Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

macgiven
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 aug 2006 14:30

macgiven 13 mar 2007 18:15

Quoten: Origineel geplaatst door Macgiven op 22 Februari 2007


Quote: Quoten: Origineel geplaatst door martje op 28 Januari 2007


HIER IS DIE DAN MIJ NIEUWE AANWINST BEN SUPER BLIJ..[...]

60cm frame. wat zijn jouw maten dan? Ik vraag me af: hoe is de bovenbuislengte voor een lange rijder?? Mij lijkt deze zo kort.... ben benieuwd of dat zo is?!/mod-edit: s.v.p. niet al die plaatjes mee-quoten de volgende keer s.v.p. b_A


Ha, ok ,niet gezien, dacht ze gedelete te hebben......
Maar goed blijft mijn vraag, hoe zit het bij de grote maten met verhouding bovenbuis e.d voor langere rijders?

martje
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 mar 2005 00:09

martje 13 mar 2007 18:32

ik moet zeggen dat ik erg lekker op de fiets zit tot nu toe maar heb pas twee korte ritjes gemaakt hoop van de week ff een keer een lange rit te maken en van het weekend misschien een clubwedstrijdje in gouda rijden..
ik trouwens net ff mijn fiets opgemeten dat is een 60cm frame en dan is de afstand hart zitbuis hart stuurbuis 58cm hoop dat je dat bedoelt en dat ik je daarmee geholpen heb
gr

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 15 mar 2007 19:43

JA JA, RedBull heeft naar ons geluisterd (???). Ze hebben mooie designs!! Carbon frames in het Ferrari rood, spierwit. Sommige met Easton wielen...
Uit de nieuwe catalogus... (een X-lite van 4400 euro)...

 
En een Pro Sl, Rival, 7,35 kg in 57 cm, 1495 euro...

sjoerdvm
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 jun 2005 16:07

sjoerdvm 16 mar 2007 15:15

Quoten: Origineel geplaatst door Eddy M op 18 September 2006

Ik ben een beginnend fietser en dit is sedert vorige week mijn nieuwe fiets 'Red Bull Pro-SL 3000'. Vorige week zaterdag de eerste keer 120 km mee gereden, en hij bevalt mij heel erg goed.Ik heb niet de standaard wielen 'Xtreme light wheels' genomen (deze zouden niet erg stijf zijn), maar een kleine meerprijs betaald voor Campagnolo Zonda's.In totaal nog geen 1500 euro.Shimano Ultegra triple, fi'zi:Arione zadel.Continental Grand Prix 4000. Heb nog getwijfeld tussen rode en zwarte bandjes. Wat denken jullie?


Mooie fiets. Kan zaterdag 24 maart mijnens ophalen. Heb zelf wel gekozen voor rode bandjes, zwart fizik zadel, look sprint rood, en rood stuurlint. Dus ik ben benieuwd. Wel de standaard Xtreme Ligthweels, maar na de vakantie komen er Mavic Ksyrium ES onder  dus ik ben benieuwd. Ziet er wel gelikt uit zo helemaal in het zwart zilver. Ook heb ik andere bidon houders, in carbon style.
Maak snel een fototje en komt ie hierbij staan.
 

sjoerdvm
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 jun 2005 16:07

sjoerdvm 19 mar 2007 23:16

up to the top!

thunderboy
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2007 21:37

thunderboy 21 mar 2007 21:46

Ik heb ook nog geen twee weken (13 dagen) geleden mijn nieuwe Red Bull SL-3000 opgehaald. Ik heb ook niet de standaard wielen genomen (ik heb de Aero wielen, schijnen ook goed te zijn). Rijdt als een zonnetje, lekker licht en stijf. Inmiddels 200 km opgereden. Supertevreden dus.
Punt is alleen dat ik vandaag de nieuwe catalogus binnen heb gekregen waarin dezelfde fiets met een iets ander kleurtje 250 goedkoper is geworden. Ik heb de verkoper hier nog specifiek om gevraagd: Veranderen de modellen en veranderd de prijs? Hij zei al dat het kleurtje zou veranderen maar de prijs zou hetzelfde blijven!
Ik zou dat dus in de gaten houden als je zaterdag je fiets op gaat halen....
 
