Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen

feskens
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:52

feskens 19 feb 2014 11:00

BAM daar is een punt gemaakt :)

In mijn geval zaten er wat haken en ogen aan de levering die niet bij jan janssen liggen.

Tevens had ik een erg "custom" fiets met een andere kleurstelling, andere wielset en bleek er nog een vraag open te staan hoeveel tanden ik precies op mijn crank wilde hebben. Door miscommunicatie aan mijn kant heeft deze vraag een paar weken op tafel gelegen ....

kortom mijn lange levertijd als negatief punt kan van tafel worden geveegd wat mij betreft...

Geen idee hoe het er bij DDX voor staat met de levering??

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 19 feb 2014 13:03

Jaap inderdaad van iets negatiefs iets positiefs maken is een vak apart. Ik heb zelf te maken gehad met een levertijd die continue werd verschoven door de dealer. Als schuldige werd JJ aangewezen met diverse oorzaken. Uiteindelijk bleek dat de betreffende dealer in heel zwaar weer verkeerde door een iets te optimistische blik naar de toekomst. Mijn fiets stond al een aantal weken helemaal aflever klaar. Na contact over mijn fiets met JJ kwam dit naar voren. Door mijn werkzaamheden wist ik al van de problemen bij de dealer af. De dealer is helaas failliet gegaan, maar in overleg met JJ is een andere dealer in de regio bereid gevonden om de hele transactie over te nemen inclusief mijn inruil (en inruilprijs). Zelf heb ik hier bijna niets voor hoeven te doen. En dat geeft dat goede gevoel van oude jongens krentenbrood en ook begrip voor de situatie van de leverancier/fabrikant.
Jaap Telder schreef:
feskens schreef:mooie slogan bladejanjmagic: : gratis genieten voor evenveel geld :)
Hier wil ik toch wel op reageren. Ik volg al een hele tijd dit forum heb ook in het verleden een JJ gereden.
Veel merken worden afgebrand op levertijden ( bv. Canyon en vele anderen op het fietsforum.)
Nu lijkt het hier dat bij JJ lange levertijden zelfs als positief omschreven moet gaan worden met een glimlach, maar toch.
i.m.o. om het positieve beeld vooral te blijven benadrukken en negatieve dingen af te doen met een grap, bang voor het beeld dat er ook wel iets negatiefs te vertellen is?
Zo'n kunstmatig "ouwe jongens krentenbrood" sfeertje :lol:
Zulke beloftes/levertijden als de voorbeelden hierboven zijn gewoon slecht, mag dat ook eens gezegd worden. :P
Verder zijn het prima fietsen, vooral de laatste modellen.
Laatst gewijzigd door bladejanjmagic op 19 feb 2014 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

PI3R
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2012 17:46

PI3R 19 feb 2014 16:56

Heb inderdaad ook een verhaal gehoord waarbij de fiets niet werd uitgegeven omdat de fietsenmaker op de rand van de afgrond stond. Zo als ieder bedrijf lever je dan niet voor dat er betaald is.

Bij mij was de fiets redelijk snel gereed, iig sneller als de normale levertijd.

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 19 feb 2014 17:59

Wat Gerard zegt gebeurt heel vaak, zijn maar weinig dealers die de fiets opgestuurd krijgen met de factuur erbij ( Voor zover ik weet ) . Als de fiets dan klaar staat en er moet betaald worden kunnen sommige dealers dat niet. Veel dealers geven dan JJ de schuld omdat ze zich "schamen" tov de consument.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5138
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 19 feb 2014 20:01

Nog niet bekend wanneer die van mij geleverd wordt.
Verwachte leverdatum was dus week 5. (eind Januari dus)
31 januari heb ik gebeld en toen was info (nadat ze Jan Janssen gebeld hadden) dat hij week erop zou komen.
Gistermiddag nog maar eens gebeld maar mijn fiets was nog niet binnen. (ze hadden wel andere Jan Janssen fiets ontvangen gisteren)
Ze zouden weer gaan informeren, maar nog niets gehoord.

Misschien heb ik wel iets gekozen wat niet op voorraad ligt oid, geen idee op dit moment.

Eigenlijk zou je iets van janjanssen.nl/status moeten hebben.

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 20 feb 2014 21:50

Binnenkort hier een hele mooie fiets van DDX! :-)

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 20 feb 2014 23:43

Dit bedoel ik dus :roll:

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 21 feb 2014 07:09

@Jaap als je de reden van het niet tijdig leveren niet weet kun je dit toch niet bedoelen? 8-)

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 22 feb 2014 16:03

Nog niet bekend wanneer die van mij geleverd wordt.
Verwachte leverdatum was dus week 5. (eind Januari dus)
31 januari heb ik gebeld en toen was info (nadat ze Jan Janssen gebeld hadden) dat hij week erop zou komen.
Gistermiddag nog maar eens gebeld maar mijn fiets was nog niet binnen. (ze hadden wel andere Jan Janssen fiets ontvangen gisteren)
Ze zouden weer gaan informeren, maar nog niets gehoord.

Misschien heb ik wel iets gekozen wat niet op voorraad ligt oid, geen idee op dit moment.

Eigenlijk zou je iets van janjanssen.nl/status moeten hebben.


Berichtdoor bladejanjmagic » 20 feb 2014 21:50

Binnenkort hier een hele mooie fiets van DDX! :-)



Ik bedoel eigenlijk het weer overdreven positief reageren op de bijdrage van DDX, terwijl zijn bijdrage daar niet om vraagt :?

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 22 feb 2014 17:05

Jaap Niet overdreven. DDX is volledig op de hoogte. Soms moet je even geduld hebben als je iets bijzonder gaat krijgen ;)

Gebruikersavatar
Peet68
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 31 dec 2012 13:29

Gebruikersavatar Peet68 22 feb 2014 23:06

Beslissing is gevallen. Heb vandaag een Blade besteld.
Jan Janssen forumrit 2014 staat reeds aangevinkt op de agenda...;-)
Jan Janssen Blade & Tdf

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 23 feb 2014 09:55

@Peet68 Gefeliciteerd met deze aankoop! De zwart /witte geworden? En af montage........
JJ Forumrit duurt nog even maar komt er weer aan!
De mijne staat klaar om heerlijk te genieten met dit weer.

Plaats reactie