Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Koga

insani
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 jun 2010 19:38

insani 11 mar 2012 18:14

Mag ik vragen wat er juist mis was met je oude fiets en hoe oud hij was? Ik heb na heel wat mails sturen toch geen nieuwe kader gekregen! Blijkbaar was er op mijn full pro carbolite maar 3 jaar garantie volgens koga! Volgens math salden was dit levenslang!!! Daar sta je dan natuurlijk
koga miyata full pro carbolite

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 mar 2012 18:29

Als math salden tegen jou gezegd heeft dat er levenslange garantie is moet je daar nog maar eens aan de deur kloppen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

raleighrick
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 dec 2009 20:15

raleighrick 11 mar 2012 18:39

Salden is geen dealer meer van Koga. Misschien eens bij een dealer proberen insani

nelus
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 sep 2011 21:07

nelus 11 mar 2012 20:26

insani schreef:Mag ik vragen wat er juist mis was met je oude fiets en hoe oud hij was? Ik heb na heel wat mails sturen toch geen nieuwe kader gekregen! Blijkbaar was er op mijn full pro carbolite maar 3 jaar garantie volgens koga! Volgens math salden was dit levenslang!!! Daar sta je dan natuurlijk
Het kader was 2 jaar oud. Toen ik het kocht zat er een klein barstje, waar het oogje op je frame zit aan de voorkant waar je kabels op komen, ja das een hele mooie omschrijving maar ik weet het het juiste woord hier niet voor. Ik heb toen meteen gebeld met Koga om dit te melden. We spraken toen af dat als het groter werd dat het dan garantie was en het werd groter en dus garantie. Moet ik wel vertellen dat ik toen zelf bij een Koga dealer werkte.
Ik heb echt nooit problemen met Koga gehad. Echt een prima garantie en service. Ze willen hun naam graag hoog houden. Een belletje van ons als dealer was vaak al genoeg. Heel soms moesten we een fotootje sturen maar dat kwam eigenlijk nooit voor. Ze waren ook altijd snel met antwoorden en oplossingen, eigenlijk meteen aan de telefoon. Zeker als het om hun top producten gaat. Ze sturen een nieuw kader op en het oude van jouw gaat weer terug naar de producent. Dit krijgen zij ook weer gewoon gecrediteerd. Het is zelfs zo dat de dealer er nog een ombouw vergoeding voor krijgt ook. Kost ze eigenlijk niet veel meer dan een beetje moeite. Ik herken dus ook eigenlijk helemaal niets in je verhaal.
Volgens mij zijn de garantie termijnen bij Koga ook 5 en 10 jaar. Op de site van Koga staat ook een service nummer. Als je dit belt lijkt het mij sterk dat ze jouw niet verder helpen. En ja het is misschien ouderwets maar anders zou je altijd nog een boze brief sturen. Maar in principe zou elke Koga dealer jouw direct moeten helpen met jouw probleem. Ik denk dat jij te maken hebt gehad met een dealer die geen moeite voor jouw gedaan heeft. En ik weet uit eigen ervaring dat het eigenlijk geen moeite is. Dus ik zou zeggen maak er werk van.
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"

joep83
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mei 2010 18:15

joep83 12 mar 2012 22:50

Mijn nieuwe Kimera Di2 Skil-Shimano
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
specs:
Kimera road Di2 1K
Shimano Dura-Ace WH7900-C50 en C24 wielen
Ultegra Di2 50/34 28/11
PRO Vibe stuur en stuurpen
PRO Vibe zadelpen
Selle Italia SLR zadel
Elite Pace carbon bidonhouders

Hij is precies het zelfde afgemonteer als de team fietsen van Skil-Shimano behalve de groep. Dat is dan de Ultegra in plaats van de Dura-Ace Di2. Ik haal het rendement van de Dura-Ace er niet uit en vond het te duur. Het gaat tenslotte om 200g verschil. Door de nieuwe Ultegra Di2 groep was de levertijd erg lang. Ik heb hem in Oktober besteld en pas dit weekend opgehaald.

Ik was altijd al fan van het materiaal van Skil Shimano. En nu zul je net zien dat ze onder een hele andere naam met nieuwe fietsen en sponsoren gaan rijden dit seizoen. Jammer!!!
Laatst gewijzigd door joep83 op 13 mar 2012 20:40, 4 keer totaal gewijzigd.

nelus
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 sep 2011 21:07

nelus 13 mar 2012 05:50

Hallo Joep,

Zo te lezen is het een beauty van een fiets. Maar je foto's zijn niet te bekijken. En ik ben wel erg benieuwd naar de foto's. Foto op internet site plaatsen. Dan rechter muis knop, kiezen voor afbeeldings url kopieren. Dit dan plakken tussen de[img]hier[img] haakjes en klaar is Joep. Lijkt zo makkelijk als ik het ff uitleg maar ik heb er zelf ook nogal wat moeite mee gehad.
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"

joep83
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mei 2010 18:15

joep83 13 mar 2012 19:58

Hoi nelus,

Ik kan ze gewoon zien. Ik heb ze op mijn skydriver album gezet. Ik heb ze ook op picasa gezet en het zelfde gedaan maar dan zie ik ze zelf niet. Als niemand ze kan zien probeer ik nog een andere site. Laat even iets weten als je iemand anders bent die niks ziet.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 13 mar 2012 20:06

joep83 schreef:Hoi nelus,

Ik kan ze gewoon zien. Ik heb ze op mijn skydriver album gezet. Ik heb ze ook op picasa gezet en het zelfde gedaan maar dan zie ik ze zelf niet. Als niemand ze kan zien probeer ik nog een andere site. Laat even iets weten als je iemand anders bent die niks ziet.
xienix !!
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

joep83
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mei 2010 18:15

joep83 13 mar 2012 20:41

En? Zien jullie nu wel wat?

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 13 mar 2012 20:49

joep83 schreef:En? Zien jullie nu wel wat?

nuwel!!

en wat !!


Fraai !!!
Laatst gewijzigd door Supergrover op 13 mar 2012 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 13 mar 2012 21:12

joep83 schreef: Afbeelding

Leuke retro teamkit ;)

patrickh1
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:02

patrickh1 13 mar 2012 21:52

Bij Jos Feron gekocht ?

Plaats reactie