Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

Gebruikersavatar
sunitram
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 02 jul 2008 01:52
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar sunitram 24 nov 2012 11:21

Had hem maar meegenomen.Dan hadden we hem kunnen bewonderen.Ik ben niet zo'n fan van (grote)stickers op de wielen,maar dit ziet er toch fraai uit.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 24 nov 2012 12:14

sunitram schreef:Ik ben niet zo'n fan van (grote)stickers op de wielen,maar dit ziet er toch fraai uit.
Ik ook niet maar dit is de perfecte oplossing. Eigenlijk zijn deze 3M LTD dark decals op dit type Infinito wielen niet leverbaar maar het mooie is dat uitzonderingen altijd mogelijk zijn. Ik ben er zo heel blij mee :D

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 24 nov 2012 13:18

Een stuk mooier dan de originele dronkenmansstickers. En die reflectieve finish is natuurlijk erg handig. :) Ben ook nog steeds op zoek naar een site waar ze in die finish betaalbare decals maken (dus geen 60€ per wielset). Het fietserslogootje lijkt wel erg sterk op dat van Fiets, ik dacht eerst dat het je forumliefde tekende ;) Al lijkt die van Infinito bij nadere beschouwing wel een handbiker.. :?:
Afbeelding

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 24 nov 2012 16:02

lvgh schreef: Al lijkt die van Infinito bij nadere beschouwing wel een handbiker.. :?:
Afbeelding

Ik zie er meer een winnende sprinter in!

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 25 nov 2012 14:27

Een hele tijd geleden eens op MP een GIOS compact frame opgepikt, die ooit helemaal verkeerd was overgeschilderd. Hij heeft even hier te koop gestaan, maar zo in verkeerde kleuren was ie niet echt gewild en ik heb altijd al eens een stalen frame gewild, dus toen besloot ik hem maar te houden en op te knappen terug naar hoe ie ooit bij GIOS vandaan is gekomen.

Hieronder een beelverslag ;-)

zo was ie ooit:

Afbeelding

Was afbijt, een hoop gestaalborstel en tijd verder was ie terug naar het kale metaal:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen heb ik mijn schuurtje omgebouwd tot spuitcabine, en eerste 2 lagen rode primer er op gespoten:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En toen het moment supreme: Blauw! Nou is het niet eenvoudig om 'GIOS blauw' te vinden. Niemand weet of wil vertellen welke RAL code GIOS blauw nou exact is, en op verschillende fora doen verschillende adviezen de ronde. RAL 5002 en 5005 waren de meest genoemde, maar geen van beiden zijn echt perfect GIOS blauw. Ik heb voor 5002 gekozen, en gisteren toevallig langs dit forum's grootste GIOS kenner en liefhebber geweest, vergeleken met zijn originele GIOS frames, en 5002 is en tint te donker, maar verder wel erg fraai...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen een stickerset uit de VS besteld die het meest overeenkwam met deze vroege GIOS compact.

Afbeelding

headbadge er weer op...

Afbeelding

En stickers plakken...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En toen, op de keukentafel, met veel licht, goed kijken naar mijn werk... frame inspecteren... voorkant... achterkant... TANG!!! :shock: Met de balhoofdbuis keihard tegen de kroonluchter geknald... resultaat: drie dikke paintchips in de net afgemaakte GIOS.... ik kan wel huilen... :cry:

Afbeelding

Nah goed. De rest ziet er eg fraai uit. Ik stip de drie plekken wel nog even aan met RAL 5002. Snif...

Nu de winter gebruiken om hem op te bouwen (record 10-speed). Ik heb al een Mizuno (For GIOS) 1 inch full carbon voorvork, 10-speed groep (record / chorus mix). Ik mis alleen eigenlijk een stuurpen / stuur (Syntace f99?) en een set wielen (38 mm carbon? met bruine wangen?)...
Laatst gewijzigd door mda1 op 26 nov 2012 15:16, 6 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 nov 2012 14:35

Sowieso een mooi frame die Compact!

Ik heb het frame gister dus even live mogen zien. Ik denk trouwens dat de Gios frames van de laatste jaren iets lichter zijn? Iemand dat beeld ook?

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 25 nov 2012 14:40

Lichter van kleur of van gewicht ;-)

Dank je wel dat we even kleur konden vergelijken. Het is niet 'spot on' wat betreft kleur, maar met standaard RAL lukt je dat denk ik ook nooit. RAL 5005 zal ook weer nét een andere tint hebben gegeven...

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 26 nov 2012 20:45

Gastheerg schreef:Sowieso een mooi frame die Compact!

