Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Opgelicht door De Vos, Zwanenburg

lunteren
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2009 13:17

lunteren 22 jul 2009 13:32

Beste fietsers,
Ik ben opgelicht door De Vos, Zwanenburg. Ik schrijf dit op, zodat jullie gewaarschuwd zijn als jullie van plan zijn daar een fiets te kopen. Je moet ECHT kennis van zaken hebben als je daar een fiets koopt, ze lichten je op!!!! Of ga naar een betrouwbare winkel, wel misschien duurder, maar je krijgt waar je om hebt gevraagd en hebt betaald!

Ik heb daar mijn eerste racefiets gekocht, ik ben/was dus een leek op dit gebied. Een prima fiets met 1 bepaalde shimanogroep. Mij was verteld dat op alle onderdelen shimano moet staan, anders is het geen shimano. Bij thuiskomst zag ik pas dat op de remmen geen shimano stond. Meteen de volgende dag ben ik teruggegaan. Vervolgens heb ik een half uur uitleg gekregen in de werkplaats dat dit ECHT shimano was, ik hoefde me geen zorgen te maken, ik kon ze vertrouwen, de baas liep ook rond en heeft ook mijn verhaal gehoord. Met een bijna schuldgevoel vertrok ik weer, dat ik ze niet had vertrouwd. Ik heb toen toch nog mijn fiets aan een andere shimanodealer laten zien, die mij direct vertelde dat het GEEN shimano was?! Op een zaterdag ben ik weer teruggegaan naar De Vos, voorbereid op een pittige discussie. Het was erg druk in de winkel, maar de baas kwam direct op mij aflopen toen ik met mijn fiets binnenkwam, en toen ik zei dat ik deze fiets hier had gekocht met bepaalde shimanogroep en alleen maar wees naar de remmen, zei hij tot mijn stomste verbazing meteen, oh daar zitten verkeerde remmen op, foutje, kan gebeuren??!! Zonder mij de kans te geven verder iets te zeggen nam hij de fiets mee naar achter en riep dat ie over een half uur klaar was. Ik stond perplex. Een half uur later stons mijn fiets bij de uitgang klaar, en werd ik weggestuurd met een grapje en een lach. Ik heb toen verder niets meer gezegd. Ik ben nog steeds te verbaasd over dit hele voorval, hoe ze zo hebben kunnen liegen die vorige keer, echt recht in mijn gezicht. En ze doen er allemaal aan mee. Daarom kunnen ze natuurlijk die scherpe prijzen aanbieden. Beroepsoplichters zijn het.
WEES DUS GEWAARSCHUWD
AW

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 22 jul 2009 13:39

Beste,

Bedantk voor je verhaal, helaas is het zo dat er al veel meer (negatieve) ervaringen zijn met deze fietsenzaak. Gebruik de zoekfunctie eens en er komt een enorm topic bovendrijven. Ik verbaas me er nog het meeste over dat ze toegeven aan jouw klacht, dat is voor hen niet gebruikelijk. Al met al blij dat het alsnog opgelost is, maar ik denk dat je voor jezelf een juiste conclusie hebt getrokken.

Veel plezier en veilige kilometers met je fiets.

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 22 jul 2009 14:02

Vell plezier met je nieuwe fiets, helaas vertel je niets nieuws over deze "winkel"

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 22 jul 2009 14:11

Ik heb hier ooit gezegd dat ik goede ervaringen met de Vos had, gebaseerd op een bestelling die ik daar heb gedaan, maar ik ben na een tweede bestelling nu zelf ook minder enthousiast.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 22 jul 2009 14:26

Niet netjes natuurlijk, en het getuigt van weinig interesse in de wensen van de klant. Maar je maakt er op deze manier wel een heel drama van zeg. Er zijn nogal wat fietsmerken die hier en daar wat andere onderdelen monteren. Dus dat is niks nieuws. In hoeverre heb jij aangegeven dat je persé alles van Shimano wilde hebben? Lijkt mij meer een gevalletje miscommunicatie/niet luisteren dan beroepsoplichterij. Als ik het geod begrijp hebben ze het de tweede keer netjes in orde gemaakt?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 22 jul 2009 14:28

perik schreef:Er zijn nogal wat fietsmerken die hier en daar wat andere onderdelen monteren. Dus dat is niks nieuws. In hoeverre heb jij aangegeven dat je persé alles van Shimano wilde hebben? Lijkt mij meer een gevalletje miscommunicatie/niet luisteren dan beroepsoplichterij.


Daar dacht ik ook aan.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 22 jul 2009 14:48

>Mij was verteld dat op alle onderdelen shimano moet staan, anders is het geen shimano.
Missschien hebben ze je een ge-upgrade en Campa remmen gegeven? ;-)

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 22 jul 2009 14:51

Raar verhaal, was het een fiets met remmen zonder geintegreerde schakeling? Er zijn nm niet veel merken met rem-schakel systeem, dus of het was Campa, of Sram of Microshift en het lijkt mij dat op een Shimano afgemonteerde fiets geen remmen van deze merken zitten. Klinkt beetje naar zwart makerij dit broodje aap verhaal.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 22 jul 2009 14:54

blehh schreef:dit broodje aap verhaal.


Vandaar ook je avatar of niet? ;)

lunteren
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2009 13:17

lunteren 22 jul 2009 14:57

Lees dan het verhaal goed. Toen ik terugging met de vraag of de remmen van shimano waren, werd mij verzekerd dat het shimano was. ik had het duidelijk aangegeven toen ik de fiets kocht. ik schreef al dat ik een leek ben/was, daarom had ik aan een vriend enkele dingen gevraagd. Hij had mij een bepaalde shimano geadviseerd, en erbij verteld om dan alles van 1 groep te nemen, en overal moest shimano opstaan. Dus dat was bijna de enige aanvraag die ik deed bij Vos.
AW

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 22 jul 2009 15:00

blehh schreef:Raar verhaal, was het een fiets met remmen zonder geintegreerde schakeling? Er zijn nm niet veel merken met rem-schakel systeem, dus of het was Campa, of Sram of Microshift en het lijkt mij dat op een Shimano afgemonteerde fiets geen remmen van deze merken zitten.


Rem =/=* remhendel.

Afbeelding
Rem

Zullen wel cheap-ass Tektro's op gezeten hebben.


* = is-niet-gelijk-teken :p
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

powerreserve
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2008 19:21

powerreserve 22 jul 2009 15:04

Vorig jaar heb ik een zoektocht gedaan naar DE zaak waar ik mijn nieuwe fiets ging kopen. Alle bekende zaken, ook Vos, zijn de revue gepasseerd. Destijds waren de berichtgevingen van Vos al dubieus maar toch maar even gekeken en een babbeltje gemaakt. Voelde niet goed. Uiteindelijk heb ik mijn fiets lokaal bij BikeZone gekocht: naast een goeie service ook een prettige prijs kunnen overeenkomen waardoor het verschil heel klein is geworden.
\'where intention goes, energy flows\'

Plaats reactie