
Retro: Trek OCLV 5200, de fiets van Lance
Trek Bicycles wordt in 1976 in Waterloo opgericht....
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Zelf ervaring met bestellen via Canyon. De eerste x in 2016 betrof een aeroad cf slx 8.0 di2, top fiets, binnen 3 weken geleverd! Dit jaar een Ultimate cf Sl 8.0, mechanisch (imo stuk fijner dan di2, zodra die derailleur een tikje krijgt is het een hel om de boel weer in het gareel te krijgen) enfin, deze keer wat langer gewacht en een maal uitstel van 4 weken. Dan na het wachten de laatste drempel, UPS... helaas zijn UPS en DHL van die bizar logge bedrijven waarmee je geen afspraken kunt maken. Via de app werkte het niet, telefonisch kwam de boodschap ook niet door, dagelijks stonden ze met die fiets aan de deur en was er niemand.. (zoals ik had doorgegeven)tim.w schreef: ↑27 apr 2019 14:47Dit. Ik heb eerder dit jaar mijn Canyon Aeroad besteld en drie dagen later had ik hem in huistomtom schreef: ↑27 apr 2019 09:09Ik denk dat jij (wij) niet kunnen beoordelen hoe goed of slecht het leveren gaat. Die paar klagers hier staan in geen verhouding tot de aantallen die Canyon in totaal levert. Ik heb mijn 10e Canyon geleverd gekregen en allemaal binnen een paar dagen (door de jaren heen). Leek me een aardige tegenhanger voor het gedram over levertijden....en ja ik heb een blauwe (waarvan de levertijd nu medio 7/2019 is)![]()
![]()
Wanneer je een Canyon besteld die niet op voorraad is, dan weet je dat het wat langer kan duren.
He he, ik dacht dat ik de enige was die zich afvraagt waarom die lelijke hendels niet kunnen worden afgenomen, weinig mensen lijkt het te boeien... vind t een stuk strakker zonder die dingen. Wel duur geintje.TheUnexpected schreef: ↑01 mei 2019 15:30Oef. Ik reis volgende week vrijdag naar Koblenz, als ze nieuw zijn, dan zijn ze misschine nog uit te wisselen? Want zonder de hendels oogt mooier en ik heb ze ook niet nodig in principe.tomtom schreef: ↑01 mei 2019 14:53Klopt (belachelijk duur; 45 euro per stuk plus verzenden) en helaas......Canyon heeft als enige (?) gekozen voor een draad van 1 mm terwijl iedereen (ook DT swiss zelf) een draad van 1,5mm hanteert. Daar is (vrijwel) nets in te vinden en zeker niet goedkoper! Vreemde en irritante keuze van Canyon!!
Dan ruil ik mijn steekassen met vaste hendel graag met je tegen die met losse hendels
Ja, daar was ik ook verbaasd over. Ik zou niet thuis zijn dinsdag terwijl ik een mount geleverd zou krijgen. Prima, maar onmogelijk om in de instructie aan te geven dat dit bezorgd mocht worden aan de buren. UPS kennende proberen ze het dan de dagen daarna, zonder succes.JanWillem90 schreef: ↑08 mei 2019 12:54Tot nu toe tevreden over klantenservice Canyon Nederland. Wat ik alleen niet begrijp is dat Canyon zaken doet met ups.
Maandag zou fiets komen. Ik middag thuis gewerkt om te ontvangen, komen ze niet.
Dinsdag kon ik niet hele dag thuis blijven en kwamen ze dus te vroeg.
Woensdag, vandaag, ik denk eindelijk hij komt en ik ben hele dag thuis. Kan niet mis gaan. Kijk ik zojuist op ups site, zouden ze langs zijn geweest.... Niet dus want ik was thuis. Bij klantenservice ups ook nul verbazing. "ja dat doet chauffeur soms om tijd goed te maken"... Nou ze gaan proberen vandaag alsnog te leveren.....
Heel irritant dat soort dingen (en dan ook nog zo'n buurmanTheUnexpected schreef: ↑08 mei 2019 14:18[...]
DHL/Deutsche post liggen toch dichter bij een bedrijf als Canyon?
Nou lijkt er op dat ik vandaag hele dag voor niets thuis ben gebleven. Ik bel morgen Canyon dat ik verwacht dat zij dit gaan oplossen en dat fiets donderdag na vijf uur word bezorgd. Is dat niet mogelijk annuleer ik gehele bestelling. Echt bizar.PietH schreef: ↑08 mei 2019 18:16Heel irritant dat soort dingen (en dan ook nog zo'n buurmanTheUnexpected schreef: ↑08 mei 2019 14:18[...]
DHL/Deutsche post liggen toch dichter bij een bedrijf als Canyon?) maar ik vrees dat je als bedrijf nooit iedereen tevreden kunt stellen, er zal altijd een groep zijn waarbij de bezorging niet soepel verloopt.
Op mijn adres zijn bijvoorbeeld alle bovengenoemde ergernissen (en erger) standaard recept als het om DHL gaat. Dus ik snap weer niet dat bedrijven met DHL in zee gaan. Is voor mij bijna altijd reden om ergens anders te bestellen.
UPS heb ik overigens weinig ervaring mee, maar die paar keer ging het prima hier.
De klantenservice is bij alle grote postbedrijven waarmee ik te maken heb gehad een lachertje, in ieder geval als je de ontvanger bent.
+1JanWillem90 schreef: ↑08 mei 2019 19:12Nou lijkt er op dat ik vandaag hele dag voor niets thuis ben gebleven. Ik bel morgen Canyon dat ik verwacht dat zij dit gaan oplossen en dat fiets donderdag na vijf uur word bezorgd. Is dat niet moeilijk annuleer ik gehele bestelling. Echt bizar.PietH schreef: ↑08 mei 2019 18:16Heel irritant dat soort dingen (en dan ook nog zo'n buurmanTheUnexpected schreef: ↑08 mei 2019 14:18[...]
DHL/Deutsche post liggen toch dichter bij een bedrijf als Canyon?) maar ik vrees dat je als bedrijf nooit iedereen tevreden kunt stellen, er zal altijd een groep zijn waarbij de bezorging niet soepel verloopt.
Op mijn adres zijn bijvoorbeeld alle bovengenoemde ergernissen (en erger) standaard recept als het om DHL gaat. Dus ik snap weer niet dat bedrijven met DHL in zee gaan. Is voor mij bijna altijd reden om ergens anders te bestellen.
UPS heb ik overigens weinig ervaring mee, maar die paar keer ging het prima hier.
De klantenservice is bij alle grote postbedrijven waarmee ik te maken heb gehad een lachertje, in ieder geval als je de ontvanger bent.
Ik heb van weinig postbedrijven een goede indruk. Je bent namelijk geen klant maar een last post, je hebt nul rechten etc. Echter is mijn ervaring met postnl of dpd wel echt tien keer beter dan ups. Ups kan geen eens indicaties van levertijden geven.
Aparte buurman... Als hij het zo vervelend vind, dan kan hij toch gewoon weigeren om de pakketten aan te nemen? Dat zou ik hem dan laten weten.TheUnexpected schreef: ↑08 mei 2019 14:18
Want nu mocht ik eerst een preek aanhoren dat ik geen pakketjes moet bestellen als ik niet thuis ben, en dat hij niet het postkantoor van het blok is. Thanks UPS.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers