Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 24 sep 2009 14:50

dwangarbeider schreef:Ik ben ook aan het overwegen om een canyon frame aan te schaffen.
Nu valt mij op dat de balhoofdbuizen redelijk hoog uitvallen. Daarbij heb ik vernomen dat de standaard topcap van het balhoofd ook nog eens 26mm hoog is.
Ik heb ergens gelezen dat er ook topcaps van 16mm en zelfs van 4.5mm zouden bestaan ??
Op de site vind ik hierover echter niks terug.

Is hier misschien iemand die hierover het fijne weet ?
Moet je hiervoor bijbetalen ?
Moet je ook bijbetalen als je een andere lengte van stuurpen wil?

Dank bij voorbaat.

Die balhoofdbuizen zo hoog uitvallen ?Mischien in de kleinere maten dat er 1cm verschil in zit met andere merken .Bij de grote maten allezins niet .Ik heb bijvoorbeeld een maat 62 van canyon besteld met balhoofd 20cm ,Bij cervelo,felt is dat hetzelfde,Bij ridley,merckx,orbea ,trek zelfs een paar cm groter

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 24 sep 2009 21:25

Foosho schreef:Met die ster etc geldt toch alleen voor een 4.5mm balhoofdset? Bij 16mm is het toch nog hetzelfde als bij 25mm?


helemaal correct, de 16 mm is hetzelfde systeem als standaard, bij 4,5 mm krijg je een "normale" montage. (dat heb ik en bevalt goed, stuur kan nu diep genoeg)

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 24 sep 2009 23:37

Vandaag geleverd: mijn nieuwe Canyon!! In het echt nog vele malen mooier dan op een plaatje. Eén klein minpuntje: de bestelde pedalen zaten er niet bij. Morgen even bellen, dan komt het vast allemaal goed. Eerdere contacten waren ook buitengewoon correct.
Morgen volgt een foto.
De rest van de avond ga ik naar m'n fiets kijken. Daar kan geen tv-programma tegenop.
Eenvoud kenmerkt het ware.

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 24 sep 2009 23:49

Gefeliciteerd met je nieuwe bike! Veel plezier er mee! Er kan idd geen tv-programma tegenop.
Als ik morgen niet op de fiets zit zal ik ook even een nieuw plaatje van mijne schieten. En even posten. Er is inmiddels veel veranderd.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 25 sep 2009 20:38

En hier is dan de beloofde foto:


[img=http://img10.imageshack.us/img10/4482/p9251017.jpg]


Ik ben nog van plan om de stickers van de velgen te halen, ik vind het iets te opzichtig. De gele ventieldopjes heb ik al vervangen door zwarte.

Vanmorgen nog even gebeld met Canyon Benelux, over de pedalen. De fabriek wordt ingeseind, dat komt zeker goed.
Vanmiddag even met m'n oude pedalen een eindje gefietst, en het is een heerlijke fiets!
Hopelijk blijft het weer nog een poosje zo aangenaam!
Eenvoud kenmerkt het ware.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 25 sep 2009 21:37

Ventieldopjes? Das alleen maar onnodig gewicht :D. Net fietsje verder. Veel plezier ermee!

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 25 sep 2009 23:05

leuk fietsje;) ventieldopjes alleen nog even eraf laten.
Enne als ik jouw was zal ik die stickers eerst even een tijdje laten zitten. Wat veel mensen niet weten is geen stickers geen garantie. Dus zal ze er zowiezo een x aantal maanden op laten zitten zodat je weet dat als ze kapot gaan dat je altijd nog garantie hebt.

Ik zou vandaag ook nog een foto van mijn Canyon posten. Maar wacht nog even heb nog wat leuke spullen liggen waar ik hem binnenkort nog mee opbouw. Anders zie je steeds een kleine update. Kan je beter even wachten tot dat je het totaal plaatje ziet als hij af is dacht ik zo.
Of jullie moeten een ander idee hebben?
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2829
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 27 sep 2009 12:01

Hoe meer foto's hoe beter :). Laat maar zien dus!

Worden canyons standaard geleverd zonder spacertoren? Ik heb er zelf ook eentje besteld en op zich is het wel een veilig gevoel als ik nog met spacers kan spelen.

@canyon81: Het stuur lijkt een beetje vreemd te staan (of vertekend de foto). In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 27 sep 2009 14:24

Volgens mij vertekent de foto iets, door de schaduw op de muur (door de flitser van 't fototoestel).
Er werden geen spacers meegeleverd met mijn canyon, misschien als je even contact met ze opneemt dat het best mogelijk is. Ik ben ook nog even aan het stoeien met de afstelling, zal vandaag wel afgerond worden. Ik heb erg veel 'ruimte' op de fiets, ideaal voor mijn relatief lange bovenlichaam. Ik ben nl. 1.89 lang, met een bbl van 88 cm.
Eenvoud kenmerkt het ware.

BonoCross
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:32

BonoCross 27 sep 2009 14:48

Heeft iemand een idee hoe lang een frame/fiets gemiddeld onderweg is vanuit Koblenz naar Nederland? Ik heb namelijk een Canyon Ultimate AL frame besteld en deze zal volgens de berichtgeving van Canyon vermoedelijk a.s. maandag verzonden worden vanuit Duitsland.
Canyon Ultimate CF SL 2016

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 27 sep 2009 14:58

@Canyon81: normaal gesproken zitten er spacers, vreemd. Ik kan het niet heel goed zien op de foto, maar heb je niet een 4.5mm balhoofdset + 1cm spacer?

@BonoCross: Tussen het mailtje "bike is on its way to you" met tracknumber en de aflevering zat bij mij ~30 uur, met complimenten aan de UPS..

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 27 sep 2009 15:25

@BonoCross: Bij mij zat er net 26 uur tussen. UPS rulezzz!

@Foosho:

[img=http://img30.imageshack.us/img30/5733/p9271032.jpg]
Eenvoud kenmerkt het ware.

Plaats reactie