Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 30 okt 2015 08:53

apollo schreef:
Defected1981 schreef:Net terug van m level. Vernislaagje over de cf sl gespoten. Jammer genoeg onderste lager kaput geslagen van balhoofd. Wordt dus bestellingetje bij service center. Intussen enkele fotootjes in afwachting ...
Waow. Ziet er echt goed uit.
Nog beter dan ik verwacht had.
Dat is anders dan het matte, maar inderdaad staat helemaal nog niet zo gek.
Wat kost zoiets nu?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 30 okt 2015 08:55

jsprbcn schreef:
Pas op met de wall mount, mijn Pianchi Pista heeft allemaal kleine krasjes op de punten waar de fiets hangt. Ik heb er nu een doek tussen liggen ;)
Was ik ook aan het denken
Ik zou er mijn aeroad nooit aanhangen
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 30 okt 2015 09:46

Is dat niet een kwestie van de houder zelf wat finetunen? doek ertussen, of beetje schuimrubber erop plakken oid. Kan volgens mij vrij subtiel.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Patrickvanv
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33

Patrickvanv 30 okt 2015 09:48

Voor alle wachtende.
Er schijnt vanuit canyon Nederland een mail rondgestuurd te worden met meer informatie over de storing die ze momenteel hebben in het nieuwe server systeem SAP,
En wat voor gevolgen dat gaat hebben voor de levering van je nieuwe speeltje

stansfield
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 30 okt 2015 10:19

Ik zit er aan te deken om een mountainbike van Canyon te kopen. Maar nu vroeg ik me af of je vooraf al kan zien wat ongeveer de levertijd is van het model wat je wilt?
Storingen enz uitgezonderd natuurlijk.
Ik ga hem pas in januari gebruiken (eerst komt er een baby). Dus zit ik een beetje in dubio wanneer ik hem zal bestellen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 30 okt 2015 10:23

stansfield schreef:Ik zit er aan te deken om een mountainbike van Canyon te kopen. Maar nu vroeg ik me af of je vooraf al kan zien wat ongeveer de levertijd is van het model wat je wilt?
Storingen enz uitgezonderd natuurlijk.
Ik ga hem pas in januari gebruiken (eerst komt er een baby). Dus zit ik een beetje in dubio wanneer ik hem zal bestellen.
Op de site kan je jouw model bekijken, en staat er per maat/uitvoering wat de verwachte leverweek is. Praktijk leert echter dat deze uitlevertijd regelmatig niet gehaald wordt (je leest alleen de negatieve verhalen, dus het lijkt alsof elke fiets 2, 3 of 4 keer uitgesteld geleverd wordt... maar veel fietsen komen wel gewoon op tijd lijkt me, aangezien er heel veel meer fietsen verkocht worden dan dat er mensen zijn met leverproblemen).

Echter, in geval van Canyon zeker, hoe eerder je besteld, des te groter de kans is dat je de fiets hebt wanneer je deze wilt gebruiken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

stansfield
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 30 okt 2015 10:28

MarkVeenstra schreef:
stansfield schreef:Ik zit er aan te deken om een mountainbike van Canyon te kopen. Maar nu vroeg ik me af of je vooraf al kan zien wat ongeveer de levertijd is van het model wat je wilt?
Storingen enz uitgezonderd natuurlijk.
Ik ga hem pas in januari gebruiken (eerst komt er een baby). Dus zit ik een beetje in dubio wanneer ik hem zal bestellen.
Op de site kan je jouw model bekijken, en staat er per maat/uitvoering wat de verwachte leverweek is. Praktijk leert echter dat deze uitlevertijd regelmatig niet gehaald wordt (je leest alleen de negatieve verhalen, dus het lijkt alsof elke fiets 2, 3 of 4 keer uitgesteld geleverd wordt... maar veel fietsen komen wel gewoon op tijd lijkt me, aangezien er heel veel meer fietsen verkocht worden dan dat er mensen zijn met leverproblemen).

Echter, in geval van Canyon zeker, hoe eerder je besteld, des te groter de kans is dat je de fiets hebt wanneer je deze wilt gebruiken.
ah nu zie ik het. 21-12 tm 26-12. Dus binnenkort maar eens bestellen wil ik in Januari er op kunnen fietsen ;).

Bedankt!

nlbrandy
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2015 10:02

nlbrandy 30 okt 2015 11:05

MarkVeenstra schreef:
nlbrandy schreef:....

De manier waarop ze met vragen, klachten etc omgaan is ronduit schofterig te noemen.
Nou ben ik wel benieuwd, inhoudelijk, naar het hele verhaal.
Dat de levertijden lang zijn, en dat ze de informatievoorziening over die levertijden matig op orde hebben is een oud en alom bekend probleem (maakt het geen excuus overigens). Dat reacties per mail wat op zich laten wachten is ronduit niet netjes, maar is volgens mij met name van de afgelopen paar weken ivm hun verhuizing + systeem verandering.

