Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Technium Ultegra

geertjebeertje
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 mar 2005 20:56

geertjebeertje 21 aug 2006 21:40

Hey people,

wat vinden jullie van volgende fiets?



De specs zijn:

Frame: Kinesis 28 inch Race Alloy 6061, S-Bent achtervork, gepoederlakt
Gabel: carbon met alu stuurbuis

Versnellingen: Shimano Ultegra (RD-6500-GS)
Hendels: Ultegra
Voorderr: Ultegra
Traparmen: Ultegra Triple 52/42/30

Trapas: Ultegra
Ketting: Shimano (CN-HG-53)
Kransjes: Shimano (CS-560)12/27

Remmen: Ultegra (BR-6600)

Stuur: Ritchey comp
Vorbau: Ahead-Set
Zadel: WTB Rocket, V-Sport
Zadelpen: Ritchey comp

Wielset:Shimano WHR-550
Banden:Continental Ultra Sport 23-622
Kleur: raceblack

Lijkt dit iets voor 999€?

Mijn nummertjes:

1.84 cm/75 kg
Bruin haar (of toch nog een beetje) en groene ogen, hahahahaha

Mijn bedoeling is om er sportieve tochtjes mee te gaan rijden. Training door de week (puur voor de lol) en langere afstanden in 't weekend. Een paar toeristen-klassiekers mogen ook (Type Amstel-Gold).

Op vakantie de bergen in lijkt me ook leuk.

Laat iets weten,

Groetjes Geert

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 22 aug 2006 11:05

Lijkt me zo op het eerste gezicht niets veel mis mee (voor een ultegra budget-racer), wel even de trappers vervangen    Zadel is mij ook veel te dik voor mijn smaak, maar dat is dus persoonlijk en ook makkelijk te vervangen.
Hou er ook wel rekening mee dat de inruil op zo'n fiets lager zal uitvallen dan een "bekend merk" fiets.
PS : neem aan dat het 10-speed is en je niet met overjarig spul komt te zitten (dwz 9-speed, wat ook niet slecht schakelt, trouwens)

geertjebeertje
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 mar 2005 20:56

geertjebeertje 22 aug 2006 12:56

Tja, pedalen gooien we er sowieso af! Het zadel lijkt volgens mij op de foto dikker dan in werkelijkheid. Op mijn MTB heb ik volgens mij dezelfde staan, en die ziet er toch behoorlijk "racy" uit. Komfortabel is ie anders wel, en ook licht!

Maar het kader van bovenstaande fiets, zou dat toch wel een beetje in orde zijn?

Geert

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 22 aug 2006 14:04

Lijkt mij wel een goed fietsje toe. Wat frame betreft... voor dit budget bedrag met Ultegra kun je geen mega ligt en stijf frame verwachten. De duurzaamheid van het frame zal wel goed zijn. Het zal geen top frame zijn maar voor gewone toertochtjes / duur training goed genoeg.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

geertjebeertje
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 mar 2005 20:56

geertjebeertje 23 aug 2006 00:03

Voor dat geld kan je dus (vergeef me de uitspraak) niet gekloot zijn?

G

geertjebeertje
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 mar 2005 20:56

geertjebeertje 23 aug 2006 00:33

Wat zou je dan voorstellen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27525
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 aug 2006 10:34

Als je de wielen kunt vervangen, kun je afhankelijk van je lichaamsgewicht bijvoorbeeld kiezen voor betere instapmodellen als de Mavic Aksium, Easton Vista's of Campagnolo Scirocco's. Zal niet veel duurder zijn dan die verschrikkelijke Shimano wielen.
Lijkt me verder trouwens een goede fiets voor dat geld. Aan de onderdelen zal het i.i.g. niet liggen. Dat zadel moet je inderdaad ff vervangen.

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 23 aug 2006 12:51

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 23 Augustus 2006


Als je de wielen kunt vervangen, kun je afhankelijk van je lichaamsgewicht bijvoorbeeld kiezen voor betere instapmodellen als de Mavic Aksium, Easton Vista's of Campagnolo Scirocco's. Zal niet veel duurder zijn dan die verschrikkelijke Shimano wielen.
Lijkt me verder trouwens een goede fiets voor dat geld. Aan de onderdelen zal het i.i.g. niet liggen. Dat zadel moet je inderdaad ff vervangen.


Volgens mij is de Mavic Askium wielset niet echt anders dan de Shimano 550 wielset. In prijs zijn ze in iedergeval gelijk en zouden ze gewisseld kunnen worden (Tenminste, ik vind dat een FM dat zou moeten willen doen).Ik heb al eens eerder gezegd dat de 550 wielen helemaal zo slecht niet zijn. Ze worden altijd afgekraakt, maar hoevel mensen (waaronder ik) rijden er wel niet mee rond zonder problemen. Omdat er zoveel van die wielen verkocht worden zijn er ook wat meer problemen mee, maar procentueel zal dit wiel weinig verschillen met de problemen van andere wielen. De 500 serie is inderdaad een bud(get) wiel. Ook met de voorloper van de 550 wielen (de 540's) heb ik nooit problemen gehad en ook anderen die ik ken niet.
Persoonlijk zeg ik dat het een top fiets is voor dat geld, volledig Ultegra, gewoon degelijk frame en leuke wielen. Tuurlijk is er beter te vinden, maar probeer eens een alternatief te vinden voor hetzelfde geld en ook volledig Ultegra afmontage (op de ketting en de achterpion na dan)!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

riherm1
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:28

riherm1 23 aug 2006 13:35

ik snap niet zo goed dat een triple uitvoering een 12-27 cassette nodig heeft: heb je nog zo'n grote pannekoek tegen je achterwiel.
met een 30-27 verzet kun je tegen een loodrechte muur op fietsen.
ik zou er een nette 12-23 cassette op zetten

Plaats reactie