Mooie fiets! Momenteel erg aan het twijfelen om toch ook maar op de bestelknop te drukken. Welke maat is het? En hoe hoog staat het zadel?
Blijft wel jammer dat Canyon niet net iets meer flexibiliteit biedt met de onderdelen, bijvoorbeeld vrije keuze uit een aantal types wielen. Al is het niet meer dan logisch vanuit het verdienmodel, zelf alles los kopen met aanzienlijk goedkopere wielen komt nog duurder uit dan deze compleet kost. De Mavics zou ik zelf direct inwisselen voor iets anders (geen fan van het merk).
Canyon
Het is een S. Ik ben 178 en val precies tussen S en M in. Na proefrit S gekozen. Wel 1 cm langere stuurpen. Ik rij met 91 cm, bovenkant zadel - hart trapas.
Laatst gewijzigd door marsman op 20 mei 2018 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Hier een fotootje van mijn nieuwe Canyon Endurace CF SL disc. maat S.
Een paar wijzigingen aangebracht:
Flex zadelpen vervangen voor een vast carbon exemplaar.
Het *36 tands kettingblad vervangen voor een *39.
Een 110mm stuurpen ipv de standaard 90mm.
De standaard wielset op reserve gezet, en een DT Swiss ER1600 32 als 1ste set.
Ja, een mat zwart exemplaar met schietschijven, geweldig, met 2 vingers tot stilstand komen.
# Marsman, weet je zeker dat dit 91 cm is, ik ben 1.74 en zadelhoogte is 73 cm.
Een paar wijzigingen aangebracht:
Flex zadelpen vervangen voor een vast carbon exemplaar.
Het *36 tands kettingblad vervangen voor een *39.
Een 110mm stuurpen ipv de standaard 90mm.
De standaard wielset op reserve gezet, en een DT Swiss ER1600 32 als 1ste set.
Ja, een mat zwart exemplaar met schietschijven, geweldig, met 2 vingers tot stilstand komen.
# Marsman, weet je zeker dat dit 91 cm is, ik ben 1.74 en zadelhoogte is 73 cm.
Laatst gewijzigd door ceejee op 21 mei 2018 05:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Endurace CF SL 8.0 Aero
Canyon Grizl CF SL 8.0 suspension
Canyon Exceed
Canyon Grand Canyon
Canyon Grizl CF SL 8.0 suspension
Canyon Exceed
Canyon Grand Canyon
Had je niet beter een M kunnen nemen, gezien het aantal spacers?
Ik ben 1m79 en rij met een M. 5mm spacers en 11cm aerostuur. Hart trapas - bovenkant zadel meet 76cm
tomtom schreef: ↑17 mei 2018 11:29Zou goed nieuws zijn van Mavic, maar ik ben niet overtuigd dat het veranderd is voor de wielen die de FTS-L bodies gebruiken.bigfloor schreef: ↑13 mei 2018 21:01Ja hoor,
Het freewheel van de Mavic achterwielen gebruikt geen kogellager maar een Nylon glijlager. Dat heeft 1 groot voordeel: kost bijna niks. De nadelen zijn: deze constructie kan wel eens sticky zijn, dat merk je dan in de zwaartste versnelling, bergaf (dus 50km/u plus), benen stil houden en dan wil het freewheel blijven plakken waardoor de ketting slap valt aan de bovenzijde, 2e nadeel is dat het Nylon slijt en daardoor speling gaat geven waardoor je een wiebelende/klapperende cassette krijgt (alsof je de sluitring niet goed hebt aangedraait)
Ik weet dat er op dit forum met graagte geklaagd wordt over Mavic....maar doe dat dan op basis van de juiste gegevens. Mavic gebruikt al bijna twee jaar een andere techniek: Freewheel: Instant Drive 360. Daarbij hebben ze de stalen body helaas vervangen door een Als (zoals alle andere merken) met "invreten" als gevolg. Maar van een glijlager is beslist geen sprake meer. Overigens heb ik al vele wielen met zo'n glijlager gehad en nu 1 met de nieuwe body/freewheel. Ik merk nauwelijks verschil behalve het geluid....
Ben er nog even in gedoken:
https://tech.mavic.com/tech-mavic/techn ... ronu=21708
Dat is de manual van de Aksium 2018 wielen (die ik in de huur Canyon had).
Daar staat voor de Shimano/SRAM variant van de body bij: L3087110001
En als je daar op zoekt, vind je gewoon de variant met het `NYLON glijlager erin:
https://assets.probikeshop.fr/images/pr ... 240589.jpg
https://dbyvw4eroffpi.cloudfront.net/pr ... 1speed.jpg
Dussss
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)
Ik heb op een M gereden. Die was me te groot en reed log. Had niet verwacht dat het zo’n verschil zou maken. Ik verwacht er nog 1 spacer onderuit te kunnen doen. Zo niet, boeit het me ook niet. De S reed (en rijdt) gewoon beter.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Begrijp het ook wel, heb mijn zadel ook 6cm hoger staan.marsman schreef: ↑21 mei 2018 20:28Ik heb op een M gereden. Die was me te groot en reed log. Had niet verwacht dat het zo’n verschil zou maken. Ik verwacht er nog 1 spacer onderuit te kunnen doen. Zo niet, boeit het me ook niet. De S reed (en rijdt) gewoon beter.
Een maat S wordt geleverd met een cranklengte van 170 , een M 172,5. Merk je daar iets van ?marsman schreef: ↑21 mei 2018 20:28Ik heb op een M gereden. Die was me te groot en reed log. Had niet verwacht dat het zo’n verschil zou maken. Ik verwacht er nog 1 spacer onderuit te kunnen doen. Zo niet, boeit het me ook niet. De S reed (en rijdt) gewoon beter.
2 ritjes gedaan, had het idee dat met een sprintje heuvelop het iets stuiteriger was. Verder helemaal niks. Had hiervoor altijd 172,5.werkpaard schreef: ↑21 mei 2018 22:13Een maat S wordt geleverd met een cranklengte van 170 , een M 172,5. Merk je daar iets van ?
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Daar je crank 2,5 mm korter is, heb je nu je zadel dan ook 2,5 mm hoger gezet?marsman schreef: ↑21 mei 2018 22:322 ritjes gedaan, had het idee dat met een sprintje heuvelop het iets stuiteriger was. Verder helemaal niks. Had hiervoor altijd 172,5.
Ik zou met mijn 1,79 ook een S kiezen - al was het maar omdat mijn zadelhoogte 72,5cm is. Zo zie je maar dat het ene lijf het andere niet is,
Dan is je zadelhoogte ook ca 72cm zeker Marsman ?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless