Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

millen
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 aug 2012 08:43

millen 17 jan 2014 23:11

jsprbcn schreef:
danoontje schreef:Staat tegenwoordig wel echt vaak de merknaam op hè ;)
Ik denk dat het geheel ook mooier zal zijn als je de decals van de wielen zou halen.

Hier een overzicht foto van mijn SLX met Rotor 3D.

Afbeelding

Ik ben bijzonder tevreden met de uiteindelijke afstelling en het schakelen voor loopt bijzonder soepel. Ik heb niet zo heel veel gemerkt nog van de ovale bladen enkel dat ik harder door kon trappen tijdens het klimmen, het kan ook goed zijn dat ik niet zo veel merkte gezien het juist stress van de benen af moet nemen.

Het kan ook pure opwinding/adrenaline zijn geweest gezien het allemaal nieuw was, en je krijgt altijd een mentale boost met nieuwe spullen op de fiets :lol: :lol:
Maar ik verwacht hier wel meer van wat resultaten betreft.

Ik vermoed dat je zaal wat hoog staat :lol: :lol: :lol: :lol: (sarcasme)hahahahha
lang getwijfeld voor de slx of de aeroad ......knappe fiets by the way en de rotor ben ik zelf ook aan het overwegen .

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 17 jan 2014 23:28

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 17 jan 2014 23:46

Anko schreef:Ff wat kiekjes maken van al dat Canyon moois he
Ik vond het wat tegenvallen
Als je voor de mtb's kwam zat je goed.

Slechts 1 aeroad , wel gelijk diegene die ik zou willen , al een geluk.

Had graag enkele fietsjes met andere wielen gezien, hoog, laag.
Andere kleurstellingen enz.

Andere merken deden precies meer hun best

Misschien niet erg , anders rijden we allemaal op een canyon.
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
Deemes
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 07 jan 2014 15:38

Gebruikersavatar Deemes 18 jan 2014 10:20

Ik denk er uit te zijn welk type het zal worden.
Na een bezoekje aan de stand op Velofollies ga ik opteren voor een Ultimate CF SLX.
Enkel de keuze tussen Shimano Dura Ace en Campa Record valt me moeilijk.
Heb ooit Campa Chorus gereden en die viel me zeker niet tegen, nu rijdt ik Dura Ace en ook dit is zeer naar m'n zin!

Goede rdenen om te kiez voor het één dan wel het ander zijn zeer welgekomen!

Dirk

Dirk

ippe
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jan 2014 18:36

ippe 18 jan 2014 10:23

Ik ben gisteren ook gaan "kijken". Resultaat is dat ik een Ultimate CF SL 9.0 besteld heb 8-) .

Moest ik van Canyon zijn ik zou de stand volgepropt hebben met alle modellen en uitvoeringen, want voor een on-line aanbieder is dit een unieke kans om het publiek kennis te laten maken met hun fietsen.

Nu nog proberen weg te blijven op het autosalon in Brussel want ik weet wat er kan gebeuren als ik gewoon ga kijken... :lol: .
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 18 jan 2014 12:55

ippe schreef:Ik ben gisteren ook gaan "kijken". Resultaat is dat ik een Ultimate CF SL 9.0 besteld heb 8-) .

Moest ik van Canyon zijn ik zou de stand volgepropt hebben met alle modellen en uitvoeringen, want voor een on-line aanbieder is dit een unieke kans om het publiek kennis te laten maken met hun fietsen.

Nu nog proberen weg te blijven op het autosalon in Brussel want ik weet wat er kan gebeuren als ik gewoon ga kijken... :lol: .
Ja klopt , ze hadden beter de fietsen zo opgesteld dat je ze onder de kont kan steken
Weet je ineens de juiste maat, want die vraag komt toch altijd terug op dit forum.
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 18 jan 2014 16:16

Hierbij mij nieuwe alu aanwinst. Deze heeft mijn Cervelo S1 vervangen. Belachelijk veel stijfer en zwarter ;) (@Spacertoren politie: Spacers kijk ik nog even aan.. als het mag)

