Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Rondje IJselmeer (???)

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 28 mei 2008 14:52

Een rondje IJselmeer is niet zozeer eenkwestie van hard rijden, maar van duurvermogen en dat train je maar op één manier, veel lange tochten rijden. Dus een zwemconditie of een paardrijconditie is leuk, en niet overbodig, maar voegt te weinig toe.
Ongetraind gaan is vragen om moeilijkheden.

gillio
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 20 okt 2006 13:18

gillio 31 mei 2008 16:53

Ik heb vorige week een tocht van 194 km gefietst en dat viel me alles mee. Ik had nog wel een 75 km kunnen fietsen als het had gemoeten. De wind doet wel veel, ik had ongeveer 100km windkracht 4 tegen en 100km de wind niet achter vanwege een dijk. Als het windstil is denk ik dat iedereen die zonder problemen 100 km in een keer zonder te stoppen kan rijden ook prima in een dag 300 km kan fietsen met diverse pauzes.

vivopdefiets
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 sep 2007 17:35

vivopdefiets 01 jun 2008 22:03

Rond het IJsselmeer kan je op verschillende manieren doen. Heb t zelf vorig en dit jaar gedaan op Hemelvaartdag. Wij hebben er 360 km over gedaan. Dat is om 01.00 uur weg en om +/- 17.00 uur weer terug (www.ijsselmeerronde-assendelft.nl). Er worden veel korte stops gemaakt. Dat maakt het voor minder getrainden (qua conditie) een haalbaar karwei. Maar feit blijft dat je wel lang moet kunnen blijven zitten op je zadel en dat alles goed afgesteld moet zijn. Anders wordt het een echte martelgang. Zoals al eerder gezegd op t forum, vooral trainen op duur en ook zitvlees kweken! Dan is t goed te doen. Het blijft super om na zo'n lange tocht de finish te zien met enthousiaste familieleden en vrienden, dat is gewoon kicken! Dat doet alle pijntjes snel vergeten en na een dag of twee (en na een goede massage) ben je weer helemaal hersteld.

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 28 jul 2009 19:24

Ben van plan om morgen weer het rondje ijsselmeer te rijden, conditie is goed en ik heb hem al een paar jaar nie meer gereden.
Effe kijken hoe het voelt, een kennis van mij rijd 22 augustus zover ik heb gehoord
zijn 500 ste rondje in 10 jaar tijd en dan gaan ze er een ere rondje van maken.


Wie er mee wilt, gezellig stuur maar een mailtje die lees ik vanavond nog wel
ik ga vanuit Andijk waarschijnlijk via Den Oever.

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 23 aug 2009 14:23

We hebben gister met ruim 60 man een geweldige fietsdag gehad, het 500 ste rondje ijsselmeer van Dirk de Vries uit Wervershoof was een feit.
Ze hebben er een geweldig programma van gemaakt en dit is voor een groot deel
ook te danken aan het mooie weer wat we hebben gehad.

Op de site van tv noordholland staat een filmpje van deze rit, en gister werd het op rtv ook uitgezonden waarschijnlijk vandaag ook nog op de hele uren

http://www.rtvnh.nl/

Het lukt me alleen niet om het filmpje van de site te downloaden
Zelf ben ik ook nog te zien , met me groene liguigas shirt zittend op een bank
en heel kort fietsend op me rug te zien.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 23 aug 2009 23:54

Hoe is de route?
Ga je over noordoost polder en Flevoland of word er via Kuine, Blankenham, Vollehoven, Kampen, Harderwijk gereden?

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 25 aug 2009 22:04

[quote="mao"]Hoe is de route?
Ga je over noordoost polder en Flevoland of word er via Kuine, Blankenham, Vollehoven, Kampen, Harderwijk gereden?[/quote]

De route is volgens volgend recept gereden:

Wervershoof -Enkhuizen - Lelystad - Nagele - Emmeloord - Bant - Lemmer
Nijenmirdum - Koudum - Workum - Makkum - Den Oever - Medemblik
Wervershoof

Dit rondje is 200 km

je kunt er natuurlijk meer kilometers van maken, zelf ben ik wel eens richting kuinre gereden door het Kuinder bos en dat rijd ook heel mooi.

Plaats reactie