Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Nieuwe fiets kopen, suggesties?

mrpiet
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2006 17:18

mrpiet 12 sep 2006 17:24

Hello people,
Ik heb hier eens zitten rondsurfen op dit fourm, en het is echt geweldig. Daarom wou ik jullie "kenners" eens een vraagje stellen. Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en ik heb een budget van tussen de 1000 en 1200 euro. De kader maakt mij niet zoveel uit, maar hij moet wel degelijke afgemonteerd zijn (nieuwe shimano 105, en ritchey componenten bv.) en hij moet degelijke wielen hebben.
Hebben jullie suggesties?
En hebben jullie ook adressen van winkels waar ik eventueel kan gaan kijken en waar ik eventueel een koopje kan doen? Ik ben van Limburg en ben wel bereid om tot een stukje in Antwerpen en Vlaams-Brabant te gaan kijken.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 sep 2006 17:50

Probeer je startpost es verder uit te werken:
0) Leeftijd, gewicht, bouw, sportverleden
1) Wat is je budget
2) Heb je nu al een fiets en zo ja welke
3) Wat voor soort fietser ben je (toeren, wedstrijden, weekendfietser, toerist, vakantie-fietser of iets anders)
4) Heb je voorkeur voor bepaalde merken of afmontage
5) Wat heb je zelf al uitgevonden, ben je al langsgewees bij fietsenmakers, heb je al iets op het oog?
6) Hoeveel KM wil je gaan maken en hoeveel KM maak je nu
7) Wat wil je met je fiets gaan doen (bergen?)
Verder is het raadzaam bij lokale fietsenmakers langs te gaan, daar die nu veel aanbiedingen hebben. Ook kun je misschien bij Salden gaan kijken. Verder heb je natuurlijk de Duitse internetwinkels. Het instapmodel van Rose (http://www.rose.de) kost 999 (105 afgemonteerd) en komt standaard met Ritchey afmontage. Ook Canyon maakt goede spullen, die hebben nu eindejaarskorting. Zeker de moeite waard. Betere prijs/kwaliteit verhouding dan die merken zul je zelden vinden.
[edit]
Volgens mij is het instapmodel van Rose precies wat jij zoekt. 105 afgemonteerd, degelijke wielen. Is ook nog eens een goed kader, zeker voor dat geld. Zie http://www.roseversand.de/output/c&#111 ... tail2=6963

krokie
Forum-lid
Berichten: 663
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 14 sep 2006 01:21

Heb net gister een (al zeg ik hetzelf...) prachtige Bulls 105 gekocht (zilverkleurig met wit) voor niet teveel (799, normaal 1299) Mooi afgewerkt frame, carbon vorkje. Moest er wel ver voor rijden (Twente) maar dan heb je wel wat (ze hebben er ook nog Bulls 600 modellen voor 1000 euro normaal 1600).
Stuurt lekker, ik zou er bijna van gaan fietsen (grapje, da´s natuurlijk zonde)
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

campa201
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 aug 2006 00:55

campa201 14 sep 2006 21:59

Stevens Aspin. Zeer goede fiets, of cube streamer!

cyclejazz
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 aug 2006 01:10

cyclejazz 16 sep 2006 00:26

He geinig ik heb ook net die Bulls gekocht. K heb een matzwarte. Moest er ook een eind voor rijden, maar denk dat het een goede deal was. Nu heb ik wel een klein probleempje met terugschakelen van tandje 15 naar tandje 14. Dan is het wel weer balen dat de FM helemaal daar zit.
stupidity is it\'s own reward

Plaats reactie