Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Bib met of zonder bretels voor vrouwen?

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 30 jul 2013 17:29

Hallo dames,

Ik heb mijn moeder voor het eerst in haar leven aan de racefiets geholpen, en staat zij op het punt een broek aan te schaffen.

Voor mannen is een bibshort met bretels te verkiezen boven eentje zonder bretels. Het valt me echter op dat bij de vrouwenafdeling ik veel meer broeken zonder dan met bretels zie. Gezien het de iets andere anatomie van het bovenlijf zou ik me ook kunnen voorstellen dat bretels nogal vervelend kunnen zitten.

Samenvattend: Raden jullie mijn moeder een broek met, of zonder bretels aan? Mochten jullie je persoonlijke favoriete broek hier ook nog kunnen vermelden dan ben ik jullie helemaal eeuwig dankbaar!

pink lady
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2013 10:00

pink lady 31 jul 2013 10:05

Hallo,
Ik vind dat de broeken zonder bretels toch nog altijd een beetje in je buik drukken (en in een maat groter afzakken). Dit ligt natuurlijk ook aan je fietshouding, wanneer je minder diep zit zul je er minder last van hebben.
mij bevalt een bibshort beter, ook omdat deze hoger zit, en damesshirtjes nogal kort zijn.
Zelf heb ik er een van castelli, die bevalt goed. de damesmodellen houden met de bretels natuurlijk wel rekening met de vrouwelijke vormen...

succes!

lucile
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 sep 2011 08:38

lucile 31 jul 2013 16:52

Ik fiets altijd in bibshorts ( van Assos), zonder galgen zakken de broeken van mijn kont af... (Ik ben zelf redelijk smal en licht van postuur) Ik vind bibshorts gewoon lekkerder zitten, maar met een a cupje heb ik geen last van die galgen en hoef ik niet specifiek een broek met aangepaste galgen voor dames te dragen. Als ik een keertje onderweg moet plassen, trek ik een pijp gewoon wat op, dus dat is ook niet echt een probleem. Ik vind dat extra stof op mijn rug ook wel prettig, sommige shirts kruipen inderdaad wat op en dan is een bedekte rug wel zo prettig.
Binnen op de rollenbank fiets ik in ( lelijke ) team bibshorts (Astana/Bontrager), die passen mij echt perfect ( vloeken wat met mijn fiets, maar ach...) en hebben een zeer comfortabel zeem. Ik denk dat je moeder beiden gewoon moet proberen, wat bij de ene prettig zit kan voor een ander onaangenaam zijn en vice versa.... Als mijn moeder zou gaan fietsen, zou zij eerder een broek zonder galgen aantrekken.... Hoop dat jij en je moeder straks samen vele klometers mogen maken! ( met of zonder galgen...)

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 01 aug 2013 20:45

Ik heb één zo'n geval, hij zit wel lekker. Maar als je naar de wc gaat ga je een verkleedpartij tegemoet. Gewone broeken zitten me ook prima, niks geen knellen of afzakken. Gewoon uitproberen dus en kijken wat ze het lekkerste vindt zitten. Kan je niet gewoon passen in die winkel?
Veni. Vidi. Fietsie.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 03 aug 2013 18:36

Dank dames! Mede door jullie input is ze uiteindelijk voor een Castelli broek met bretels en Kiss 3 zeem gegaan. Ze heeft er vandaag voor het eerst mee gefietst en is er laaiend enthousiast over :)

mwielaard
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 dec 2013 11:49

mwielaard 28 dec 2013 19:29

Mijn ervaring is dat een goede broek zonder bretels prima blijft zitten, toch handiger bij het naar de wc gaan.
Ik draag Giessegi broeken, we kregen er 2 gratis bij de aankoop van een set handgespaakte wielen en 2 flesjes Squirt lube bij Bikexperto.
Ze zitten super, heb nergens last van.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37780
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 dec 2013 19:33

En ik begrijp dat je dan die lube samen met die broek gebruikt?
Less is bore

mwielaard
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 dec 2013 11:49

mwielaard 28 dec 2013 19:40

daniel1975 schreef:En ik begrijp dat je dan die lube samen met die broek gebruikt?
Nee :) , de lube is voor de ketting. Het is een smeermiddel op basis van wax en water.
Werkt ook super trouwens; nooit meer een vieze ketting en nooit meer ontvetten, geloof het of niet...
Er is vast ook wel wat over te vinden op dit forum.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 28 dec 2013 20:37

Wat is dat nou weer voor een rare opmerking Daniel, foei! ;)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
henpaden
Forum-lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 02 mar 2010 03:15
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar henpaden 30 jan 2014 12:12

Sinds ik iedere dag ruim 1 liter kwark nuttig heb ik tijdens mijn laatste ritje van 55km naar mijn vriendin wel vijf keer moeten plassen... Echt zonder gekheid.
Nou, toen miste ik mijn korte boxje van vroeger wél.
Die zakte ook nooit en knelde ook helemaal niet.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie