Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Hoe exclusief is je fiets?

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 11 okt 2007 21:55

tja, exclusief... imho is de fiets al exclusief als je hem custommade opbouwt:
Afbeelding

ik weet zeker dat ik geen tweede tegenkom waar dan ook, oa door de custom bestikkerde wielen :)

Wat ik hiermee zeggen wil, Giants mogen dan wel massaproducten zijn, maar het is maar hoe je hem opbouwd :)
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

misspiggy
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 apr 2006 11:38

misspiggy 11 okt 2007 23:19

Gelukkig is mijn VanTuyl wel exclusief!

de zwarten schreef:exclusief=
1. zeldzaam, hetzij weinig van gemaakt, hetzij weinig overgebleven. voorbeeld: Masi
Afbeelding
2. unieke combinatie van onderdelen die apart wel iets minder zeldzaam mogen zijn. voorbeeld: eentje die herspoten is, waarbij aandacht aan handgebouwde wielen, passende componenten en evenwichtige kleuren is gegeven, of een 100% originele eind jaren '80 colnago of pinarello. Deze categorie kan iedereen zich toe-eigenen
Afbeelding
3. reteduur. Dan zijn er sowieso niet veel van. voorbeeld: spin, BMC TT, alles dat het van scapula, clavicula, ax-lightness, lightweights en zero gravity moet hebben.
Afbeelding
4. Handgemaakt/klein/exclusief merk dat in de lage landen niet veel voorkomt, mag zelfs elders in de wereld minder zeldzaam zijn. voorbeeld: pegoretti, meeste titanium merken, Japanse merken als nakagawa.
Afbeelding

wat is absoluut niet exclusief:
ridley. 4za. gazelle (zelfs al is het een titanium). giant. scott. specialized. trek. pinarello. colnago. wilier. corima. shimano. norta. ludo. kinesis. colombus. prorace. eddy merckx. enzovoort!

ps: de zwarten komt binnenkort met iets exclusiefs, meer kan ik niet vertellen!

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 11 okt 2007 23:40

Die Nakagawa is trouwens prachtig.

Als de norm trouwens "geen tweede van tegenkomen" is dan zijn al mijn fietsen exclusief. Zowel de Merlin als de crosser

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 11 okt 2007 23:57

Ook als de norm is 'exclusief, geil, mooi, hebbe hebbe hebbe, kwijl, enz.' Is jouw Merlin nog steeds exclusief. Maak je maar geen zorgen! ;)

fietslicht
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 jan 2006 19:39

fietslicht 12 okt 2007 12:25

Ik heb geen idee hoe exclusief mijn fiets is, maar ik vind 'm erg mooi en ben er erg blij mee. Mag natuurlijk ook wel met Dura Ace enzo. Heb er nog niet erg veel op gereden maar dat gaat de komende tijd wel goed komen.

Afbeelding
Etymologisch is het woord fiets niet te verklaren.

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 12 okt 2007 13:46

Afbeelding

Afbeelding

Dit is pas exclusief! Ik geloof dat je dan wel tegen een wachttijd van drie jaar aankijkt...

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 14 okt 2007 20:57

Nee hoor, hoor ik toch niets van als ze me naroepen :D
Daf treks schreef:
jandoedel schreef:De kleurstelling van mijn fiets is zo exclusief dat ik moeite heb om er geschikte kleding bij te vinden. :D


Misschien een oud phonak pakje op de kop proberen te tikken?

[img=http://www.phonak.com/de/com_cycling-shirt.jpg]

Of ben je bang dat je dan veel nageroepen zal worden... :p





:D:D:D:D:D:D

hansmulder
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 dec 2006 15:49

hansmulder 14 okt 2007 21:36


itafan
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 apr 2007 13:20

itafan 14 okt 2007 23:12

de zwarten schreef:exclusief=
2. unieke combinatie van onderdelen die apart wel iets minder zeldzaam mogen zijn. voorbeeld: eentje die herspoten is, waarbij aandacht aan handgebouwde wielen, passende componenten en evenwichtige kleuren is gegeven, of een 100% originele eind jaren '80 colnago of pinarello. Deze categorie kan iedereen zich toe-eigenen

wat is absoluut niet exclusief:
ridley. 4za. gazelle (zelfs al is het een titanium). giant. scott. specialized. trek. pinarello. colnago. wilier. corima. shimano. norta. ludo. kinesis. colombus. prorace. eddy merckx. enzovoort!
Ge moet wel weten wat je wilt hé. Eerst schrijf dat de Colnago's en de Pinarello's van eind jaren 80 exclusief zijn. Zelfs herspoten! Terwijl ik ze in de originele kleur dan toch weer exclusiever vind. Een paar alinea's later staan ze onder de noemer niet exclusief vermeldt?
Zelf ben ik van mening dat je haast van elke fiets iets "exclusiefs" kan maken, ongeacht het merk. En zoals al reeds werd aangehaald, wat voor de één exclusief is, kan misschien een ander totaal niet bekoren. Over smaak valt immers niet te twisten. Maar fietsen die in een beperkte oplage worden geproduceerd, kan men toch per definitie als exclusief beschouwen. Of zie ik dat verkeerd?

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 15 okt 2007 00:10

Misschien een oud phonak pakje op de kop proberen te tikken?

[img=http://www.phonak.com/de/com_cycling-shirt.jpg]




Let op ,dit shirt is bezig een geuzenshirt te worden,net zoals dat gele raboshirt dat zal worden

[/quote]

:D:D:D:D:D:D[/quote]
Zij is ook tegen

jerom
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 nov 2007 17:22

jerom 13 nov 2007 23:14

heb nog niemand met mijn fiets zien rondrijden

mijn fiets: u.scanini 911 evo (zwart)
campa afgemonteerd
san marco blaze zadel
itm stuurtje
...
jerommeke

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 14 nov 2007 11:39

jerom schreef:heb nog niemand met mijn fiets zien rondrijden

mijn fiets: u.scanini 911 evo (zwart)
campa afgemonteerd
san marco blaze zadel
itm stuurtje
...


Niet met die stickers op dat frame....

(wel met een ander plakmerk)

Plaats reactie