Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cyclocross fietsen

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 22 jan 2013 19:53

Nette service van Jan!!

Ik ben zelf een echte Helmonder. Kom jij ook uit de buurt?

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 22 jan 2013 20:59

Goeie service!
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 22 jan 2013 22:06

robbebopper schreef:Nette service van Jan!!

Ik ben zelf een echte Helmonder. Kom jij ook uit de buurt?
Ik woon in Veldhoven, dus niet zo heel ver van Helmond. Is wel zo dat ik geen auto heb en dus wel afhankelijk ben van mijn pa, of ie mee wil rijden of dat ik de auto kan lenen. Service bij Jan is zo goed dat ik bijna zou overwegen om in Helmond te gaan wonen :mrgreen:
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

way2go
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 09 jun 2011 14:39

way2go 26 jan 2013 14:29

Ik overweg een nieuwe crosser te kopen en twijfel tussen de senso fermo en de focus mares cx 2.0 (2012 versie):

http://www.sensabikes.com/product_info. ... cts_id=603" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.focus-bikes.com/int/en/bikes ... -20-5.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand ervaringen met een van deze twee fietsen? In het Fiets magazine van oktober stond een test van cyclocrossfietsen met daarbij ook de Sensa Fermo:

http://www.fiets.nl/2012/10/04/lezerste ... sers-2012/" onclick="window.open(this.href);return false;

Is er iemand die de uitslag van deze test hier kan posten? Zou wel interessant zijn voor iedereen die dit topic volgt. Mits het toegestaan is natuurlijk om dit te posten.

mtbfool
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 23 mei 2007 20:14
Locatie: Helmond

mtbfool 27 jan 2013 08:34

Franklin en Robbebopper bedankt voor de support,
Ik vind als eigenaar van een Bikeshop als je een klant in deze tijd van internet aankopen kan helpen dan moet je dat niet nalaten.
Een klant is een klant en door ons uitgebreide netwerk komen we er meestal wel uit. :)

Grtz; Mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

wvm-rv
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 jan 2007 16:31

wvm-rv 27 jan 2013 13:15

Hallo,
Bij een fietsenmaker hier in de buurt staat een overjaarse Sensa toscana cyclocross 105
Heeft iemand van jullie ervaringen met deze fiets?

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 27 jan 2013 19:09

Ik heb hier nog 2 buitenbanden gevonden die geschikt zijn voor de modder, ze zijn van hetzelfde type, maar hebben een verschillende breedte. Een is 32mm breed, de andere 37mm.

Is het aangeraden om deze te monteren (bv 32mm vooraan, 37mm achteraan) ? Of is het verschil in breedte nadelig voor de rij-eigenschappen?

CoenT86
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 jan 2012 11:47

CoenT86 28 jan 2013 11:34

wvm-rv schreef:Hallo,
Bij een fietsenmaker hier in de buurt staat een overjaarse Sensa toscana cyclocross 105
Heeft iemand van jullie ervaringen met deze fiets?
misschien een vraag voor in het sensa topic.

ik ken deze fiets zelf niet, maar zie veel mensen op sensa crossers rijden!
mijn eerste racer was wel een sensa (trentino) en daar heb ik erg veel plezier van gehad!
Sensa zijn imo erg goede fietsen! prima prijs-kwaliteit, dus ik geloof niet dat je een miskoop begaat!
en 105 groep is prima! (rijdt zelf wedstrijden met 105 groep, geen enkel probleem!)
Racefietsblog.nl

wvm-rv
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 jan 2007 16:31

wvm-rv 30 jan 2013 12:56

CoenT86 schreef:
wvm-rv schreef:Hallo,
Bij een fietsenmaker hier in de buurt staat een overjaarse Sensa toscana cyclocross 105
Heeft iemand van jullie ervaringen met deze fiets?
misschien een vraag voor in het sensa topic.

ik ken deze fiets zelf niet, maar zie veel mensen op sensa crossers rijden!
mijn eerste racer was wel een sensa (trentino) en daar heb ik erg veel plezier van gehad!
Sensa zijn imo erg goede fietsen! prima prijs-kwaliteit, dus ik geloof niet dat je een miskoop begaat!
en 105 groep is prima! (rijdt zelf wedstrijden met 105 groep, geen enkel probleem!)
Bedankt CoenT86
Je bevestigde mijn vermoedens.
Dus snel gekocht voor een ander ermee weg was.
Dat het nu maar snel terug winter wordt. ;)

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 03 feb 2013 18:36

Zoals ik al eerder verteld heb is mijn Focus Mares CX1 uit 2010 helaas overleden. Hele goede en snelle afhandeling van de garantie door Focus-Derby cycle en niet te vergeten Jan van Dijk van Bikes & services in Helmond. Ik kon kiezen uit een rood-oranje Focus Mares CX4.0 frame en een Focus Mares CX1 Rapha frame, beide 2013 modellen. De fiets was al eerder klaar, maar ik was helaas verhinderd om langs te komen. Zaterdag wel in de gelegenheid om de fiets op te gaan halen. Jan had het ook druk met een workshop groot onderhoud toen ik aankwam. Alle onderdelen van de oude Mares waren overgezet op het nieuwe frame. Tevens heeft Jan de wielen geserviced en ook balhoofd lagers.Fantastisch dus. Nu de foto's van de fiets. Heb thuis nog zadels omgewisseld. Een zwart zart Prologo zadel van mijn MTB op de crosser en het witte Prologo zadel van de crosser op de MTB. Stuurlintje van zwart naar roze.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Uiteraard de crosser meteen een paar uren uitgelaten.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 03 feb 2013 20:06

Erg mooi hoor. Veel plezier ermee!

Ik heb vandaag mijn Focus de modderdoop gegeven. Het beviel ons beiden erg goed. Schakelen met SRAM is toch wel even wennen, vooral als je onverwacht een steil klimmetje voor je wielen krijgt. Dan is het nog geen automatisme om op de juiste manier kleiner te schakelen.
Een klein probleem bestaat nog steeds; ik kan mijn achterderailleur niet goed afstellen. Hij staat nu redelijk, maar zowel de cable-adjuster achter, als die in mijn jagwires doen niet veel. Verder erg tevreden met mijn nieuwe fiets.

epotheker
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:15
Locatie: Lonneker

epotheker 03 feb 2013 20:16

tjezus Franklin, wat een kleine pony........wel mooi!

Plaats reactie