Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 15 jun 2016 19:35

"Ijzer smeden terwijl het heet is" :D

JayKay.1
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 mei 2014 16:37

JayKay.1 18 jun 2016 12:37

order is bij mij gewoon geaccepteerd met pedalen en navi :-)

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 18 jun 2016 13:56

in de (duitse) configurator bij de DA pedalen " gewoon" 160 (was ook niet echt op zoek naar een nieuwe Rose xlite crs3000 ;) )
Wel paar andere upgrades gezien zonder extra prijs (oa gratis Shimano WH-RS81 A C50 CL wielen ( ipv DT Swiss R20 Dicut ) , en minder spectaculair maar toch : gratis hg900 ketting , terwijl er standaard hg700 op zit)

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 19 jun 2016 16:39

Die upgrades heb ik ook gezien. De Ritchey wielen zijn jammer genoeg verdwenen. Ik had sneller moeten zijn, al gaat het nog altijd om een serieus bedrag voor een impulsieve aankoop. Mogelijk hak ik vandaag alsnog de knoop door. Met de dura-ace pedalen, 'grati's WH-RS81 C50 wielen en de serieuze korting op de Edge 520 blijft het nog steeds een zeer mooie deal voor een fiets die zonder al die extra's al van zeer goede waarde blijkt.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 19 jun 2016 23:13

Net de X-Lite CRS 3000 met upgrades besteld. Nu afwachten in spanning :)

mrcl
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 21 mar 2010 19:51

mrcl 20 jun 2016 14:07

matthiav schreef:Iemand ervaring met de configurator van Rose? Ik zie dat Dura-ace pedalen en Ritchey full carbon clinchers redelijk 'onderprijsd' worden aangeboden. Bv €17 voor dura-ace pedalen terwijl je 100 moet neerleggen voor ultegra pedalen. Vraag me af of dit een fout is (en maw mss binnen enkele dagen weer verdwenen is)?
Error fare zoals bij vluchten wel eens voorkomt of een stunt?

wienesroa
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2014 09:35

wienesroa 01 jul 2016 14:14

Zijn er mensen die al ervaring hebben met de ROSE CDX-3100 di2.

Ik ben op zoek naar een carbon racefiets en disc en di2 hebben de voorkeur. Op ROSE na, zijn deze fietsen bijna allemaal 4k+.... Dus nu bij ROSE terecht gekomen.

Wat ik graag wil weten, hoe zijn jullie ervaringen met het frame (qua stijfheid bijvoorbeeld?)

Standaard wordt de fiets geleverd met de DT Swiss R23 Spline Disc. Nu zitten deze ook op een cube agree disc en hoor ik daar (met name lagers) weinig positiefs over. Ook graag jullie ervaring en wat raden jullie aan?

Ik twijfel ook nog om te wachten tot de 2017 lijn, iemand een idee wanneer die worden geintroduceerd en of er aanzienlijke upgrades te verwachten zijn. OF wellicht een prijsdrop op de 2016 modellen te verwachten is?

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 01 jul 2016 14:15

Even in mijn glazen bol kijken..

Diedo70
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2012 15:37

Diedo70 03 jul 2016 14:13

wienesroa schreef:Zijn er mensen die al ervaring hebben met de ROSE CDX-3100 di2.

Ik ben op zoek naar een carbon racefiets en disc en di2 hebben de voorkeur. Op ROSE na, zijn deze fietsen bijna allemaal 4k+.... Dus nu bij ROSE terecht gekomen.

Wat ik graag wil weten, hoe zijn jullie ervaringen met het frame (qua stijfheid bijvoorbeeld?)

Standaard wordt de fiets geleverd met de DT Swiss R23 Spline Disc. Nu zitten deze ook op een cube agree disc en hoor ik daar (met name lagers) weinig positiefs over. Ook graag jullie ervaring en wat raden jullie aan?

Ik twijfel ook nog om te wachten tot de 2017 lijn, iemand een idee wanneer die worden geintroduceerd en of er aanzienlijke upgrades te verwachten zijn. OF wellicht een prijsdrop op de 2016 modellen te verwachten is?

Ik heb er een sinds februari dit jaar (Xeon CDX 3100, 2016 model). Tot nu toe zo'n 3000km op gereden, en bevalt me erg goed. Ik kwam van een JanJanssen Vector uit 2006 met carbon voor en achtervork.

Het frame is behoorlijk stijf; ik merk dat het frame een stuk minder meegeeft bij flink aanzetten. Dat is erg prettig. Ook op hoge snelheden (50-60km/u) voelt het frame nog strak aan en rij ik er met meer vertrouwen op dan op mijn vorige fiets.
Qua stuurgedrag kan ik je niet zoveel vertellen; ik ben niet zo'n bochtenrijder. Ik merk wel dat het rijden met losse handen wat instabieler is dan op mijn vorige fiets. Met een beetje zijwind hou ik altijd een hand aan het stuur.

