Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 26 nov 2016 22:43

Wordt bij de aeroad ook ilock versie toegepast? Of was dat alleen bij de vorige ultimate?

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49

Gebruikersavatar Serge du Temps 27 nov 2016 09:36

Iemand een idee of er voor de Aeroad wat meer te kiezen valt qua kleur in 2017?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 27 nov 2016 09:49

Serge du Temps schreef:Iemand een idee of er voor de Aeroad wat meer te kiezen valt qua kleur in 2017?
je bedoelt of er naast de reeds gepresenteerde 2017 Aeroad modellen nog extra modellen gepresenteerd worden? ;) https://www.canyon.com/road/aeroad/

ik betwijfel het: https://www.canyon.com/specials/bikes2017/

Lekker fietsen!
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2015 15:20
Locatie: Noord-Holland

Lekker fietsen! 27 nov 2016 11:49

Serge du Temps schreef:Iemand een idee of er voor de Aeroad wat meer te kiezen valt qua kleur in 2017?
Het zou toch mooi zijn als er eindelijk eens iets te kiezen valt qua kleur! Het is nu net Ford: je mag alle kleuren kiezen, zolang het maar zwart is. Ik ben ook ook al tijden aan het kijken voor een andere fiets, maar ik word zo droevig van de 'keuze' qua kleuren (paar uitzonderingen daargelaten). Voorlopig wacht ik nog weer een jaargang, en hopelijk komen de fabrikanten dan voor 2018 weer eens met échte keuzes qua kleur.
Heerlijk! Weer een dag lekker gefietst :)

Gebruikersavatar
imarc
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 mar 2006 22:01

Gebruikersavatar imarc 27 nov 2016 16:52

Helemaal mee eens vwb de kleurstelling van de Canyon racefietsen. Ik ben van plan om voor komend seizoen een nieuwe racer aan te schaffen en de voorkeur gaat, door goede ervaringen, uit naar weer een Canyon.
Maarrrr.... het saaie kleurschema van de Ultimates en Edurace geeft me toch twijfels. Zoals ik er nu over denk wordt het òf een Canyon die ik mbv wat kleurige striping zelf wat blitser maak, òf het wordt een ander merk, waarschijnlijk een Apex die ik compleet in het design kan laten spuiten zoals ik het wil.

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 27 nov 2016 17:21

Ik heb sinds kort de rode Endurace CF SLX. Die kan ik niet saai noemen... Maar ben het eens met de kleurstellingvan vele andere Canyon modellen.

Vandaag eerste rit 100+ gereden met Endurace, was een succes. Wel iets meer last van nek dan met Roubaix, maar dat zal nog een beetje wennen zijn. Voorblad ratelt wel op buitenbad, denk dat de kabels wat werken (gaat niet ver genot meer naar buiten). Straks even bijstellen.

Een nadeel van de fiets vind ik dat hij enorm lastig schoon te maken is. De matte lak vlekt enorm, ondanks de lak behandeling die ik gedaan heb.

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 27 nov 2016 21:34

rien schreef:Wordt bij de aeroad ook ilock versie toegepast? Of was dat alleen bij de vorige ultimate?
I lock is alleen bij het h11 (aeroad) en h36 (ultimate) gemonteerd, de losse stuur/pen combi heeft conventioneel balhoofd, dwz met expander in de vorkbuis en balhoofdkapje om te boel te spannen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6108
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 nov 2016 10:22

Ik vind de kleurstelling van de fietsen van het canyon vrouwenteam wel cool..., icm sram afmontage. Maar dat zit er nog niet in , in de store. Beetje keuze is er wel natuurlijk, zwart, rood (2 tintent), soms een teammodel. En natuurlijk de wmn uitvoeringen nu van bepaalde modellen.
Maar het blijft beperkt. Zal wel bij de strategie van Canyon horen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 28 nov 2016 10:36

MarkVeenstra schreef:Ik vind de kleurstelling van de fietsen van het canyon vrouwenteam wel cool..., icm sram afmontage. Maar dat zit er nog niet in , in de store.
https://www.canyon.com/nl/road/ultimate ... m-csr.html

Afbeelding

Kempen01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 okt 2015 17:29

Kempen01 28 nov 2016 12:03

Ha allen,

ik heb een Ultimate CF SL uit 2016 en heb het plan een Aero stuur te monteren.

Canyon vertelde mij dat de Aerocockpit van de SLX (die momenteel overigens nog niet los te verkrijgenis ) en ELK ander stuur van een willekeurig merk niet goed zal aansluiten vanwege de specifieke vorm van het balhoofd & stuurpen. Canyon wijkt hierin af van andere merken. Technisch is het mogelijk maar het is niet aan te raden.

Heeft iemand ervaring met het monteren van een ander/aero stuur op de Ultimate CF SL? Sluit het inderdaad niet goed aan of valt dit wel mee?

Dank voor jullie reactie!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6108
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 nov 2016 12:17

Ik heb dan een ultimate AL, van iets ouder. Maar met een ander stuurpen en stuur. Gaat prima.
Lijkt me ook een gek verhaal. De vorkbuis is gewoon rond toch? Kan je dus een stuurpen gewoon op monteren zoals je dat altijd zou doen. eventueel met een kleine spacer eronder, tussen balhoofd en je stuurpen.
Welk stuur je er dan vervolgens aan hangt, heeft de fiets niets meer mee te maken.
Het enige wat ik me (ook nauwelijks) kan voorstellen is dat de canyon stuurpen niet zo compatibel is met een ander stuur. Maar ook dat betwijfel ik. Rond is rond, je moet alleen altijd zorgen voor de juiste diameter.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

athhretjt
Forum-lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 22 mar 2016 21:05

athhretjt 28 nov 2016 14:34

Misschien doel je op het feit dat Canyon op veel fietsen een grotere stuurpen gebruikt dan 'normaal' , 1 1/4 inch in plaats van 1 1/8 inch.
Stuurpennen in 1 1/4 worden ook gemaakt door sommige andere fabrikanten. Giant gebruikt ze, Ritchey heeft een aantal modellen, en er zijn er vast meer..

Plaats reactie