Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Identiteitsplaatje: altijd bij je!

mauricev
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jun 2009 16:03

mauricev 11 aug 2009 18:13

Wel een goede tip, want ik heb eigenlijk nooit tijdens het fietsen me ID bij me. Het zal wel een hele hoop gedoe schelen als je het wel bij je hebt.

adu
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 03 aug 2009 13:14

adu 11 aug 2009 18:14

Nooit iets bij me. Gebeurt er iets en weten ze niet wie ik ben ... heb ik eindelijk ook even rust!
To short, too tall,
Doesn\'t matter, one size fits all.
Zu groß, zu Klein,
Der Schlagbaum sollte oben sein.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 11 aug 2009 18:15

Ik heb een telefoon met hoesje erbij, in dat hoesje doe ik ook bijna altijd mijn licentie daar staan volgens mij nog meer gegevens in dan een id, zoals telefoon nummer enzo.

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 11 aug 2009 18:37

Het lijkt mij veel handiger om de juiste informatie gewoon uitgeprint op papier bij je te hebben. Zeker als elke seconde telt is het erg handig als medisch personeel alle relevante (medische) gegevens direct voor de hand hebben.

Daarnaast ben je verplicht ook een gewone id bij je te hebben.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37876
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 aug 2009 19:09

-Divo- schreef:
Daarnaast ben je verplicht ook een gewone id bij je te hebben.

Ja, maar die regel lapt half nederland aan zijn/haars laars (including me).
Niet altijd handig om je pp bij je te hebben en loopt weer een risico om het kwijt te raken wat zeer onhandig is.
Less is bore

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5925
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 aug 2009 19:19

TIP: Voor het geval je gewond en bewusteloos op de grond ligt,

Zorg ervoor dat in je mobiele telefoon een nummer staat met de herkenning ICE (In Case of Emergency). Dit nummer verwijst naar je vriend/vriendin of ander contact persoon die op de hoogte moet worden gebracht. De ICE is een groeiende internationale truc die handig is voor ambulance personeel of andere redders in nood.

zie ook : http://nl.wikipedia.org/wiki/In_case_of_emergency
Live fast; die young. mijn blog

janvr
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 feb 2009 13:32

janvr 11 aug 2009 19:27

fizik schreef:Telefoon in m'n shirt en kopie ID in mijn zadeltas.


Ik ook, plus nog wat medische gegevens. Risico van alleen een telefoon bij je hebben is dat wanneer je tegen de grond smakt, de telefoon het misschien niet overleeft en dus niet meer ingekeken kan worden.

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 11 aug 2009 19:40

Daniel1975 schreef:
-Divo- schreef:
Daarnaast ben je verplicht ook een gewone id bij je te hebben.

Ja, maar die regel lapt half nederland aan zijn/haars laars (including me).
Niet altijd handig om je pp bij je te hebben en loopt weer een risico om het kwijt te raken wat zeer onhandig is.


Weet ik, ik geef alleen maar aan wat zou moeten. ;)
Je kunt natuurlijk wel een kopietje van je id maken, al mogen kopien niet het is beter dan niets.

Als er medische info is zoals allergien voor bijv peniciline of je weet je bloedgroep of andere persoonlijke medische zaken zoals bijv medicijn gebruik, ziektes, etc kun je dat alles even overzichtelijk in een documentje uittypen en tesamen met je id-kopie klein opgevouwen maar herkenbaar als SOS file, ergens in je kleding wegstoppen.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5765
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 11 aug 2009 21:11

Ik heb altjd mijn portemonee bij me waar alles in zit.
En in de telefoon heb ik thuis nr 1 in het telefoonboek staan.

Volgens mij is het niet verplicht om een ID bij je te dragen.
Het is verplicht je te identificeren als de omstandigheden daar naar zijn.
Zonder die omstandigheden mogen de instanties niet om een id vragen.(doen ze overigens wel)
M.a.w. er is een indentificatieplicht maar geen draagplicht.

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 11 aug 2009 23:16

Er zijn ook van die stickers die je aan de binnenzijde van je helm kunt plakken met je id gegevens.

Als je een ongeluk krijgt dan kijken de ambulancebroeders altijd of er schade is aan de helm omdat ze dan eventueel ook al een indicatie krijgen of je daaronder ook wat beschadigd hebt.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 11 aug 2009 23:32

telefoon in shirt. Algemeen geaccepteerd in EU/wereld: kijken onder ICE (In Case of Emergency) en dan ICE 1, 2 of 3 bellen.
Kopie van paspoort foto pagina in zadeltasje.
Moet samen genoeg zijn. Andere gein zoals bloedgroep en rhesusfactor is al eerder over gediscussieerd en niet nodig want wordt in ziekenhuis opnieuw bepaald.
ergo: een dogtag lijkt me overkill :)

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 11 aug 2009 23:34

@Theo V

Volgens mij klopt dat wel. Als de politie erom vraagt moet je je kunnen identificeren, maar officieel moet er wel een aanleiding voor zijn.

Plaats reactie