Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tom Schouten? Of... ?

aukebaas
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jun 2006 12:26

aukebaas 14 nov 2008 16:05

Misschien dat Bikezone je kan helpen. Heb er goede ervaringen mee. Ze verkopen zowel duitse eenheidsworsten (cube), als italiaanse frames (willier, kuota) als andere merken. Zitten ook in den haag: www.bikezone.nl
\'It is strange that people buy light bicycles for physical exercise\'

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 14 nov 2008 18:21

[quote="Edo"]Bedankt voor de tips van andere zaken in de regio. Maar zijn er ook nog echte speciaalzaken zoals Schouten en Herwerden? Bijvoorbeeld in Rotterdam of nog verder? Bij Hans Struijk ben ik trouwens ook al geweest.
quote]

Van Rossem in Wateringen misschien. Ik heb er zelf geen ervaringen mee ik heb er positieve verhalen over gelezen. En het is nog in de buurt van Den Haag.

slc-sl
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 aug 2007 01:03

slc-sl 15 nov 2008 01:32

Scepticus schreef: Ik zou het eerder andersom doen


Ik rij liever in een ferrari met stoffen bekeleding en stalen wielen , dan in een Lada met leren bekleding en lichtmetalen velgen.( Vul zelf maar je favoriete merk in.) ;)
( Ze rijden allebei natuurlijk op milieu vriendelijk brandstoffen. LOL)

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 15 nov 2008 10:37

SLC-SL schreef: Ik rij liever in een ferrari met stoffen bekeleding en stalen wielen , dan in een Lada met leren bekleding en lichtmetalen velgen.( Vul zelf maar je favoriete merk in.) ;)
( Ze rijden allebei natuurlijk op milieu vriendelijk brandstoffen. LOL)


Het is alleen jammer dat een Ferrari met stalen wielen en stoffen bekleding niet hetzelfde kost als een full option Lada.
Dit vergelijk gaat dus niet helemaal op.
Het vergelijk is meer een Mercedes C klasse met het interieur van een Lelijke Eend ( voor intimi een 2CV ) en een Volkswagen Passat.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 15 nov 2008 11:03

met een top frame heb je direct de uitstraling te pakken, met goede componenten, blijft het een ......
Het is maar net wat je wilt. Als je niet heel intensief fietst en dus wat minder van je materiaal vraagt, is een tiagra groep helemaal zo slecht nog niet. Met de tijd kan je ketting, cassette, der wieltjes voor goed spul vervangen.. ( stond al ergens eerder dacht ik )

het is nu eenmaal wel zo dat mensen eerder bij mijn Cervélo komen kijken ookal zit er tiagra op, dan bij een cube/gazelle/ batavus/ sensa , met dura-ace..

Het is dus wat je wilt en wat je "nodig" hebt.
En terug on topic, heb je altijd al colnago willen rijden, doe dat dan gewoon. Heb je belang bij een goede en service gerichte fm, koop dan daar je fiets waar jij je het meest prettig bij voelt. En je kan altijd vragen op voorhand dat als je een goede mooie 2dehans koopt via speurders of MP, of die toch in onderhoud mag.
Hoe meer je op voorhand weet en vraagt, hoe minder verrassingen je tegen komt.

Succes.


of ben je inmiddels al geslaagd :)

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 21 dec 2008 15:23

zou ook nog hier kunnen kijken is ook niet ver weg van den haag , heeft niet alle merken maar kan een hoop bestelt worden


www.van-scheijndel.nl
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 21 dec 2008 23:44

Wat mij betreft is Tom Schouten een fenomeen!
Inderdaad niet de goedkoopste maar de kwalitieit en liefde voor het fietsen straalt er van af.
Ik kom er met veel plezier. En hij zit niet bij mij in de buurt!!

Ik weet dat er veel jonge renners op dit forum zitten en voor hen zal hij wel wat kostbaar zijn, maar als je een exclusieve fiets bij Tom koopt ben je in goede handen!
De afwerking van je fiets en het onderhoudt is mijn inziens echt bijzonder.
Ik fiets al 25 jaar maar Tom is de beste. Geen vervelende geluidjes meer in mijn fietsen. Geen Shimanokabel meer in de Campa Rekord groep en het schakelen op mijn 13-29 casette is na 6 jaar eindelijk geluidloos.

Ik zou zeggen: als je een BMW koopt moet je deze kopen bij de BMW-dealer!
Gerardo

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1810
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 14 jan 2009 11:21

Toen de dealer van mijn eerste Gios met de noorderzon was vertrokken en ik op zoek was naar een dealer voor mijn tweede Gios hoefde ik niet lang na te denken waar die te kopen. Ik zocht iemand met het hart voor de Italiaanse koersfiets op de juiste plek. En inderdaad, de klandizie van Tom Schouten is gemiddeld 40+, zoals ik. Als je zo gek bent het niet zo erg te vinden om (te?) veel te betalen voor je emotionele hobby en het budget laat dit toe, dan moet je niet al te moeilijk doen en je passie delen met deze vakmensen. Ik woon zelf in Aalsmeer en zo vaak hoef ik nou ook weer niet naar de winkel met m'n fiets en nieuwe bandjes etc kan ik ook dichter bij huis vinden. Misschien moet de student die het topic begon gewoon nog even een tijdje blijven dromen, maar hij weet zelf heel goed wat hij een mooie fiets vindt. Nu wat beter letten op aanbiedingen, dan blijft er voor de toekomst genoeg te dromen over en loop je ooit met een grote grijns bij Tom Schouten de winkel binnen omdat het dan niet bij watertanden blijft.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 14 jan 2009 12:25

@Paulus: Wat is momenteel de stand van zaken?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 14 jan 2009 14:27

Tom verkoopt ook betaalbare fietsen. Je kan bij hem bijvoorbeeld ook bianchi kopen. Je betaalt wel gewoon de adviesprijs, maar hij stelt de fiets wel pietje precies af en past indien nodig wat aan als het hem niet aanstaat. Misschien kun je bij een andere winkel misschien 100 euro korting krijgen, maar ik hecht meer waarde aan het extra beetje aandacht. Beter een perfect afgestelde tiagra als een ultegra van de dozenschuiver als je zelf niet zo handig bent.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

ellenfiets
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 dec 2008 23:37

ellenfiets 14 jan 2009 23:19

@Paulus: ik kan je maar één advies geven: volg je droom en ga gewoon voor die mooie fiets van Tom Schouten! Stel desnoods je aankoop nog even uit, spaar wat langer, bezuinig op wat anders of neem een bijbaantje. Als je straks die droomfiets in je schuur hebt staan zul je blij zijn dat je niet met minder genoegen hebt genomen. Met die fiets ga je een hele tijd doen, elke keer als je hem straks gaat pakken zul je weer blij zijn dat je voor je droom hebt gekozen. :)

ricwil
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2008 15:02

ricwil 15 jan 2009 14:00

Veel adviezen, heeeel veel (goeie) fietsenzaken, maar ik wil er toch nog een aan toevoegen in de regio Den Haag.

http://www.rcsb.nl Remco`s Cycle Service

Klein, knus eenmansbedrijfje van een geweldige vakidioot met een eigen framemerk (Rimonta) en dealer van Cube.
Niet allemaal tegelijk gaan want daarvoor is hij nog te "klein".

Plaats reactie