Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Keuze beginnersfiets

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 06 jun 2007 12:33

bij Roseversand hebben ze de Redbull pro1000 voor 799 tiagra afgemonteerd en de
pro2000 voor 999 afgemonteerd met 105 groep ,het is wel even een ritje maar daar wordt je ook goed op je fiets gezet

innuendo
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:39
Locatie: Oldenzaal
Contact

innuendo 06 jun 2007 17:36

Ik heb zelf ook een TREK 1000 gekocht en was voor fiets + pedalen + bidons + computer + fietspomp + schoenen en extra onderdelen in totaal niet meer dan € 700,00 kwijt. Voor een beginner is dit een fiets van prima prijs- kwaliteitsverhouding.

Ik ben trouwens van mening dat je voor € 700,00 een hele leuke en goede fiets kan kopen. De TREK die ik heb bevalt mij ook heel erg goed. Ik heb de fiets nu een 2 maanden en +/- 600km gefietst. Natuurlijk kan je wel beter krijgen maar waarom gelijk shimano 105 i.p.v. tiagra of sora. Ik merk het verschil ondertussen wel maar ga er zekers niet harder van fietsen.
Elk stapje beter is duurder en voordat je het weet verschuif je jouw budget van € 700,00 naar € 800,00 en voor € 50,00 meer heb je dan ook wel weer iets beters... zo kan je bezig blijven en zit je binnen de korste keren op een budget van € 1000,00.

Mijn advies betreffende de TREK 1000. Prima fiest voor beginner en zekers het geld waard. Goede kwaliteit frame, nog geen punten tegen gekomen die mij niet bevallen. Loop gewoon eens de lokale FM binnen en zeg wat je wil. Ik heb daardoor in totaal meer dan € 150,00 van de kunnen aflullen omdat ik alles in één keer kocht.

Hopelijk heb je er wat aan.
Succes

klaasjan
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2007 00:53

klaasjan 08 jun 2007 13:31

En zo is het maar net..
Naarmate je er meer in verdiept komen de kosten van de ideale fiets ook meteen hoger te liggen, dan wil je tiagra of zelfs hoger enz. Bij beginnen past een instapfiets. Misschien dat t bij af en toe fietsen blijft en ik er niet helemaal verslaafd aan raak, wat bijna niet mogelijk is schijnt ;-) en dan is een fiets van 1000 euries zonde. Heb de trek 1000 ooit als 2e hands gereden en laatst een nieuwe Giant ocr3.
De recensies van de Giant zijn overwegend positief op de stem en zadel vooral na. Hebben jullie verder nog ervaring met de Giant? En kan ik er later evt. Tiagra of 105 op monteren? De Giant is nog wel te verkrijgen.. Knap trouwens dat je 150 euro ervan af hebt kunnen krijgen.. Nog een tip om dat voor elkaar te krijgen? :-)

grift
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 okt 2006 12:48

grift 08 jun 2007 14:55

Ik ben in oktober 2006 begonnen met fietsen. Heb toen een nieuwe Trek 1000 Triple model 2007! gekocht voor € 550,-

Ben zeer tevreden over het beestje! echt een goede fiets voor beginners

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 08 jun 2007 15:36

drummie71 schreef:de fietsenmakers vertellen je een boel kletskoek beste klaas jan

Ten eerste is een goed alumunium frame prima als je maar een carbon voorvork neemt voor het comfort
Verder de afmontage :-( Tiagra ???? wil je nog een beetje haRD FIETSEN OF SLECHTS WANDELLEN ?
Waarom kijk je niet naar RED BULL of CANYON met 105 afmontage
Mijn mening is dat vanaf 105 de afmontage goed te noemen is
kom je misschien iets boven je budget maar heb je wel in betaalbare klasse een topfiets voor !
Je moet wel goed uitzoeken wat je maat moet worden
Ik ben daar na 2 jaar achter gekomen en heb nu eindelijk fiets op de goede maat, zo moest ik ook bv de 177,5 mm crancks hebben
Een 2e hands fiets is nooit een optie altijd slap of te zwaar en je weet niet of er mee gevallen is
En dat is echt zeer belangrijk


...Zolang jij maar geen kletskoek vertelt beste drummie...
tiagra is GOED EN JE HOEFT HET ZELFS NIET UIT TE SCHREEUWEN.
2dehands fietsen zomaar op valse argumenten veroordelen is ook kletskoek. Het voornaamste probleem met 2dehands is de maat, en de beperkte (geen) keuze in afmontage: take it or leave it. Het mes snijdt van 2 kanten voor een beginner, je spaart veel geld uit, maar als je weinig kennis heb verhoog je de kans op een miskoop. 2dehands slap??? 2dehands zwaar??? blondjes dom??? gooi het maar op een hoopje :zucht:
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

craze
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 01 jun 2007 20:18

craze 08 jun 2007 18:17

wil je per se een nieuwe fiets? natuurlijk, garantie, nieuwe(r) model etc. maar voor jouw budget kun je ook prima een goede 2ehands scoren die technisch een stuk beter is!
mijn tip: laat je opmeten door je fm (een vakman doet dat graag voor jou in de hoop dat ie een fiets kan verkopen, anders wegwezen daaro) en ga met die gegevens eens zoeken op dit forum, marktplaats etc.
je zult versteld staan wat voor moois je kunt kopen voor relatief weinig geld!!!!
ikzelf ben zo'n jongen die nu een perfecte fiets heeft maar na 2 jaar gaat het dan toch weer kriebelen, wil weer wat anders dus fiets te koop gezet en ff sparen voor mijn droomfiets (dacht ik 2jaar geleden ook, achja.........................).
succes ermee.
fietsen een verslaving? laat mij dan maar een verslaafde zijn!

challenge
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2007 23:54

challenge 11 nov 2007 18:10

Hallo,

Ik sta bijna op het punt mijn keuze te maken. Wil toch nog graag jullie advies vragen over twee van mijn keuze opties:

Optie 1: Cube Peloton 2008
FrameAlu Superlite 7005 double butted, RFR-Geometry
Size:50, 53, 56, 58, 60, 62, 64, semisloping
Color:Black Red Print
Fork: Dedacciai Black Blade Carbon
Ritchey Logic OE semi-integriert
Ritchey OE
Ritchey Biomax Comp
Group:Shimano 105
Shimano 105, Schelle
Shimano 105
Shimano R560
FSA Gossamer Megaexo 50x39x30Z.
Shimano 105 12-27Z., 10-fach
Shimano 105
Fulcrum Racing 7
Schwalbe Blizzard
Scape Active Ergo 2
Ritchey OE
9,0kg


Optie 2: Sensa Veneto
Frame: Alu 7005 Double Butted + Carbon Seat Stay
Fork: Carbon Supra 3-K
Group: Full 105 shimano / sram groupset
Wheels:Mavic Aksium
Seatpost +Handlebar + Stem: Ritchey OverSize
Size: 54 - 56 - 58 - 60 - 62 cm
Color:Azure Blue / Pearl Black / Silver Frost

Wat is jullie mening? Vind het zelf beide erg mooie fietsen, alleen de keus welke is echt de beste prijs kwaliteit verhouding?

weetikniet
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2009 04:02

weetikniet 16 aug 2009 04:06

ik heb pas de jan jansen vuelta gekocht, 895 euro, ik heb er een proefrit op gemaakt en hij beviel goed, wel zit er shimano tiagra op, maar dit werkt uitstekend. is dit een goede beginnersfiets?

Plaats reactie