Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Planet X

longue
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 sep 2007 02:02

longue 14 aug 2008 01:09

Heeft iemand ervaring met planet X fietsen? Meer bepaald met het Planet X Pro Carbon Road Fuselage frame.
Ik vind het een mooi frame voor een zeer scherpe prijs! Ik heb al eens gegoogled op zoek naar stijfheidsmetingen, maar niets gevonden...

deze fiets is het: [img=http://www.planet-x-warehouse.co.uk/wp- ... usl500.jpg]

Alvast bedankt

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 14 aug 2008 01:38

Die prijzen zijn idd erg scherp. Ik ben zelf ook wat aan het samenstellen op de site.
Ik heb me ingelezen over het Stealth frame en daar is men positief over. Er zijn wellicht betere frames maar daar betaal je gauw de hoofdprijs voor en momenteel focus ik me op randmateriaal (wielen, aerobars, groep etc.).
Het zijn prima frames (worden door vele bedrijven gebruikt en opnieuw gestickert), maar niet erg uniek. Als je daar mee kan leven, doe je geen miskoop :)
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

sluit
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 14 apr 2008 15:20

sluit 14 aug 2008 01:40

Volgens mij komen die frames uit China, en haalt Ridley ze uit dezelfde fabriek. Ik heb ook even een ultieme google-poging gedaan en kom geen stijfheidsmetingen tegen, wel louter positieve reviews over frames van Planet X. Waaronder dit frame.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 14 aug 2008 01:49

De ervaringen die je leest van Planet X frames zijn louter positief op diverse Review sites en op een aantal forums (of is het fora?).

Contact met Planet X is ook prettig te noemen, zeer snel met reageren en duidelijk.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27584
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 aug 2008 11:43

Kuiper verkoopt die frames dacht ik ook, zie www.kuipertrading.com

longue
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 sep 2007 02:02

longue 14 aug 2008 19:20

Hier is een test van het TTframe: http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... eview_body Enkel lovende woorden!
Maar een TTframe is natuurlijk geen gewoon frame. Maar ik vermoed dat de wegframe's dan ook wel van goede kwaliteit zullen zijn. Verbeter me aub als ik te snel deze conclusie maak!
Kuota was immers ook eerst vooral bekend in de triathlonwereld voordat het 'doorbrak' met de wegframe's. Toch?
Toch blijf ik twijfelen tussen deze planet X en een canyon CF pro. Deze laatse is zeker en vast stijf. Ongetwijfeld zal de planet X niet zo superstrak zijn als de canyon. De vraag blijft dan maar, hoeveel minder strak? :) Vermits ik een groot frame (62 of XL) nodig heb lijkt me dit toch wel de doorslaggevende factor. Ik vind beide slopingframe's er trouwens goed uitzien. Dit spreekt me toch wel sterk aan! Het laat het grote frame er toch wat minder groot uitzien hè...
M'n budget is niet al te groot. Als ik wacht tot de outlet van 2008 zal bij canyon nog wel een frame vrijkomen met een fikse korting. Zal waarschijnlijk ergens rond de 900-1000€ komen dan, de Planet X kost rond de 750€. Beide met voorvork.
Alle reacties/ervaringen zijn dus welkom :)

frederiek
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 jan 2009 23:04

frederiek 27 jan 2009 23:22

is er nu al iemand die eens met zo'n fiets heeft gereden/gekocht?
Al iemand de stijfheid gevonden.
Ben ook wel benieuwd.
Mijn buur is trialeet en is zeer tevreden over de wielen.

Alvast bedankt
live to race

sjlek
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2010 20:45

sjlek 19 jan 2013 16:35

Van de week zijn mijn nieuwe kaders gearriveerd uit Sheffield, UK. Eentje in wit met grijs en de ander is carbon (zwart met blanke lak) en grijs. Een mooie combinatie "ebony & ivory". Eigenlijk uit China want ze worden bij Xpace gemaakt, deze Planet X Nanolight High Modulus. De eigenaar van Planet X vermeldt trots op Bikeradar.com dat die framessets volgens specificaties en materiaal hetzelfde zijn als de topklasse kaders van oa Merckx en Fondriest, die ook bij Xpace worden gemaakt. Alleen kost een Merckx of een Fondriest 2,5 tot 3 keer zoveel. What's in a name denk ik dan maar...... Ik heb voor mijn koppeltje net iets meer aan een kilo aan euro's betaalt en dat lijkt me dus een goede deal.
Als iemand me uit de doeken kan doen hoe ik een 'n fotoke kan plaatsen dan hoef ik de geïnteresseerde lezer de aanblik van deze zwart/witte combinatie niet te onthouden. Nu nog de spullen van de Principia's over laten zetten, et voila. Dan is het wachten op betere tijden wat weer betreft. Eigenlijk ben ik dat weer nu al meer dan zat. ......
Gios Titanio, Chorus, DT Swiss RR 511, 240S.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 19 jan 2013 20:03

sjlek schreef:...Als iemand me uit de doeken kan doen hoe ik een 'n fotoke kan plaatsen...
M.b.v ImageShack (gratis registratie tegenwoordig verplicht) of TinyPic je foto's 'uploaden' (in het eerste menu wel even re-sizen naar 640x480). Daarna bij ImageShack rechts klikken op foto, link kopiëren en op het forum in je 'reactie' op de Img-knop klikken en de link tussen de Img-tags plakken. Bij TinyPic de 'IMG Code for Forums & Message Boards' kopiëren en op het forum in je 'reactie' plakken.
60 x Ventoux

sjlek
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2010 20:45

sjlek 20 jan 2013 21:04

wat kiekjes van "ebony & ivory"......
dank je wel voor de hulp le grimpeur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gios Titanio, Chorus, DT Swiss RR 511, 240S.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 20 jan 2013 21:11

Ik ben benieuwder naar je Principia's.. Wat ga je daar meedoen? En heb je daar foto's van?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

sjlek
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2010 20:45

sjlek 20 jan 2013 21:18

Dag Aristos, heb je een pb gestuurd.
Gios Titanio, Chorus, DT Swiss RR 511, 240S.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.

Plaats reactie