Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 19 nov 2018 19:52

depoldertoerist schreef: 19 nov 2018 14:13 Nou weet ik wel dat dit topic over Racefietsen gaat, maar voor de ervaring maakt het niet zo uit denk ik.


Ik heb een verende voorvork (geen imitatie van iets) voor mijn fatbike bij een Alibaba handelaar besteld. Gewoon omdat ik hier eigenlijk niet kon vinden wat ik zocht.

Het ding ging vlot op transport en had al heel snel de status "vastgehouden door de douane"

Dat leek mij aanvankelijk prima, want ik ben er van uit gegaan dat ik inklaring en belasting moet betalen.

Echter... nu bijna een maand later is die status nog altijd niet veranderd.

90% van de bestellingen vanuit China gaan gewoon goed. In een enkel geval komt een pakket op een zijspoor bij de douane om nader te worden onderzocht. Dat kan best lang duren, 4-8 weken in sommige gevallen. Zeker nu de pakjes stroom uit China aanzwelt en de douane (te) weinig mankracht heeft om alles op korte termijn uit te zoeken. Soms krijg je een informatie verzoek van de douane om je aankoop bon te overleggen, zodat zij de import heffing kunnen vaststellen, die je vervolgens aan je postbode contant moet betalen, Ik heb recent ook ruim twee maanden op een flesje minerale remolie moeten wachten, dat plotseling toch nog werd bezorgd.
De inklaring kan soms heel lang duren, In overleg met je verkoper kan je de garantstellingsperiode verlengen en later alsnog besluiten de koop te ontbinden.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 19 nov 2018 20:22

Dat is vooral als er een verdacht lage waarde op gezet is. Mijn ervaring is dat wanneer er een redelijke waarde op staat, dat ze het wel snel geloven.

Deze zaken worden door postNL gedaan, daar betaal je €17,50 voor. Hun hebben daar het liefst zo weinig mogelijk werk aan, daarom vragen ze het mijns inziens het liefst niet op.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 19 nov 2018 21:01

Nee_Nee schreef: 19 nov 2018 17:39
...maar het zou best eens heel erg druk kunnen zijn met een grote achterstand tot gevolg.
kan best kloppen.....

Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 20 nov 2018 13:44

Supergrover schreef: 19 nov 2018 21:01
Nee_Nee schreef: 19 nov 2018 17:39
...maar het zou best eens heel erg druk kunnen zijn met een grote achterstand tot gevolg.
kan best kloppen.....

Afbeelding
haha. Volgens mij zie ik 'm liggen :-)

Maar dank jullie wel voor de reacties.

Dat "zijspoor" lijkt mij nog best realistisch en de drukte ook, a zou je verwachten dat de track &trace dan toch enigszins uitkomst moet kunnen bieden.

Het gekke is nou juist dat het enige wat ik heb een nietszeggende status is, Niemand weet hoe en of wat. Na herhaaldelijk aandringen gaat de verkoper nu toch een onderzoek starten. :like:

Ik ga er vanuit dat er gewoon een reële waarde op het pakket staat. Dat daar inklaring en invoer over betaald moet worden is zonneklaar. Dus dat zal de vertraging niet opleveren.

Hou jullie op de hoogte!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Rubaaaa
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2018 20:00

Rubaaaa 24 nov 2018 12:24

jsprbcn schreef: 12 nov 2018 11:12
Rubaaaa schreef: 26 sep 2018 20:16 4390B053-3BDC-4C31-BBC1-85B7ADE20779.jpeg
Dat gekantelde stuur met remhendels en spacers is een hele interestante combinatie.
Heb je al eens een bikefit gedaan?
Nog nooit gedaan...
Heb het stuur zo gezet omdat ik graag met mijn handen op het lage stuk van de beugel rijd...
de spacers ben ik mee begonnen omdat ik geleidelijk steeds lager wil gaan om extra “aero” te zitten voor als ik aankomende zomer een triathlon wil gaan doen... (om te voorkomen dat ik m’n stuurpen helemaal kort heb gezaagd en er vervolgens achter kom dat het helemaal niet lekker zit)

