Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 13 jan 2007 22:18

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 Januari 2007

Vanaf morgen ziet hij er compleet anders uit:- Xentis wielen- Bontrager stuur > Oval A900- Bontrager stuurpen > Oval stuurpen- Reynolds Ouzo Pro > Oval JetStream voorvork- Record remhoeven > Oval TT remhoeven- SRM Pro > FSA SRM


Voilà:


De wielen worden uiteraard nog vervangen door gesponsorde Xentis Mark 1 TT. Positie zal ook nog veranderen.
Deze Litespeed wordt normaal mijn reservefiets; ik geef hem in bruikleen aan de ploeg, die hem qua positie op een ploegmaat-vriend van me zal afstellen in de windtunnel in de States later deze maand.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 jan 2007 22:41

Het Oval spul past prima bij het frame. Ik vind de Oval vork er een stuk mooier onder staan de vork die je er eerst onder had zitten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 14 jan 2007 03:02

Spontaan last van watertanden, en dat voor een reservefiets; ben benieuwd hoe de xentis wielen staan. En wat vind je zelf van de voorrem? Wel even wennen, optisch gezien, zo achter de vork, maar ook wel weer mooi op een of andere manier, qua (aerodynamica en) remwerking wel logisch. Misschien het stuur ietsjes lager. Je noemt het je reservefiets, betekent het ook dat je dan ook nog een andere tt-fiets gaat opbouwen? En wat voor gemiddeldes rijd je nou op zo'n monster....

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 jan 2007 08:24

Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 14 Januari 2007

Spontaan last van watertanden, en dat voor een reservefiets; ben benieuwd hoe de xentis wielen staan. En wat vind je zelf van de voorrem? Wel even wennen, optisch gezien, zo achter de vork, maar ook wel weer mooi op een of andere manier, qua (aerodynamica en) remwerking wel logisch. Misschien het stuur ietsjes lager. Je noemt het je reservefiets, betekent het ook dat je dan ook nog een andere tt-fiets gaat opbouwen? En wat voor gemiddeldes rijd je nou op zo'n monster....


Jup, deze gaat naar een ploegmaat (positie moet nog gebeuren, vandaar dat ik de spacers liet). Ik heb mijn Xentis wielen momenteel niet bij me, maar ik ben ook wel benieuwd; en dan ben ik zeker benieuwd naar wat de nieuwe Mark 1 TT gaat geven eenmaal die binnenkomt!  Zonder er 1km op te rijden merk je zo al dat die remmen verschrikkelijk goed en soepel werken.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 14 jan 2007 09:15

Ziet er super uit casran. Zou je nog een foto kunnen maken van wn je voor de fiets staat? Zodat we nog es goed kunnen zien wat die vork zo speciaal maakt. Die rem achterop de voorvork, draait dat niet lastig? De Kabel naar je rem, die trekt toch tegen?

cesar_
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:28

cesar_ 14 jan 2007 10:53

Quote: Die rem achterop de voorvork, draait dat niet lastig? De Kabel naar je rem, die trekt toch tegen?


Lijkt me niet, die draait toch in zijn geheel mee om dezelfde as als de vork en gezien het stuur dat ook doet blijft afstand stuur-remhoef constant, toch?

Space fiets verder Casran, ik zou er bijna jaloers van worden ;) .

Grt

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 14 jan 2007 13:27

Quoten: Origineel geplaatst door Cesar_ op 14 Januari 2007


Quote: Die rem achterop de voorvork, draait dat niet lastig? De Kabel naar je rem, die trekt toch tegen?



Lijkt me niet, die draait toch in zijn geheel mee om dezelfde as als de vork en gezien het stuur dat ook doet blijft afstand stuur-remhoef constant, toch?Space fiets verder Casran, ik zou er bijna jaloers van worden ;) .Grt

bijna ja .....

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 jan 2007 17:28

Quoten: Origineel geplaatst door meeuh op 14 Januari 2007

Ziet er super uit casran. Zou je nog een foto kunnen maken van wn je voor de fiets staat? Zodat we nog es goed kunnen zien wat die vork zo speciaal maakt. Die rem achterop de voorvork, draait dat niet lastig? De Kabel naar je rem, die trekt toch tegen?


Nee, daarvoor is deze rem juist ontworpen met een systeem waarbij de kabel langs opzij in de remhoef gaat en niet langs boven. Ik zou je dan ook niet aanraden om standaard Shimano of Campa remmen àchter je vork te monteren. Het remsysteem werkt overigens schitterend: beide remblokken gaan op een prachtige en soepele manier tegelijkertijd tegen de velg.
Gewicht van de fiets is 8,30kg. Het is dan ook allerminst m'n lichtste TT:
      

Meer foto's en uitleg van de Oval Concepts onderdelen in het topic over Oval: http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... icID=11812
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 14 jan 2007 19:49

hey heb zonet mijn tt fiets verkocht de hierboven (time) vermelde
en nu vraag ik mij af wa zou ik doen zou ik doen voor 2000 euro de kader p3 kopen van cervelo of zou ik iets anders kopen van tt kader
ps de groep heb ik thuis al en het stuur ook .graag wat raad wat zijn goede aero tt kaders

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 15 jan 2007 09:47

Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 14 Januari 2007


hey heb zonet mijn tt fiets verkocht de hierboven (time) vermelde
en nu vraag ik mij af wa zou ik doen zou ik doen voor 2000 euro de kader p3 kopen van cervelo of zou ik iets anders kopen van tt kader
ps de groep heb ik thuis al en het stuur ook .graag wat raad wat zijn goede aero tt kaders

Als jij voor 2000 euro een P3C van Cervelo kunt kopen dan zal ik dat zeker doen. denk niet dat je voor dat bedrag een beter frame zult vinden.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 15 jan 2007 09:50

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 14 Januari 2007


Gewicht van de fiets is 8,30kg. Het is dan ook allerminst m'n lichtste TT:

Casran, als ik zoe die fiets bekijk dan zou ik zeggen dat die wel iets lichter zou moeten zijn dan 8,3kg. M'n eigen tijdrifiets is nog niet af, maar ik verwacht zeker niet hoger te komen dan 8,5kg en dan met zware Hed jet wielen ipv Lightweights die jij erop hebt zitten. waar zit bij jou het gewicht in? Frame misschien zwaar? Voorvork?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 15 jan 2007 18:55

Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 15 Januari 2007

Casran, als ik zoe die fiets bekijk dan zou ik zeggen dat die wel iets lichter zou moeten zijn dan 8,3kg. M'n eigen tijdrifiets is nog niet af, maar ik verwacht zeker niet hoger te komen dan 8,5kg en dan met zware Hed jet wielen ipv Lightweights die jij erop hebt zitten. waar zit bij jou het gewicht in? Frame misschien zwaar? Voorvork?


Het gewicht zit hem grotendeels in het titanium frame. Daar moet je niet te veel lichts van verwachten, maar het is wel gewoon knalstijf (veel stijver dan deze Blade zal je ze niet vinden); ik gok dat het frame wel eens richting de 1600gr zou kunnen gaan.
Gewichten van de Oval onderdelen vind je in het topic over Oval Concepts. De remmetjes zijn gewoon qua gewicht; het stuur is niet het lichtste van Oval, maar het stock carbon stuur. En dan zit er nog een SRM crankstel op.
Al bij al is laag gewicht ook niet mijn doelstelling geweest bij de opbouw van deze fiets. Later dit jaar bouw ik wel een lichtere TT-fiets; daarop komt een lichter tijdritstuur (Xentis, personalized Oval Jetstream of Walser), wellicht Zero Gravity's, etc.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie