Ik heb na een garantiegeval op mijn six13(oxidatie van de vernis/witte breuklijntjes in de vernis) opnieuw hetzelfde symptoom op mijn systemsix!
Mijn vorige garantie is keurig opgelost met de keuze pleggen naar de systemsix(450euro, wat ik heb gedaan) ofwel een nieuw six13frame.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is opnieuw op te leggen naar de supersix?
Ik heb mijn dealer reeds gecontacteerd maar hij wist het nog niet. Gewoon fiets binnenbrengen fotos nemen en dan afwachten.
Garantie systemsix
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Volgens mij kan dat maar dan ga je serieus bij moeten betalen (reken op een euro of 7-800. Overigens ik jouw klacht bekend en ook de reden waarom cannondale met de blank geborstelde frames is gestopt (strikt genomen kan het geen kwaad is het slechts een optisch probleem (wat niet wil zeggen dat het bij dure frames acceptabel is)
-
- Forum-lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 05 mei 2006 23:45
SIX13 schreef:Ik heb na een garantiegeval op mijn six13(oxidatie van de vernis/witte breuklijntjes in de vernis) opnieuw hetzelfde symptoom op mijn systemsix!
Mijn vorige garantie is keurig opgelost met de keuze pleggen naar de systemsix(450euro, wat ik heb gedaan) ofwel een nieuw six13frame.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is opnieuw op te leggen naar de supersix?
Ik heb mijn dealer reeds gecontacteerd maar hij wist het nog niet. Gewoon fiets binnenbrengen fotos nemen en dan afwachten.
Ben nu al aan mijne 2de SystemSix bezig. Eerste heb ik 2 maanden mee gereden. Dan breukje in overgang carbon-alu en dan 2de frame gekregen en na 3 dagen juist hetzelfde.. Seves 2de frame is terug binnen brengen voor een nieuwe. SuperSix nog geen miserie mee gehad.
Ik vind Cannondale nog steeds mijn beste merk dat ik ooit heb gehad,looks,stijfheid,garantie,mijn positie erop....... ik zie niet in omdat er een lakprobleem is waarom ik ''mijn'' merk moet afbreken!Dat zal trouwens keurig worden afgehandeld!Ik heb reeds 20j fietservaring en voor C'dale toch nog 5andere topmerken gehad maar dit merk bevalt mij t best.Ikheb dit gewoon gepost om extra info in te winnen en om te zien of er nog dergelijke gevallen waren en wat deze mensen hebben gedaan.
Cannondale SYSTEMSIX my best bike ever.
-
- Forum-lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 05 mei 2006 23:45
SIX13 schreef:Ik vind Cannondale nog steeds mijn beste merk dat ik ooit heb gehad,looks,stijfheid,garantie,mijn positie erop....... ik zie niet in omdat er een lakprobleem is waarom ik ''mijn'' merk moet afbreken!Dat zal trouwens keurig worden afgehandeld!Ik heb reeds 20j fietservaring en voor C'dale toch nog 5andere topmerken gehad maar dit merk bevalt mij t best.Ikheb dit gewoon gepost om extra info in te winnen en om te zien of er nog dergelijke gevallen waren en wat deze mensen hebben gedaan.
Ik rij sinds Januari met C'Dale omwille van nieuwe ploeg. Iedereen in de ploeg heeft een Caad 9 buiten 5 mensen. Van deze 5 mensen ben ik bij de 2 gelukkige waar het frame nu al voor de 2de keer barsten (altijd rond de overgang van alu-carbon) vertoont. C'Dale geeft ons telkens wel nieuwe frames maar het is gewoon ambetant om telkens naar de Fm te lopen. Zeker als je weet wat zo een frame kost. Maar voor de rest vind ik het een super frame. Om het te vergelijken met de SuperSix.
Zie hieronder wat voor barsten het zijn.
[img=http://img376.imageshack.us/img376/1135 ... 817uu6.jpg]
[img=http://img256.imageshack.us/img256/2038 ... 818tc1.jpg]
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Voor de duidelijkheid: dit is een paint crack en geen breuk in het materiaal. Niet fraai maar je kunt in ieder geval gewoon door (en als het een gesponsorde fiets was reed ik er lekker op door tot het einde van het seizoen....)
-
- Forum-lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 05 mei 2006 23:45
Sharkman 1 schreef:Voor de duidelijkheid: dit is een paint crack en geen breuk in het materiaal. Niet fraai maar je kunt in ieder geval gewoon door (en als het een gesponsorde fiets was reed ik er lekker op door tot het einde van het seizoen....)
Ja maar krijg er een nieuwe kader voor in de plaats.. Dus waarom zou ik er nog zo meer rond rijden? Deze fiets is op het einde van het seizoen van mij dus kan maar beter zien dat hij in orde is.
Hetzelfde probleem met mijn SystemSix.
In het algemeen kun je stellen dat ik redelijk aan Cannondale trouw ben. Scalpel voor de winter en rijd een SuperSix Liquigas voor op de weg. Ik kon vorig jaar via Marktplaats een System Six frame (63 cm) kopen en heb deze opgebouwd tot een "slecht-weer"fiets. Heerlijk stijve fiets maar ook bij mij begon de overgang tussen carbon en alu te corroderen.....Niet bij de dealer gekocht dus no limited warranty.....
Mij valt op dat de fietsenindustrie/kolom nog een erg behoudende is met beschermde dealerschappen en navanant hoge marges, eigenlijk de autohandel van 30 jaar geleden. Het nietig verklaren van een garantieperiode door wisseling van eigenaar van de fiets of het verkrijgen van een fiets/frame anders dan door een cannondale dealer is natuurlijk een schofferend dreigement om de verkoop van dergelijke produkten te kanaliseren (lees beschermen) via de dealers. Alle Cannondale frames hebben een uniek lotnummer en traceerbaarheid is daardoor gemakkelijk verifieerbaar.... eigenlijk niet meer van deze tijd dus .
Ik denk dat Nelie Smit Kroes het momenteel te druk heeft met de financiele instellingen maar dit zou toch een prachtige case zijn. (Ik kan mij trouwens herinneren dat AXA (Gazell, Batavus en wat dies meer zij) in het verleden reeds een boete heeft mogen ontvangen wegens prijsafspraken...)
Tís alleen jammer dat Cannondale vooral voor de langeren onder ons van die fijne frames maakt.......heeft de markt toch gelijk-:)
In het algemeen kun je stellen dat ik redelijk aan Cannondale trouw ben. Scalpel voor de winter en rijd een SuperSix Liquigas voor op de weg. Ik kon vorig jaar via Marktplaats een System Six frame (63 cm) kopen en heb deze opgebouwd tot een "slecht-weer"fiets. Heerlijk stijve fiets maar ook bij mij begon de overgang tussen carbon en alu te corroderen.....Niet bij de dealer gekocht dus no limited warranty.....
Mij valt op dat de fietsenindustrie/kolom nog een erg behoudende is met beschermde dealerschappen en navanant hoge marges, eigenlijk de autohandel van 30 jaar geleden. Het nietig verklaren van een garantieperiode door wisseling van eigenaar van de fiets of het verkrijgen van een fiets/frame anders dan door een cannondale dealer is natuurlijk een schofferend dreigement om de verkoop van dergelijke produkten te kanaliseren (lees beschermen) via de dealers. Alle Cannondale frames hebben een uniek lotnummer en traceerbaarheid is daardoor gemakkelijk verifieerbaar.... eigenlijk niet meer van deze tijd dus .
Ik denk dat Nelie Smit Kroes het momenteel te druk heeft met de financiele instellingen maar dit zou toch een prachtige case zijn. (Ik kan mij trouwens herinneren dat AXA (Gazell, Batavus en wat dies meer zij) in het verleden reeds een boete heeft mogen ontvangen wegens prijsafspraken...)
Tís alleen jammer dat Cannondale vooral voor de langeren onder ons van die fijne frames maakt.......heeft de markt toch gelijk-:)
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Bij veel te veel SystemSix frames ontstaan er paint cracks in de lak. Bij de witte frames is 't vooral ernstig. Op de meerdere plaatsen op de frames ontstaan paint cracks. Cannondale is voor de 1e eigenaren erg soepel, maar daar heb je weinig aan als je een frame 2e hands gekocht hebt.