Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Koga FullPro monocoque & FullPro Carbolit

fietsjunks
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:15
Contact

fietsjunks 24 jul 2006 22:07

Ik heb gezocht op het forum, maar over bovenstaande frames is niets terug te vinden..
Heeft iemand een van beide frames? Of complete fietsen?
Wie kan mij hier iets meer over vertellen?
Ik weeg 81 kilo overigens...
Alvast wederom bedankt!
Elmar

macgiven
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 aug 2006 14:30

macgiven 14 aug 2006 14:45

Nog niemand gereageerd?? Ik ben ook benieuwd, vooral full pro monocoque, is deze qua houding ook voor de gewone koersen, bergen e.d. of toch vooral tijdrit?? Ik ben ook 82 kg en 1.93m.... Dus help ons eens aan info aub...

ghastly
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2006 11:55

ghastly 14 aug 2006 16:19

Ik heb een half seizoen met een Koga Full Pro M gereden.
Heel goed meegevallen. Frame is niet van de lichtste (+-1400gr) maar heel stijf en super betrouwbaar.
Ik had hem afgemonteerd met Chorus, in de kleur van vorig modeljaar. Dit jaar is hij net hetzelfde, maar in een ander (naar mijn mening) iets minder mooie kleur.

Foto's vind je hier

Owja, hij ging kapot doordat er een auto over gereden is, dus geen paniek, normaal gezien breekt hij niet zoals de mijne...
Effort is only an effort, when it starts to hurt!

macgiven
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 aug 2006 14:30

macgiven 14 aug 2006 18:47

Ghastly :
Wat was de maat? Knap je 'm op met andere onderdelen?
Reed hij toerend ook prettig of puur tijdrijdende houding?

ghastly
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2006 11:55

ghastly 14 aug 2006 22:06

Het was een maat 59, ik ben 1.90m met binnenbeenlengte 90cm.
Op training rijd ik meestal met handen bovenop het stuur, en dan zat ik rechter dan met mijn ProRace Viper. In koers handen aan de ergopowers en dan zit je lekker diep. Nog diepers? Met de handen in de beugels!

Ik knap hem niet op, want de kader is gescheurd, dus voor de vuilbak. Hij was wel afgemonteerd met Campa, alhoewel ik het frame vorig jaar niet apart kon krijgen en dus enkel met Shimano afgemonteerd mogelijk was. Mijn FM heeft hem dan met 105 besteld, we hebben samen 6 maand (!!) gewacht en eenmaal binnengekomen, alle onderdelen eraf en Chorus erop samen met de Ritchey WCS onderdelen en de Concor Light zadel.
Ik heb er in feite langer op gewacht dan dat ik erop gereden heb, maar normaal gezien is dat probleem (met de lak en de zadelpenklem zo bleek) nu opgelost!

Grtz
Effort is only an effort, when it starts to hurt!

macgiven
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 aug 2006 14:30

macgiven 14 aug 2006 22:48

Quoten: Origineel geplaatst door Ghastly op 14 Augustus 2006

Het was een maat 59, ik ben 1.90m met binnenbeenlengte 90cm.Op training rijd ik meestal met handen bovenop het stuur, en dan zat ik rechter dan met mijn ProRace Viper. In koers handen aan de ergopowers en dan zit je lekker diep. Nog diepers? Met de handen in de beugels!Ik knap hem niet op, want de kader is gescheurd, dus voor de vuilbak. Hij was wel afgemonteerd met Campa, alhoewel ik het frame vorig jaar niet apart kon krijgen en dus enkel met Shimano afgemonteerd mogelijk was. Mijn FM heeft hem dan met 105 besteld, we hebben samen 6 maand (!!) gewacht en eenmaal binnengekomen, alle onderdelen eraf en Chorus erop samen met de Ritchey WCS onderdelen en de Concor Light zadel.Ik heb er in feite langer op gewacht dan dat ik erop gereden heb, maar normaal gezien is dat probleem (met de lak en de zadelpenklem zo bleek) nu opgelost!Grtz


MMM 59, je verbaast me, ik had dan al wel 62 gedacht, maar goed te horen.
Ga je nu weer sparen voor een pro monoc of scandium oid?? Of blijf je nu bij prorace viper?
Had je nou dat wingstuur eraf gehaald? Dat lijkt me niet prettig rijden met handen op 't stuur, toch?

ghastly
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2006 11:55

ghastly 15 aug 2006 12:36

Klopt, een 59. 62 leek mij iets te groot, ik heb liever een wat meer uitstekende zadelpen!

Ik blijf voorlopig op de ProRace tot het einde van het seizoen en dan ga'k ik op zoek naar iets nieuws (weet nog niet of het Koga wordt).
Fietsen met de handen bovenop het stuur is geen enkel probleem, iedereen reed zo voor er afgeplatte sturen bestonden, ik zie niet goed het probleem...
Effort is only an effort, when it starts to hurt!

Plaats reactie