Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cerv�lo, Storck of De Rosa Avant?

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 31 jul 2006 11:45

Quote: Origineel geplaatst door colnagofreak op 29 Juli 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 29 Juli 2006Ik denk dat de 3 frames voor en nadelen hebben, ik zou niet voor de R3 gaan (duurste frame), met het geld dat je dan over hebt zou ik een Record groep kopen ipv Chorus Blijft puur persoonlijk, maar dat zou ik nu juist weer niet doen! Prijs/kwaliteit verhouding van de Chorus groep is beter dan die van de Record. Chorus doet kwalitatief niet onder voor de Record, het prijsverschil zit hem hier voornamelijk in de gebruikte materialen (lees grammen!)De Chorus is meestal de Record van het jaar daarvoor.



In dat geval zou je ook kunnen zeggen dat cervélo team soliost een betere prijs kwaliteit geeft. Dit frame is toch 1500 euro goedkoper !

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 31 jul 2006 15:49

Quoten: Origineel geplaatst door alstro op 31 Juli 2006


Quote: Origineel geplaatst door colnagofreak op 29 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 29 Juli 2006

Ik denk dat de 3 frames voor en nadelen hebben, ik zou niet voor de R3 gaan (duurste frame), met het geld dat je dan over hebt zou ik een Record groep kopen ipv Chorus


Blijft puur persoonlijk, maar dat zou ik nu juist weer niet doen!
Prijs/kwaliteit verhouding van de Chorus groep is beter dan die van de Record. Chorus doet kwalitatief niet onder voor de Record, het prijsverschil zit hem hier voornamelijk in de gebruikte materialen (lees grammen!)
De Chorus is meestal de Record van het jaar daarvoor.

In dat geval zou je ook kunnen zeggen dat cervélo team soliost een betere prijs kwaliteit geeft. Dit frame is toch 1500 euro goedkoper !

Dat is misschien wel zo, maar de R3 is gewoon een top frame op dit moment.Zeker lichter en stijver dan de soliost, en het is gemakkelijker de fiets later te opwaarderen met een groep of eventueel wat componenten dan een heel ander frame!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 31 jul 2006 19:42

Heren, heren rustig toch!! In een van de vorige posts heb ik gezegd dat volgens mij het De Rosa Avant frame door andere merken ook gebruikt werd. Hierop zijn nogal wat reacties gekomen (De Rosa, Big Rosa, Alstro).  Voor mijn gevoel heeft namelijk een keer op dit forum daar een post over gestaan (en nee, ik heb geen zin daarnaar te zoeken.....).
Als dat niet het geval was (geen post hierover dus..) dan komt mijn idee over het re-badgen van de Avant ongetwijfeld voort uit het totale inspiratieloze en dertien in dozijn uiterlijk van dat logge, lompe Avant frame. Ik dacht dat Italianen het woord "stijl" zo'n beetje hadden uitgevonden, maar te oordelen naar het uiterlijk van de Avant (om over de Tango nog maar te zwijgen...) hebben sommige italiaanse ontwerpers ook wel eens een mega offday!!
Ze kunnen het trouwens wel , kijk maar naar de king X-light. dat is wel een mooie fiets/frame (de Protos heb ik het maar niet over want een fiets die technisch zo enorm inferieur is en waar men toch zo achterlijk veel geld voor durft te vragen is belachelijk).
Goed, bij deze dus de verklaring van mijn eerdere post.
Gang is alles!!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 jul 2006 20:53

Maak van renners, maar toerfietsers dan klopt het wel wat je schrijft. Het is niet zo dat iedere vaatdoek stijf genoeg is voor iemand van 70 kg of minder.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 31 jul 2006 21:22

Zoals reeds eerder gepost: niets slechts over De Rosa, alleen wat commentaar op de Avant.
Maar voor wat betreft je toekomstige fiets Big Rosa: de King X-light is zonder meer 1 van de mooiste/meest stijlvolle fietsen/frames!! (geen geslijm , maar oprechte bewondering voor zoiets moois!!)
Gang is alles!!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 jul 2006 21:36

@Big rosa wat loop je nu weer eens te zaniken over hoe duur die DeRosa's zijn? Je weet niet eens wat ik aan fietsen heb staan, ik snap echt niet wat het er toe doet hoe duur het frame is in deze.
Ik reageerde geen eens omdat het over DeRosa ging. Het ging mij om het feit dat er geroepen werd (in dit geval door jouw), dat stijfheid van een frame niet boeit als je geen overgewicht hebt of heel zwaar gebouwd bent. Dat is echt onzin.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 aug 2006 00:10

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 31 Juli 2006


No hard feelings en..... worden er dan nog steed frames gebouwd waar een lichgewicht echt niet op kan fietsen doordat je er bijna afdonderd omdat het frame zo aller beroerdst in elkaar zit.Ik wil wel weten welk frame echt zeer slecht is zodat er door bijna niemand op gereden kan worden(serieus).

Ik heb nooit gezegd dat er frames worden gemaakt waar niet opgereden kan worden. Op een driewieler van m'n neefje van 2 kan ik ook fietsen al gaat het wat lastig . Maar je hoeft echt geen 100 kg te wegen om een frame krom te voelen gaan in bochten op hoge snelheid of bijv in volle sprint. Als ik op een stalen koga spring van een jaar of 10 geleden is dat een wereld van verschil in vergelijking met m'n alu wedstrijd fiets. Orbea Orca is een fiets waar zelfs lichte mensen nog problemen hebben dat de stijfheid zo laag is dat de fiets gaat zwabberen in sommige gevallen. Colnago C40 lijkt me nog steeds een ideaal frame voor een trainingsfiets, maar niet om criteriums mee te rijden. Simpel weg niet stijf genoeg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

snellejelle
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2006 04:17
Locatie: Rotterdam

snellejelle 01 aug 2006 02:43

Mannen! (trouwens weinig vrouwen hier!)
Bedankt voor jullie wijze adviezen. En zo blijkt maar weer dat een fiets emotie is. Al is de Cervélo natuurlijk wel het beste frame van dit moment, puur rationeel/wetenschappelijk... Om die reden, maar vooral omdat ik het gewoon een mooi kader vind, heb ik m besteld. En dat is met een D aan het eind. Net als 'met Chorus en Zonda-wielen afgemonteerD'. Overigens komen er bij de volgende financiele meevaller misschien wel andere wielen in. Kan ik weer gewoon een biertje meer drinken. Want Pantani zal ik nooit worden. En gelukkig maar...

Plaats reactie