Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 05 feb 2016 09:38

Begin September crash replacement voor een ultimate AL frame gevraagd en gekregen. Daarna weer 3 maanden radiostilte.. Opeens een mail met een rekening voor de bijkomende kosten. Dezelfde dag meteen overgeboekt. Nu alweer 6 weken verder en wederom geen info, ben benieuwd.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 05 feb 2016 10:04

apollo schreef:Zijn er hier mensen die de laatste maand nog een garmin mount hebben ontvangen?
Yep, apart van mijn (zelfde bestelling) Aeraod en een dagje later maar zeker ontvangen :winkthumb: !
Canyon Aeroad
Canyon Grail

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 05 feb 2016 10:05

patmaessen schreef:Begin September crash replacement voor een ultimate AL frame gevraagd en gekregen. Daarna weer 3 maanden radiostilte.. Opeens een mail met een rekening voor de bijkomende kosten. Dezelfde dag meteen overgeboekt. Nu alweer 6 weken verder en wederom geen info, ben benieuwd.
Waarom neem je geen contact op met Canyon NL? Zij antwoorden snel en regelen dito (tot op heden is dit 1 van snelste en fijnste bedrijven waar ik zaken mee doe (en dat zijn er heul veul)!
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Drikus
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2015 22:18

Drikus 05 feb 2016 11:02

obbe schreef: Geometrie van Endurace al en cf is wel degelijk verschillend. Het alu model is nog meer op comfort gericht. Heb zelf een ultimate cf sl en een endurace al en geometrie van de Endurace cf zit daar tussen. Kijk dus goed naar de verschillen in geometrie en je lichaamsbouw/lenigheid. Als ik één fiets moest kiezen werd het een Endurace cf omdat ik carbon net wat lekkerder vind rijden en omdat ik het mooier vind. Dat laatste is natuurlijk subjectief.
Dit klopt inderdaad. De alu variant is nog wat luier qua geometrie. Zelf heb ik destijds voor de carbon endurace gekozen vanwege a) prijs in vergelijking met vergelijkbare fietsen, b) de tussenweg tussen een 'standaard' endurance fiets zoals je deze bij andere merken ziet en een 'echte' racer.

Daarbuiten ziet de 2xl er in alu er naar mijn mening niet echt briljant uit met de dunne buisjes.... :|

Hij bevalt tot nu toe super, zowel voor de rondjes in de buurt als voor cyclo's. Heerlijk comfortabel, niet te lui maar ook geen 'face down/arse up' houding. :winkthumb:

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 05 feb 2016 12:30

apollo schreef:Zijn er hier mensen die de laatste maand nog een garmin mount hebben ontvangen?
Of uberhaubt een bestelling van kleinere onderdelen hebben ontvangen? ik wacht inmiddels ruim 2 maanden op een stuurpen en inmiddels ook alweer een tijdje op een afdekplaatje om 1x11 op mijn MTB te kunnen monteren. Het blijft akelig stil...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 05 feb 2016 12:54

Ik sluit ook aan in de rij...

Wacht inmiddels 6 weken op een reserve-onderdeeltje...

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 05 feb 2016 13:13

Ik wacht al drie maand op frame uit garantie :/
Begin januari wel twee buitenbanden besteld op hun shop en de dag er na waren ze al geleverd...

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 05 feb 2016 16:52

Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 05 feb 2016 17:32

53x11 schreef:
apollo schreef:Zijn er hier mensen die de laatste maand nog een garmin mount hebben ontvangen?
Of uberhaubt een bestelling van kleinere onderdelen hebben ontvangen? ik wacht inmiddels ruim 2 maanden op een stuurpen en inmiddels ook alweer een tijdje op een afdekplaatje om 1x11 op mijn MTB te kunnen monteren. Het blijft akelig stil...
Wacht ook op een langere stuurpen. Heb een factuur gekregen die ik volgens de acht niet moet betalen. Daarna erg stil. Dan verwachten ze straks wel €20,- voor de 'service'....

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 05 feb 2016 17:54

En als je denkt dat hier geklaagd wordt heb je het forum van Tour magazine nog niet gezien

Patrickvanv
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33

Patrickvanv 05 feb 2016 19:18

materialist schreef:En als je denkt dat hier geklaagd wordt heb je het forum van Tour magazine nog niet gezien
Geen idee, zo goed is m'n Duits niet. Moet wel zeggen dat het in het Duits ook vaak een stuk ernstiger lijkt

Patrickvanv
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33

Patrickvanv 08 feb 2016 15:46

Vraagje:

Ik heb een canyon aeroad besteld, deze komt met de 52 mm hoge mavic wielen,
Vind de wielen wel mooi staan maar ik ben nogal licht van gewicht
Ik weeg namelijk 61kg
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze wielen en de Wind.
Zeker nu, zijn er best wel dagen dat je buiten kan fietsen maar staat er al gauw windkracht 5

Ben namelijk aan het twijfelen of ik niet beter de wielen (nu ze nog nieuw zijn) direct kan verkopen en voor iets lagers gaan.

Plaats reactie