Ook merk ik dat klinkerweggetjes goed worden gedempt. Veel meer dan ik verwacht had zelfs. Ik dacht dat dit vooral een beetje marketingpraat was, maar merk duidelijk verschil. Dit is natuurlijk een combinatie van de banden (25mm), het frame en de zadelpen (Ritchey WCS Carbon Link).
Welk van de delen daar het grootste aandeel in heeft weet ik niet, maar zou gokken op de banden. Ik heb nu een redelijk dun Fizik stuurlintje erop liggen. Wellicht dat ik die nog vervang door een dikkere om wat meer demping aan de voorzijde te hebben. Dat is vooral voor de lange ritten prettiger.

Aanvankelijk had ik interesse de versie met velgremmen, maar toen ik de schijfremversie had getest vond ik dat wel erg prettig remmen. Of je dit nodig vindt moet ieder voor zich weten.

Di2 is erg lekker, maar ik ben er van overtuigd dat een goed afgestelde mechanische groep ook zeer goed schakelt. Op mijn vorige fiets had ik Campagnolo Centaur, dus weinig ervaring met Shimano groepen. Di2 is een leuke upgrade als het binnen je budget valt wat mij betreft.

Ik heb nu een 39 tands blad ipv de 34. Dat geeft op het vlakke fijnere verzetten en minder scheve kettinglijnen.
Ik heb af en toe nog dat de trim van de voorderailleur niet perfect is; als ik 39-15 rijd (12-25 cassette) sleept de ketting net een beetje langs de voorderailleur. Als je naar de 14 schakelt trimt de voorderailleur. Als je daarna weer terug schakelt naar de 15 blijft de derailleur in dezelfde stand en is het rateltje weg. Ik moet nog even kijken of ik dit er helemaal uit kan stellen. Ik kan geloof ik niet het trim moment van voorderailleur aanpassen, maar als iemand daar nog tips voor heeft hoor ik het graag.

Ik raad aan om een kettingvanger te plaatsen. De ketting is er bij mij een keer afgesprongen, en dat resulteerde in een paar lelijke krassen op het frame. Balen en zonde. Op zich alleen cosmetische schade dankzijde het beschermplaatje dat op de chainstay zit, maar toch; beter voorkomen dan genezen.


Qua wielen heb ik tot nu toe niets te klagen. Ze lopen nog erg goed. Als je flink aanzet kun je soms je remschijf een beetje horen aanlopen, maar daar moet je wel wat moeite voor doen.
Een vriend van me heeft de niet disc versie van deze wielen en heeft na 1.5 jaar een lager in het achterwiel moeten vervangen. Daar was vocht in gekomen.
Als je niet houdt van een luide ratel uit de body, dan moet je denk ik toch andere wielen zoeken (geldt DT Swiss in het algemeen denk ik)

Houding op deze fiets is duidelijk gericht op comfort, maar nog niet zo veel als de Trek Domane of de Canyon Endurace.

De service van Rose is zeer goed. Altijd goed bereikbaar, snel antwoord op vragen per mail.

Misschien optisch niet de meest spectaculaire fiets, maar als techneut geef ik daar niet zoveel om.
Ik heb de mat zwart/blauwe versie, en die smoelt toch best wel lekker al zeg ik het zelf. Als je van achter kijkt lijkt het een blauwe fiets, maar van de zijkant is het dan weer mat zwart.

Als je een vergelijkbare fiets zoekt bij andere merken zit je inderdaad erg snel op de 4k+ euro, als het geen 5k+ is voor de grote namen. Dat was voor mij uiteindelijk wel doorslaggevend. Veel waar voor je geld. Dat is waar Rose om bekend staat.


Ik heb geen idee of een update van dit model aan zit te komen. In vergelijking met het 2015 model was er niet bijzonder veel veranderd dacht ik. 2016 model heeft flatmount calipers. Ik dacht dat de aluminium versies een iets minder diepe knik in de seatstays hadden gekregen.
Denk dat de 2017 modellen binnenkort wel een keer gepresenteerd zullen worden, net als bij alle andere merken, maar ik verwacht niet veel gekkigheid.
Korting op een 2015 model was toen ik in Biketown was 10%. Op zich een leuke aanbieding, maar ook niet te gek om te laten liggen.

wdfl
Forum-lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 03 jul 2016 18:03

iemand ervaring met deze wielen bij Rose

https://www.rosebikes.nl/product/detail/aid:15102
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 03 jul 2016 22:03

De wielen als geheel ken ik niet. De naven zijn "om-gestickerde" miche primato's. Prima naven. De eigen gebouwde wielen van rose staan goed bekend. Lijkt mij een prima budget-setje.

lange_666
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 aug 2008 00:37

lange_666 04 jul 2016 20:34

wdfl schreef:iemand ervaring met deze wielen bij Rose

https://www.rosebikes.nl/product/detail/aid:15102
De Xtreme naven lopen zeer soepel, ik heb zo twee setjes wielen. Enig nadeel is dat het een aluminium body is en dat deze nogal wat last hebben van invreten van de cassette (enkel de linkse foto). Supervast aandraaien van decassette maakt geen echt verschil.
Afbeelding

Wat de velgen betreft, daar zou ik toch voor de Mavic CPX33 gaan ipv van de Xtreme's. Stickers waren bij de mijne niet zo mooi aangebracht en ik heb één set moeten terugsturen wegens scheurtjes ter hoogte van de nippelgaten. Een beetje opleg voor de Mavic's en je hebt een zeer goede set.

Plaats reactie