Maar wat hebben ze gedaan dat je als schofterig ervaren hebt. Ze hebben je toch niet lopen uitschelden aan de telefoon of per e-mail?

Overigens vind ik 2 maanden wachttijd nog niet eens zo gek, voor een 2016 model die je dus in weze in de pre-order periode besteld. Dat is simpelweg wat anders dan in - zeg - januari een fiets in de winkel aanwijzen en meenemen. Wil je op dit moment het nieuwe modelletje van een random ander merk heb je ook bij de fietsenmaker te maken met levertijden. En ook daar staan fabrieken niet afgetopt vol met de compleet te verkopen aantallen fietsen.
Wat wel het "canyon" probleem is (weet niet of dat in jouw geval ook zo is), is dat ze zeggen " verwachte levering week X" maar vervolgens wordt die week keer op keer uitgesteld al dan niet met matig verzorgde informatie update naar de klant. Normaliter dealt een fietsenmaker daarmee, maar bij Canyon mag je dat als klant zelf 100% ervaren (met als winst dat je minder betaald omdat je die FM niet als tussenpartij hebt).
Allereerst heb ik denk een andere definitie van schofterig. Een klant niet serieus nemen en op geen enkele manier meewerken aan oplossingsgericht denken is in mijn boekje schofterig. Ik heb 3x een link ontvangen dat ik mijn order wil betalen. Drie maal geen excuus mogen ontvangen.

Voor alle duidelijkheid kocht ik een express bike die binnen 3 dagen leverbaar moest zijn volgens de site. Verzoek om geld terug te boeken geen reactie op mogen ontvangen. Vervolgens wacht ik nu ruim een week op mijn verzoek om de fiets zelf af te komen halen vanuit Koblenz, dit in het kader van graag meewerken aan een oplossing. Alle begrip voor "ERP" software probleem voor het juiste tarief kom ik dit ook graag voor ze oplossen.

Klantbeleving staat voorop en in dat kader kan ik niet een hoger cijfer geven dan een 1.

AdB
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 aug 2015 11:27
Contact

AdB 30 okt 2015 14:20

23-08 besteld, volgens website geleverd eerste week november
21-10 netjes betaald via betaallink, leverdatum 26-10-2015
Vandaag mail; levering uitgesteld naar tweede week februari 2016.

*slik*... gelukkig ben ik van nature een geduldig persoon. Vind het wel wat onfatsoenlijk dat ze me laten betalen en dan zelf nog een aantal maanden rente gaan trekken van die paar duizend euro. Bovendien ben ik m'n centen kwijt als die toko komende maanden failliet gaat. Hmmm... what to do.
Afbeelding

meuk
Forum-lid
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 30 okt 2015 15:27

Failliet zullen ze niet gaan. Geld gewoon (tijdelijk) terugclaimen of voor de misgelopen rente mooie goodies of korting vragen :)

Wordt ondertussen wel weer tijd voor andere verhalen dan levertijden in dit topic, alhoewel ik de frustraties over slechte communicatie en uitstel heel goed begrijp...

LittleWhiteDog
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08

LittleWhiteDog 30 okt 2015 15:33

Ik wil niet meedoen aan de trage-levering hype en heb heus wel geduld tot januari-februari om te wachten op mijn nieuwe fiets, ik heb nog een andere fiets, maar wat mij verontrust is dat ik na 3 weken nog steeds zelfs geen betaal-link gekregen heb. Of tenminste een factuur want ik ging met vooruitbetaling werken; zijn er nog mensen die zo "varen"?

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 30 okt 2015 15:48

LittleWhiteDog schreef:Ik wil niet meedoen aan de trage-levering hype en heb heus wel geduld tot januari-februari om te wachten op mijn nieuwe fiets, ik heb nog een andere fiets, maar wat mij verontrust is dat ik na 3 weken nog steeds zelfs geen betaal-link gekregen heb. Of tenminste een factuur want ik ging met vooruitbetaling werken; zijn er nog mensen die zo "varen"?
De hype omvat ook wat meer dan alleen een trage levering. Bij mij was dit ook gaande. Ik kreeg mijn betaallink op het moment dat de fiets verstuurd moest worden en nadat ik er zelf achteraan was gegaan. Nu heb ik inmiddels een tweede betaalverzoek ontvangen nadat de fiets al is betaald en mijn fiets nog niet is geleverd.

Meest frustrerende in mijn situatie is nog wel dat mijn fiets gewoon al klaar staat maar dat deze niet uitgeleverd mag worden omdat dan hun administratie niet meer klopt.

Wil je vertraging zoveel mogelijk voorkomen, dan zou ik er proactief achteraan gaan, want Canyon doet dat niet.
Train ze!

Plaats reactie