 

thunderboy
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2007 21:37

thunderboy 21 mar 2007 22:00

Gelijk maar even een plaatje dan! Sorry, ik krijg hem niet kleiner

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 22 mar 2007 11:00

Oke, die blauwe Pro SL met Rival is niet 7,35 kg... Getest in ROADBIKE weegt hij gewoon 8 kg. Trouwens, ze hebben daar ook de X-treme Lightwheels getest... Wat iedereen al een beetje had verwacht: Ze zijn flink aan de slappe kant (zijdelingse stijfheid). Ze raden aan ze in het Custom programma in te wisselen voor iets anders. Nog effe een plaatje van een witte Carbon SL:

sjoerdvm
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 jun 2005 16:07

sjoerdvm 22 mar 2007 20:03

Quoten: Origineel geplaatst door thunderboy op 21 Maart 2007


Ik heb ook nog geen twee weken (13 dagen) geleden mijn nieuwe Red Bull SL-3000 opgehaald. Ik heb ook niet de standaard wielen genomen (ik heb de Aero wielen, schijnen ook goed te zijn). Rijdt als een zonnetje, lekker licht en stijf. Inmiddels 200 km opgereden. Supertevreden dus.
Punt is alleen dat ik vandaag de nieuwe catalogus binnen heb gekregen waarin dezelfde fiets met een iets ander kleurtje 250 goedkoper is geworden. Ik heb de verkoper hier nog specifiek om gevraagd: Veranderen de modellen en veranderd de prijs? Hij zei al dat het kleurtje zou veranderen maar de prijs zou hetzelfde blijven!
Ik zou dat dus in de gaten houden als je zaterdag je fiets op gaat halen....
 
 

haha ja ik weet het. Kreeg vandaag de nieuwe catalegus binnen en inderdaad het frame is wel redelijk veranderd. Ik ga er ook wel vanuit dat ik het oude frame krijg maar dat maakt mij eigenlijk niet zo heel erg uit. Voor die 150 euro heb ik wat duurdere dingen erop gezet. Belde afgelopen week nog of ik van velgen kon verwisselen voor de Mavic Cosmic Elite of de Mavic Ksyrium, geloof de Elite als ik me niet vergis maar dat kon niet meer veranderd worden omdat de fiets al in productie was. Dus zaterdag maar ff kijken of het alsnog veranderd kan worden. 

arnotreuren
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2005 21:17

arnotreuren 22 mar 2007 20:39

Ik denk dat het tijd wordt dat ik die fietsen in het echt ga bekijken, want ik schrok me kapot. Wat hebben ze met de mooie Carbon X-light gedaan????
En dan heb ik nog niet over de kleuren van andere fietsen : bijv. Pro SL
Ja, ik weet het bijna zeker: ik ben blij dat ik mijn fiets daar vorig jaar heb gekocht. Maar binnenkort toch nog maar even kijken.
Het is zo fijn om met een Red Bull Carbon xtralight op weg te zijn :-)

thunderboy
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2007 21:37

thunderboy 22 mar 2007 21:18

Ik denk inderdaad dat je ze het best even in het echt kan gaan zien... Ik moet er ook een beetje aan de nieuwe kleuren wennen. En het is natuurlijk altijd leuk om er rond te wandelen...En er is goede koffie!
Ik heb Rose toch nog maar even een mailtje gestuurd.  Ik begrijp best dat er een overgangsfase moet zijn, maar nog geen twee weken vind ik wel erg kort. Vooral omdat ik specifiek naar de nieuwe prijzen en modellen heb gevraagd.
 

thunderboy
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2007 21:37

thunderboy 23 mar 2007 14:11

Dat mailtje was het wel even waard. Ik krijg het verschil gecompenseerd gekregen in een tegoedbon....
Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over de service , dit voorbeeld geeft dat maar weer eens aan....

Plaats reactie