Ik heb het frame gister dus even live mogen zien. Ik denk trouwens dat de Gios frames van de laatste jaren iets lichter zijn? Iemand dat beeld ook?
Hoi,
De laatste tijd maar sporadisch op het Fietsforum geweest en de bovenstaande fotoreportage viel me meteen op.
Ik miste het resultaat al een beetje want de aanvang ervan was in dezelfde periode dat ik aan twee Gios framepjes bezig was.
(waar ik overigens niet veel meer aan gedaan heb)

Het result van de Compact is erg fraai mda1, en erg jammer van dat ongelukje.
Zelf gespoten of heb je een spuiter aan de hand genomen ?

Ik ben het met Gastheerg helemaal eens met de "moderne Gios kleurstelling".
Het viel mij ook al op dat de laatste jaren het Gios blauw een stuk feller van kleur is dan het "originle Gios blauw" uit de jaren De Vlaeminck.
Misschien een logisch gevolg tav al die schreeuwende kleurtjes op de moderne plastic frames van tegenwoordig ?
Mooier vind ik het "nieuwe Gios blauw" wél, het is net of dat felle iets meer te vertellen heeft..........

Grtz,
Morel

Don Corleone
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2012 20:57

Don Corleone 26 nov 2012 20:52

bianchisl3 schreef:Ik sta op het punt om naar een L'Eroica bijeenkomst in Waalwijk te vertrekken maar voor de balans toon ik hier mijn nieuwe hypermoderne full carbon clinchers van Infinito maar even. Prachtige wielen met een nieuw type sticker van 3M zodat ik 's avonds weer aan de wettelijk eisen van zijreflectie voldoe. Blij mee!

Afbeelding

Afbeelding
Mooie fiets! Niets meer aan doen.

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 26 nov 2012 22:14

Don Corleone schreef: Mooie fiets! Niets meer aan doen.
Ik wil er volgend jaar nog 1 keer van Milaan naar SanRemo mee fietsen. Daar na doe ik er niets meer mee.

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 26 nov 2012 22:18

morel schreef:
Gastheerg schreef:Sowieso een mooi frame die Compact!

Ik heb het frame gister dus even live mogen zien. Ik denk trouwens dat de Gios frames van de laatste jaren iets lichter zijn? Iemand dat beeld ook?
Hoi,
De laatste tijd maar sporadisch op het Fietsforum geweest en de bovenstaande fotoreportage viel me meteen op.
Ik miste het resultaat al een beetje want de aanvang ervan was in dezelfde periode dat ik aan twee Gios framepjes bezig was.
(waar ik overigens niet veel meer aan gedaan heb)

Het result van de Compact is erg fraai mda1, en erg jammer van dat ongelukje.
Zelf gespoten of heb je een spuiter aan de hand genomen ?

Ik ben het met Gastheerg helemaal eens met de "moderne Gios kleurstelling".
Het viel mij ook al op dat de laatste jaren het Gios blauw een stuk feller van kleur is dan het "originle Gios blauw" uit de jaren De Vlaeminck.
Misschien een logisch gevolg tav al die schreeuwende kleurtjes op de moderne plastic frames van tegenwoordig ?
Mooier vind ik het "nieuwe Gios blauw" wél, het is net of dat felle iets meer te vertellen heeft..........

Grtz,
Morel
Hi Morel!

Ja, ik heb er even over gedaan, maar hij is eindelijk af :)

Helemaal zelf gespoten, met wat advies van een professionele verfwinkel (zeg maar: niet de gamma). Het is wel een werkje dat ik niet snel nog eens ga doen. Ik heb eigenlijk bij de primer én de blauwe laag wel wat fout gedaan dat ik weer heb moeten schuren en opnieuw spuiten... Veel werk dus uiteindelijk (en twee bussen 2K lak gebruikt, want na het mengen van de harder is ie na een dag of twee onbruikbaar om een nieuwe laag te doen). De blanke lak ging wel in 1 keer goed, maar na 2 keer oefenen met primer en blauw mocht het wel een keertje :D

Stickers plakken is eigenlijk een eitje vergeleken met spuiten. In iets van 2 uur was ik klaar, inclusief ontvetten vooraf (terwijl het spuiten een heel aantal weekenden heeft gekost).

Dus mocht ik ooit nog eens een frame restaureren, dan laat ik hem spuiten, en doe ik de decals zelf.

Maar goed: het was een hele goede ervaring en ik heb er veel van geleerd.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 26 nov 2012 22:31

@mda1, ziet er fraai uit hoor! Jammer van die verf-chips, maar dat komt vast goed. Je hebt wel engelen-geduld geloof ik, als ik je verhaal zo lees....
Ben benieuwd hoe de fiets er straks na afbouw uitziet!

Plaats reactie