Bianchi XL Carbon; scheurtje?!
Dat plakbandje heb ik eerder gezien, gewoon een methode om een gekraakte zadelpen te camoufleren. Een Ritchey maar een luid kraakgeluid alvorens te barsten. Denk trouwens wel dat je frame toe is aan een grondige inspectiebeurt alvorens verder dienst te doen.
Nou Mensma, dat zijn geen mooie zaken en wat een ellende heb je dan met je droomframe. Het advies van Sharkman lijkt me een logische door het frame nu helemaal aan een grondige beurt te onderwerpen.
Zou het plakbandje er niet op hebben kunnen zitten om de pen te verwijderen en daarna weer op de juiste plaats terug te plaatsen bij bijvoorbeeld een servicebeurt? Dit impliceert meteen dat er misschien bij terugplaatsen en het aandraaien daar fouten gemaakt zouden kunnen zijn.
Zou het plakbandje er niet op hebben kunnen zitten om de pen te verwijderen en daarna weer op de juiste plaats terug te plaatsen bij bijvoorbeeld een servicebeurt? Dit impliceert meteen dat er misschien bij terugplaatsen en het aandraaien daar fouten gemaakt zouden kunnen zijn.
You can never be too Specialized
Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 03 Mei 2007
Zou het plakbandje er niet op hebben kunnen zitten om de pen te verwijderen en daarna weer op de juiste plaats terug te plaatsen bij bijvoorbeeld een servicebeurt? Dit impliceert meteen dat er misschien bij terugplaatsen en het aandraaien daar fouten gemaakt zouden kunnen zijn.
Dit is volgens mij het geval. Dat plakbandje was echt niet om een scheurtje te verbergen (anders heb met wel heel erg in die mensen vergist, ze lijken me wel betrouwbaar).
Ik zal morgen die mensen even bellen en zien wat ze ervan zeggen.
Nog even twee vragen:1. Heeft iemand een idee van het goede aandraaimoment van de WCS pen. 5nm is toch goed lijkt me? Als het minder moet zijn ligt de fout ook bij mij...2. Wat bedoelen jullie met een grondige inspectiebeurt? Wie moet zoiets doen?
Zou het plakbandje er niet op hebben kunnen zitten om de pen te verwijderen en daarna weer op de juiste plaats terug te plaatsen bij bijvoorbeeld een servicebeurt? Dit impliceert meteen dat er misschien bij terugplaatsen en het aandraaien daar fouten gemaakt zouden kunnen zijn.
Dit is volgens mij het geval. Dat plakbandje was echt niet om een scheurtje te verbergen (anders heb met wel heel erg in die mensen vergist, ze lijken me wel betrouwbaar).
Ik zal morgen die mensen even bellen en zien wat ze ervan zeggen.
Nog even twee vragen:1. Heeft iemand een idee van het goede aandraaimoment van de WCS pen. 5nm is toch goed lijkt me? Als het minder moet zijn ligt de fout ook bij mij...2. Wat bedoelen jullie met een grondige inspectiebeurt? Wie moet zoiets doen?
Het gaat niet zozeer om het aandraaimoment wat je zadelpen kan hebben, maar om het aandraaimoment wat je staande buis kan hebben.
Wanneer je bij een carbon frame dynamic paste gebruikt en dan je zadelpenklem met 4-5 nm vastzet moet dat voldoende zijn (bij mijn CR1 schrijft Scott volgens mij een aandraaimoment voor van 4 tot 5 nm).
Die 5 nm moet je Ritchey WCS Carbon zadelpen zeker wel kunnen hebben.
Wanneer je bij een carbon frame dynamic paste gebruikt en dan je zadelpenklem met 4-5 nm vastzet moet dat voldoende zijn (bij mijn CR1 schrijft Scott volgens mij een aandraaimoment voor van 4 tot 5 nm).
Die 5 nm moet je Ritchey WCS Carbon zadelpen zeker wel kunnen hebben.
Gang is alles!!
Een ritchey wcs carbon houdt max 14 Nm (ooit voor de gein eens geprobeerd) in het begin werd er door sommige leveranciers zelfs 18 Nm opgegeven wat rijkelijk veel was.
de meeste carbonnen frames met alu insert verdragen max 12-14 Nm en zonder houdt het bij 8-9 wel op.
Zonder dynamic is 7 nm een mooie waarde met zou 5-6 voldoende moeten zijn (alles bij goede passing)
de meeste carbonnen frames met alu insert verdragen max 12-14 Nm en zonder houdt het bij 8-9 wel op.
Zonder dynamic is 7 nm een mooie waarde met zou 5-6 voldoende moeten zijn (alles bij goede passing)
Quoten: Origineel geplaatst door Composite op 03 Mei 2007
Het gaat niet zozeer om het aandraaimoment wat je zadelpen kan hebben, maar om het aandraaimoment wat je staande buis kan hebben.
Wanneer je bij een carbon frame dynamic paste gebruikt en dan je zadelpenklem met 4-5 nm vastzet moet dat voldoende zijn (bij mijn CR1 schrijft Scott volgens mij een aandraaimoment voor van 4 tot 5 nm).
Die 5 nm moet je Ritchey WCS Carbon zadelpen zeker wel kunnen hebben.
Wat inhoud dat je dus, indien je pen niet goed meer is, die wel onder garantie zou kunnen claimen..Maar je frame, tja... een momentsleutel is voor de serieuze knutseleaar al een must, voor een FM toch helemaal lijkt me ..
Maar niet geschoten is altijd mis toch ?
JE hebt wel de juiste maten, dus niet een 31.6 pen, terwijl je de buis van je frame 31.8 is ? Je weet maar nooit..
Het gaat niet zozeer om het aandraaimoment wat je zadelpen kan hebben, maar om het aandraaimoment wat je staande buis kan hebben.
Wanneer je bij een carbon frame dynamic paste gebruikt en dan je zadelpenklem met 4-5 nm vastzet moet dat voldoende zijn (bij mijn CR1 schrijft Scott volgens mij een aandraaimoment voor van 4 tot 5 nm).
Die 5 nm moet je Ritchey WCS Carbon zadelpen zeker wel kunnen hebben.
Wat inhoud dat je dus, indien je pen niet goed meer is, die wel onder garantie zou kunnen claimen..Maar je frame, tja... een momentsleutel is voor de serieuze knutseleaar al een must, voor een FM toch helemaal lijkt me ..
Maar niet geschoten is altijd mis toch ?
JE hebt wel de juiste maten, dus niet een 31.6 pen, terwijl je de buis van je frame 31.8 is ? Je weet maar nooit..
Ik zou toch zeker proberen die garantie te krijgen (je hoeft ze immers niet noodzakelijk ook de pen te tonen: enkel het kader is toch genoeg?) - met proberen kan je tenslotte niks verliezen. Let op, ik geloof wel dat er op Bianchi carbonkaders maar 3 jaar garantie is: als dit een model van 2004 is zou ik me dus maar haasten!
Grondige inspectiebeurt: bij een 100 betrouwbare topfietsenmaker, of beter nog met Röntgenstralen (ik hoorde ooit van fietsmakker over een servicecenter waar je je kader kunt laten doorlichten; ik zal hem eens vragen of hij ook een adres weet)
Grondige inspectiebeurt: bij een 100 betrouwbare topfietsenmaker, of beter nog met Röntgenstralen (ik hoorde ooit van fietsmakker over een servicecenter waar je je kader kunt laten doorlichten; ik zal hem eens vragen of hij ook een adres weet)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)