Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 13 mei 2014 21:41

Nja, het schijnt dat ze dit jaar verbeterd zijn, maar vorig jaar een aantal rauw lopen lagers in die wielen moeten vervangen. Voor 1000 euro, de verkoopprijs, heb je heel erg mooie andere wielen als je het mij vraagt.

CoenT86
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 jan 2012 11:47

CoenT86 14 mei 2014 09:18

dan hebben ze er wellicht van geleerd:) misschien een maandagochtend setje?!
ik ken ook wel verhalen dat leightweight wielen kapot gingen, cosmics van 2000€ waarbij spontaan de remrand loskwam of zipps waarbij iemand 2 keer een nieuwe wielset heeft gekregen omdat lagers (nieuw uit doos) al speling hadden en verrot liepen. Maar om dan meteen te zeggen dat alle wielen ruk zijn vind ik wat kort door de bocht
Racefietsblog.nl

yellow1978
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 mei 2010 18:19

yellow1978 15 mei 2014 15:00

Ja, inderdaad. Ik heb mijn RC58's al ruim 2 jaar en heb hier nooit problemen mee gehad. Bovendien rijden ze prima en lopen de naven naar behoren. Ik heb er setje Fulcrum's (3) naast die ook 'gewoon naar behoren' lopen... Tja, het is denk ik vooral de perceptie en het meegaan in geruchten. In ieder product heb je goede en minder goede modellen, zolang er mensenhanden aan te pas komen in het productieproces ontkom je hier niet aan. Daarnaast blijft het ook vooral belangrijk dat je je spullen goed onderhoudt, zeker na een rit in slecht weer.
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 17 mei 2014 14:32

Mijn Sensa Trentino SL 2014 is binnen. Lekker rood, hij staat mooi in het zonnetje te glimmen. Dit weekend heb ik tijd om er voor het eerst een echte rit mee te kunnen gaan maken. Ik heb mazzel met het weer! :)

Afbeelding

Het is een uitvoering met Ultegra 6800 11-speed geworden. Ik heb er een extra bidonhouder opgezet, klein tasje onder het zadel, simpele kilometerteller, en gaan!

Ik ben benieuwd hoe de SPD-pedalen gaan bevallen. Ik was op mijn (hele oude, uit 1995) Koga de eerste generatie Look-pedalen gewend. De nieuwe schoenen waren bij het lopen in de winkel natuurlijk veel prettiger. Maar nu ik de fiets heb opgehaald, zien de plaatjes er toch wel erg klein uit. Ik hoop dus niet dat ik op termijn moet overstappen naar bijvoorbeeld SPD-SL, want ik ben mijn budget al een beetje overschreden. Dat wordt thuis niet gewaardeerd na mijn recente uitgaven... ;)
"Fietsen is mijn medicijn."

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 17 mei 2014 15:27

Ik vind het nog een vrij groot zadeltasje ;)

Dit is een voorbeeld van een klein zadeltasje.
Afbeelding
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Cube2000
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 apr 2014 16:53
Locatie: Nederland

Cube2000 17 mei 2014 16:57

Arko74 schreef:Mijn Sensa Trentino SL 2014 is binnen. Lekker rood, hij staat mooi in het zonnetje te glimmen. Dit weekend heb ik tijd om er voor het eerst een echte rit mee te kunnen gaan maken. Ik heb mazzel met het weer! :)

Het is een uitvoering met Ultegra 6800 11-speed geworden. Ik heb er een extra bidonhouder opgezet, klein tasje onder het zadel, simpele kilometerteller, en gaan!

Ik ben benieuwd hoe de SPD-pedalen gaan bevallen. Ik was op mijn (hele oude, uit 1995) Koga de eerste generatie Look-pedalen gewend. De nieuwe schoenen waren bij het lopen in de winkel natuurlijk veel prettiger. Maar nu ik de fiets heb opgehaald, zien de plaatjes er toch wel erg klein uit. Ik hoop dus niet dat ik op termijn moet overstappen naar bijvoorbeeld SPD-SL, want ik ben mijn budget al een beetje overschreden. Dat wordt thuis niet gewaardeerd na mijn recente uitgaven... ;)
Erg mooie fiets! Veel plezier ermee.
Cannondale

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 17 mei 2014 18:18

Arko74 schreef: Ik ben benieuwd hoe de SPD-pedalen gaan bevallen. Ik was op mijn (hele oude, uit 1995) Koga de eerste generatie Look-pedalen gewend. De nieuwe schoenen waren bij het lopen in de winkel natuurlijk veel prettiger. Maar nu ik de fiets heb opgehaald, zien de plaatjes er toch wel erg klein uit. Ik hoop dus niet dat ik op termijn moet overstappen naar bijvoorbeeld SPD-SL, want ik ben mijn budget al een beetje overschreden. Dat wordt thuis niet gewaardeerd na mijn recente uitgaven... ;)
Dit is gewoon een kwestie van selectief zijn met informatie. Liefde voor de fiets kost geld en is lang niet altijd rationeel. Als je goede schoenen hebt dan maakt dat spd vs. spd-sl verhaal weinig uit. In het veldrijden rijden ze ook met spd pedalen en hebben ze heust geen dode voeten na 15 minuten cross.

Raleigh2
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2014 17:25

Raleigh2 20 mei 2014 08:05

Ben van plan Sensa Lombardia 2013 Special te kopen.
Iemand nog tips :?:

CoenT86
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 jan 2012 11:47

CoenT86 20 mei 2014 08:25

tips op het gebied van?!.....
Racefietsblog.nl

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 20 mei 2014 09:08

Zet je zadel achterste voren. Is tegenwoordig helemaal hip.

Wat een vraag. Ja zorg dat je de goede maat koopt.

Gebruikersavatar
JoostLen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mei 2014 13:21
Locatie: Weert

Gebruikersavatar JoostLen 22 mei 2014 14:34

Vandaag de Sensa Rapido - Full Ultegra, Compact, RC58 wielen (matzwart), afmontage zwart - besteld. Er werd aangegeven dat er wat leveringsproblemen waren (waardoor weet ik niet) en dat het dus 'n maandje kond duren voordat ik hem in bezit heb. Zodra dat is, zal ik hem hier tonen.

CoenT86
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 jan 2012 11:47

CoenT86 22 mei 2014 21:38

ze zijn door de frames heen. Worden gemaakt in Taiwan (geloof ik) en moeten worden verscheept deze kant op. daar is het wachten op, ik heb nl. zelfde probleem alleen dan met een bestelde Giulia :)
Racefietsblog.nl

Plaats reactie