Afbeelding

Frame: Canyon Ultimate AL
Maat: 2XL (62cm)
Shifters: Campagnolo Centaur carbon 10 speed
Voorderailleur: Campagnolo Record Titanium Triple 10 speed
Achterderailleur: Campagnolo Record carbon medium 10 speed
Remmen: Campagnolo Record Skeleton
Ketting: Campagnolo Record 10 speed
Cassette: Campagnolo 12-25
Crank: FSA Energy Triple 52-39-30
Stuur: Ritchey Carbon EVO curve
Stuurpen: Ritcehy WCS
Zadelpen: Canyon VCLS 1.0
Zadel: Fizik Aliante Carbon Braided
Bidonhouders: Tacx Tao Carbon
Wielen: Mavic Cosmic SL
Banden: Continental GP4000s
Do or Do not.. There is no try

Gebruikersavatar
C.R3.2011
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 24 okt 2011 12:25

Gebruikersavatar C.R3.2011 18 jan 2014 18:06

ijzerenbriek schreef:Net terug van Velofolies en eindelijk live gezien wat ik gekocht heb. Heb zelfs een SLX frameset in mijn handen gekregen.
Aiaiai wat is hij licht maar vooral mooi. Twijfelde of ik die afbuiging van de onderbuis naar de balhoofdbuis wel mooi ging vinden maar ja hoor, 't is prachtig. Nog niet in de juiste kleurstelling deepblack white gezien maar het matzwarte kon mij meer dan bekoren. Ben dus gerustgesteld!

En ook vandaag bericht gekregen dat mijn Chorus groepset binnen is, heb dus werkelijk alles behalve mijn frameset. Kan niet wachten tot begin mei, oh wat ga ik blinbling zijn :)!!
Maar dan is het gene ijzerenbriek meer. Dan zult ge uwe naam toch aan moeten passen :D. Iets net bordkarton of papier-marche of zo.
The wind is my friend

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 18 jan 2014 21:26

Afbeelding

Vandaag lekker droog: maar weer eens op de Ultimate gereden. Vcls 2.0 werkt wel vind ik, op een subtiele manier. Klinkers, putdeksels etc gewoon net even gedempter overheen. Qua afstelling even aandacht aanbesteden: zadel zakt wat naar achteren als je gaat zitten. Verder gevoelig voor zakken, rijkelijk montagepasta ertussen en tussen frame en pen. Ken iemand met (ook) een inflite waarvan de vcls2.0 ook zakte en kaduuk is:(
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 19 jan 2014 10:00

yoda schreef:Hierbij mij nieuwe alu aanwinst. Deze heeft mijn Cervelo S1 vervangen. Belachelijk veel stijfer en zwarter ;) (@Spacertoren politie: Spacers kijk ik nog even aan.. als het mag)

Afbeelding

Frame: Canyon Ultimate AL
Maat: 2XL (62cm)
Shifters: Campagnolo Centaur carbon 10 speed
Voorderailleur: Campagnolo Record Titanium Triple 10 speed
Achterderailleur: Campagnolo Record carbon medium 10 speed
Remmen: Campagnolo Record Skeleton
Ketting: Campagnolo Record 10 speed
Cassette: Campagnolo 12-25
Crank: FSA Energy Triple 52-39-30
Stuur: Ritchey Carbon EVO curve
Stuurpen: Ritcehy WCS
Zadelpen: Canyon VCLS 1.0
Zadel: Fizik Aliante Carbon Braided
Bidonhouders: Tacx Tao Carbon
Wielen: Mavic Cosmic SL
Banden: Continental GP4000s
gave bike, zeker in deze maat. Waar ga je 'm voornamelijk voor inzetten?
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 19 jan 2014 16:14

arnoudrace schreef: gave bike, zeker in deze maat. Waar ga je 'm voornamelijk voor inzetten?
Thx! ben ook blij met resultaat. Deze kleurstelling was niet te koop als los frame, dus een hele fiets gekocht en alles verkocht. Het is mijn 2e fiets. Heb ook nog een SLX uit 2010. Die is net wat lichter dus die gebruik als klimfiets. Zover je bij mij van klimmen kunt spreken :? Van de week eens kijken of ik em voor het eerst even kan laten buiten spelen. Nu alleen nog maar op de Tacx gestaan om te kijken of alles goed loopt.
Do or Do not.. There is no try

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 19 jan 2014 19:06

Strakke fiets. Mooi ingetogen zwart 8-) Ben zeker benieuwd naar wat je ervaart qua rij ervaring tussen de AL en de SLX! Stijfheid en directheid van het frame dus rij verslag lijkt me mooi.

Plaats reactie