Cannondale
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37683
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ligt het nu aan mij of aan de foto, maar het voelt visueel een beetje uit balans.
Relatief grove voorkant met die iele achterkant.
En verder diepe buiging voor SRAM; ongekend hoe die de AXS de markt in pushen. Echt ontelbaar veel nieuwe fietsen in de media die die (IMHO) onhandige en overprijsde groep erop hebben zitten. Dat doen ze wel knap.
Relatief grove voorkant met die iele achterkant.
En verder diepe buiging voor SRAM; ongekend hoe die de AXS de markt in pushen. Echt ontelbaar veel nieuwe fietsen in de media die die (IMHO) onhandige en overprijsde groep erop hebben zitten. Dat doen ze wel knap.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37683
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Welke bladen zijn dat dan?
Dit is denk ik de beste manier om mensen om te krijgen. Het AXS principe is best mooi, maar de idiote kosten die erbij komen en de onnozele 10 zijn echt een misser.
EDIT: https://road.cc/content/tech-news/26350 ... nrings?amp
Dit is denk ik de beste manier om mensen om te krijgen. Het AXS principe is best mooi, maar de idiote kosten die erbij komen en de onnozele 10 zijn echt een misser.
EDIT: https://road.cc/content/tech-news/26350 ... nrings?amp
Less is bore
iedereen heeft het graag over die idiote 10, maar 53/11 en 48/10 is exact hetzelfde. Met name aan 90rpm rijd je 57.5km/u
je ontwikkelt gewoon meer 'range' met die 12 speed.
https://www.sram.com/en/life/stories/x-range-gearing
en je het is duur dat was di2 ook toen hij uitkwam
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja maar op de 10 heb je veel meer weerstand en je rijd constant een tandje kleiner wat ook meer slijtage geeft. Waarom denk je dat tijdrijders met 58 voor rijden niet om 58/11 te rijden.
de gewone kettingbladen zijn er dus nu een cassettes zonder 10 en met een 18 erin voor de 11/26 en 11/28 en de AXS krijgt weinig commentaar meer. (alleen cassettes zonder 10 gaan ze niet maken)
Kijk maar eens op het MTB forum hoeveel er niet een eagle cassette in 1500km naar de vaantje rijden om ze "dom"met een 30 of 32 voor gaan rijden. zo,n 10, 11 of 12 tands houd het niet zo lang.
Het duur gaat nog wel een upgrade kit AXS is niet duurder dan een red etap twee jaar geleden die waren toen ook 1850 euro. dat argument is er niet.
de gewone kettingbladen zijn er dus nu een cassettes zonder 10 en met een 18 erin voor de 11/26 en 11/28 en de AXS krijgt weinig commentaar meer. (alleen cassettes zonder 10 gaan ze niet maken)
Kijk maar eens op het MTB forum hoeveel er niet een eagle cassette in 1500km naar de vaantje rijden om ze "dom"met een 30 of 32 voor gaan rijden. zo,n 10, 11 of 12 tands houd het niet zo lang.
Het duur gaat nog wel een upgrade kit AXS is niet duurder dan een red etap twee jaar geleden die waren toen ook 1850 euro. dat argument is er niet.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1754
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Knap als iemand in 1.500 km zijn cassette weet op te rijden. Zit nu op 8.800 km en ziet er nog steeds goed uit. Maar ik rij idd wel met een 36'er voor.wasbeer2006 schreef: ↑16 jul 2019 12:19 Ja maar op de 10 heb je veel meer weerstand en je rijd constant een tandje kleiner wat ook meer slijtage geeft. Waarom denk je dat tijdrijders met 58 voor rijden niet om 58/11 te rijden.
de gewone kettingbladen zijn er dus nu een cassettes zonder 10 en met een 18 erin voor de 11/26 en 11/28 en de AXS krijgt weinig commentaar meer. (alleen cassettes zonder 10 gaan ze niet maken)
Kijk maar eens op het MTB forum hoeveel er niet een eagle cassette in 1500km naar de vaantje rijden om ze "dom"met een 30 of 32 voor gaan rijden. zo,n 10, 11 of 12 tands houd het niet zo lang.
Het duur gaat nog wel een upgrade kit AXS is niet duurder dan een red etap twee jaar geleden die waren toen ook 1850 euro. dat argument is er niet.
Maar kleiner slijt idd stuk sneller.
Of het "dom" is met 30'er of 32'er? in NL niet echt nodig, maar Alpen kan het best handig zijn. Maar dat is de prijs van vooruitgang (ipv 3x10 naar 1x12 oid).
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37683
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Groot verschil (of ik moet het verkeerd begrepen hebben): Red Etap kon gecombineerd worden met elk 10-11 sp crankstel, cassette en 11sp ketting.wasbeer2006 schreef: ↑16 jul 2019 12:19 Het duur gaat nog wel een upgrade kit AXS is niet duurder dan een red etap twee jaar geleden die waren toen ook 1850 euro. dat argument is er niet.
Nu moet je naar een speciale ketting, casette + body en (veel erger) naar speciale crankstellen. Dus ik snap niet goed waarom die upgrade zoveel voor een acceptabele prijs wordt aangeboden. Als je die samen met de bestaande Quarq had kunnen gebruiken zou ik er al heel anders tegenaan kijken.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37683
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Iemand die bovenstaande kan bevestigen cq tegenspreken?
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37683
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Met slechts Force ipv Red....... De wereld wordt steeds gekker
Less is bore
Best jammer dat ze met de caad13 weer kiezen voor een 'best' comfortabele houding, ipv een echte racehouding. Er is al heel veel te kiezen voor wie endurance of iets vlottere endurance wil. Terwijl de echte racers voor 1500-2000 vrij schaars zijn.