Ik merk wat twijfel in je vraag.. Ik ben open voor kritiek, het is tenslotte mijn eerste build!

supermatt
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:51

supermatt 24 nov 2018 12:52

Rubaaaa schreef: 24 nov 2018 12:24
Nog nooit gedaan...
Heb het stuur zo gezet omdat ik graag met mijn handen op het lage stuk van de beugel rijd...
de spacers ben ik mee begonnen omdat ik geleidelijk steeds lager wil gaan om extra “aero” te zitten voor als ik aankomende zomer een triathlon wil gaan doen... (om te voorkomen dat ik m’n stuurpen helemaal kort heb gezaagd en er vervolgens achter kom dat het helemaal niet lekker zit)

Ik merk wat twijfel in je vraag.. Ik ben open voor kritiek, het is tenslotte mijn eerste build!
Met de spacers is niets mis. Het stuur daarentegen is wel wat apart geïnstalleerd. Het stuur moet wat naar je toe gekanteld zodat het bovenste deel horizontaal staat. Dan gaan de brifters wat naar beneden. Dan kan je comfortabel bovenop én in de beugels rijden.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 24 nov 2018 13:58

Het onderste gedeelte van het stuur zit nu toch horizontaal, toch? Als je het stuur achterover kantelt, klopt dat niet meer. Dit stuur doet meer retro aan dan modern, compact.

JordyM
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2018 18:46

JordyM 01 dec 2018 13:55

martijnnnn schreef: 05 jul 2017 15:56 Van de week het frame terug van de spuiter. Gister en vandaag aan het knutselen geweest. Kan er eindelijk mee de weg op!
Lees al een tijdje mee in dit topic omdat ik er ook over denk een chinees frame (en dan waarschijnlijk deze, twijfel nog een beetje of het niet een model met schijfremmen moet worden) aan te schaffen en zelf op te bouwen. Mag ik vragen hoe het frame bevalt na anderhalf jaar?

Gebruikersavatar
jerome2710
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 08 jun 2014 12:39

Gebruikersavatar jerome2710 01 dec 2018 16:29

Na lang wachten gisteren ook mijn eerste Chinees ontvangen, een TM6 / FM109!

Afbeelding

Douanekosten waren te verwachten en viel gelukkig alles mee. Kwaliteit is prima en ziet er allemaal keurig uit, geen beschadigingen. De hoek voor de remkabel voor is wel vrij krap, vanuit het stuur richting de voorvork. Hierdoor knikt de buitenkabel en loop de binnenkabel vast. Iemand hier misschien ervaring mee of tips voor?

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 02 dec 2018 08:25

Al alligator i link Nokon oid geprobeerd ?

Die kunnen iets scherpere hoeken aan schijnt het dan normale kabels.

juniorke
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mar 2018 11:16
Locatie: België

juniorke 02 dec 2018 13:37

Ik hoor van een vriend die bij de douane werkt dat het vaak is dat er staat " vastgehouden door de douane" ZONDER dat dit zo is. Het stuk ligt nog ergens bij de leverancier of in het land van waar het komt.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 05 dec 2018 16:38

Als ik op de T&T site van Singapore Speedpost kijk dan klopt het inderdaad dat het niet in NL is en ook niet bij de Douane ligt.

Nog een keer gevraagd om een onderzoek, dat zou komen maar naar twee dagen gewoon de opmerking, bel met de douane. Deze verkoper wil het echt niet begrijpen, en wil ook echt niet helpen.

Inmiddels een dispuut geopend, maar dat is afgewezen met de opmerking nog 10 dagen te wachten. hoop wel dat het dan wel goedgekeurd wordt.

(liever heb ik dat die voorvork toch nog komt natuurlijk maar geloof daar echt niet meer in)
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie