Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Beginner racefiets voor +-600 euro?

waanders82
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 jan 2007 15:12

waanders82 06 jan 2007 15:25

Hallo,

Ik ben studente en wil af en toe eens wat fietsen op de weg . (20-40 km in de week ofzo) Ik weet niets van materiaal.

Ik hoef geen prof te worden, maar ik ben wel sportief aangelegd en wil er wel hard mee fietsen. ventueel wil ik serieus gaan fietsen, de optie moet er zijn. Ik wil goed materiaal. (misschien iets wat ik later kan upgraden?)

Ik weeg ongeveer 55 kilo en ben 1.65 m (ongeveer).
Oja, liever een nieuwe, want ik heb niet genoeg kennis om een tweedehandse aan te schaffen en wil de garantie.

Wie weet wat een goede fiets zou zijn?

Bedankt-Bedankt-Bedankt-Bedankt!!!

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 06 jan 2007 15:42

 
http://www.decathlon.nl/NL/Product_arbo ... index.html
of
http://www.raleigh.nl/default.asp?pid=452
of beter op Marktplaats.nl, waar je voor dit geld al een goede fiets kunt hebben

joeny
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:22

joeny 06 jan 2007 19:56

Succes met het zoeken he !
Wat is trouwens je budget?

Gitane
Gazelle

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 06 jan 2007 21:06

Kijk eens naar het onderwerp, daar staat vast een hint voor wat betreft het budget
CC, agr 100; limo 100

joeny
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:22

joeny 07 jan 2007 15:37

Quote: Origineel geplaatst door jimbo op 06 Januari 2007
Kijk eens naar het onderwerp, daar staat vast een hint voor wat betreft het budget


Sjonge Ik wordt steedts blinder

waanders82
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 jan 2007 15:12

waanders82 08 jan 2007 13:21

Hoi,
Bedankt voor je site-links. Die Gazelle zou wel geschikt zijn, maar is me te prijzig. Het is wel een mooie dames maat, wat erg lastig te vinden is.
Ik ga naar een lokale goeie FM en kijk daar naar een dames race fiets (al dan niet 2e hands).
Trouwens, die Gazelle is 9,4 kilootjes. Is dat nu zwaar? Kan ik voor 500-600 euro een hele lichte fiets krijgen of is dat te veel gevraagd? Dan maar iets minder goed schakelsysteem bijvoorbeeld, zo denk ik dan.
PS. Hier niet op letten: Dit is voor Roel als hij het ziet: Groetjes aan Roel die de hele dag op het forum zwerft!
 
 
 

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 08 jan 2007 13:29

Wellicht een optie heb je Shimano 105, voor de rest gewoon goede opbouw.
is alleen wel 249 ongv bovenop je budget (5 jaar op frame garantie en 2 jaar op onderdelen als ik dat goed heb)
http://www.canyon.com/rennraeder/index.html?b=21
meeste fietsenwinkels hebben wel een gazelle in die prijsklasse staan.
of Salden.nl overjarig als er nog wat is Bianchi waren ook ergens in die richting

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 08 jan 2007 13:32

Als ik jouw was zou ik er euro 250 bij doen en je hebt een nieuwe fiets oa Duits zoals Cube, Red Bull, Stevens, etc met Shimano 105 afmontage waar je een heleboel plezier aan kunt beleven. Of nederlands zoals Intersens.
Voor euro 850 is een goed nieuw frame met goede groep te krijgen.
What makes the boat go faster?

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 08 jan 2007 16:14

Ik word wel eens moe van alle reacties die -hoe goedbedoeld ook- elke beginner aanraden maar direct een dure fiets te kopen.
Zo van "Minimaal Tiagra, maar persoonlijk zou ik voor 105 gaan" of "zeker voor een carbon voorvork gaan".
Als beginner kun je voor 600-700 euro best een prima fiets vinden. . Al raad ik iedereen (zeker studenten) aan om eerst eens een tweedehands fiets voor 50 euro ofzo te kopen. Daar kun je in de polder even hard mee als met een nieuwe, en als je het na een jaar nog steeds leuk vindt, weet je ook beter wat je wil en kan je altijd nog een nieuwe kopen.
En als je het toch niks vindt heb je ook niet zoveel geld over de balk gesmeten.
Maar als het budget geen probleem is, kun je voor 600-700 euro best wat leuks kopen.
Paar tips in dat geval:
- zorg voor een goede maat (aan de hand van je binnenbeenlengte (ff googelen)
- Laat je voorlichten bij een fietsenmaker.
- Shop lekker rond totdat je een leuke aanbieding tegenkomt.
- Ga voor de Triple (3 bladen voor). Dit klinkt misschien overbodig, maar als je in de heuvels fietst heb je dat binnenste blad echt nodig.
 
 
 

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 08 jan 2007 16:33

Goed gezien.
CC, agr 100; limo 100

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 08 jan 2007 16:58

Volledig met color=#c80303Tyr W eens.
Sora of Tiagra voldoen voor een beginnersfiets ruim voldoende. rond de 600 a 700 euro kun je wel fietsen krijgen die volledig met Tiagra afgemonteerd zijn. Een volledig Sora rond de 500 euro, hierbij denk ik bv aan een Target Sora of Target Tiagra die bij diverse winkels of webshops te koop zijn.Daarnaast moet je even niet vergeten dat je ook nog kleding moet hebben, denk hierbij aan:* Helm (zeer zeker aan te raden!!!) +/- € 45,=* Korte broek en lange broek met zeem (of alleen korte met beenstukken) +/- € 40 (per stuk) Je kunt dit ook veel duurder krijgen maar waarschijnlijk ook nog wel iets goedkoper, maar dan gaat de kwaliteit van de zeem hard achteruit.* Shirt lange mouw, korte mouw +/- € 30-40 (per stuk)* Thermo shirt +/- € 20,=* Handschoenen, zijn niet direct nodig. In de winter is met lange vingers handig ivm de kou.Niet direct nodig maar wel erg fijn zijn een paar wielrenschoenen inclusief pedalen. Kosten schoenen en pedalen ongeveer vanaf € 100,=Je bent dus al snel € 250,= aan kleding e.d. kwijt!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 08 jan 2007 18:18

deze post wordt steeds beter!
lengte opmeten doe je bvb met:
http://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm
en verder heb ik mijn eerste fiets ook minder duur gekocht dan een helm (bell: 30 euro), shimano spd pedalen en schoenen (40+40 euro) en fietskleding (thermisch onderlijveke: odlo 35 euro (duur maar nog altijd mijn beste koop ooit) en broek: 20 euro, wel in colombia dus hier iets meer, shirt: briko 35 euro (ook niet zo goedkoop), shirt lange mouwen aldi: 12euro en handschoenen pro: 20 euro). Kousen ook nog 5 euro, en dan heb ik nog altijd geen beenwarmers (leve een paar zwarte kousen en een schaar!), en dan heb ik... 237 euro!!! en ik ben nog één van de goedkopere op dat vlak denk ik...fiets was 75 euro en daarvoor heb ik drie jaar hard op kasseien kunnen rammen, nooit schrik van dieven en slecht weer...daarna heb ik geupgraded van 5 naar 7 versnellingen! dat was 60 euro (een gat in mijn begroting!). Zo zie je het eens van de andere kant...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie