Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 11 aug 2021 14:01

Idd triest. Ze zit daar om een analyse van het baanrennen te geven. En eerlijk gezegd, dat deed ze hartstikke leuk en kundig.

Als iemands postuur daar mee zou tellen, kunnen we per direct ook afscheid nemen van Danny Nelissen. Die het als analist trouwens ook goed doet vind ik.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 aug 2021 14:43

Maar de andere richting op was er enige tijd geleden door een enkeling op dit forum ook flink wat commentaar op Annemiek, die was dan weer te mager.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 11 aug 2021 14:48

Al die Adonissen en Aphrodites die steeds maar commentaar hebben op een ander zijn/haar/hen lichaam :D (of zijn het gewoon allemaal trollen die hun frustraties moeten uiten)
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 aug 2021 14:51

Annemiek heeft er ook een paar maanden heel slecht uit gezien.
Die oogt nu weer een stuk gezonder.

Het commentaar op EL is te zot voor woorden, maar tegenwoordig "normaal". Zie ook de bedreigingen richting Berghuis https://nos.nl/artikel/2393433-steven-b ... -naar-ajax
Hoorde vanmorgen een interview met Barbara Barend dat de politie het echt op gaat pakken en ze dat vaak pas doen als het echt serieus is.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 aug 2021 15:13

Maar Annemiek presteerde wel in die tijd. Geen idee waarom ze er "voor iedereen" goed uit moet zien. Ik heb niet het idee dat ze slecht in haar vel zat, dus.... Waarom zou iemand anders dan haar directe omgeving zich daar druk over moeten maken.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 aug 2021 15:20

Jans schreef: 11 aug 2021 15:13 .... Waarom zou iemand anders dan haar directe omgeving zich daar druk over moeten maken.
Ze vervult een voorbeeldfunctie of rolmodel voor toekomstige wielrennertjes. Daarom kan ook iemand buiten haar omgeving zich druk maken om de beeldvorming die een bepaald voorkomen oproept.
Niet dat een random persoon, op botte wijze, zijn of haar mening op tafel legt dan maar goed is overigens. Maar de grens van een mening vormen over iemands voorkomen, bij de directe omgeving leggen vind ik niet altijd de beste grens.

OVerigens geldt dit argument niet bij Ligtlee denk ik. Die zit er als analist, en weinig meer als rolmodel of voorbeeld voor de jeugd. Daar kan ik veel minder logica vinden waarom je een mening zou moeten vormen (1) en ten tweede die zou moeten spuien, al dan niet anoniem en al dan niet rechtstreeks of op een facebook/forum iets.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 aug 2021 15:30

Nee, 17 miljoen mensen er iets van laten vinden, dat is vast een goed idee. Wie of wat bepaalt of iemand gezond bezig is, En als iemand dat zelf beslist, dan hoeft een ander zich daar niet druk over te maken. Annemiek lijkt toch redelijk goed voor zichzelf te kunnen zorgen. En die voorbeeldfunctie? Ik denk toch echt dat sporters eerst voor zichzelf aan de gang zijn. Annemiek lust tijdens pauzes van trainingen echt wel een stuk gebak. Of zal ze die alleen voor de foto aanschaffen?

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 11 aug 2021 15:51

Bij Annemiek is het ook een soort "zorgen maken om", Leontien van Moorsel fietste ook nog resultaten in periode waarvan zij achteraf zie dat ze te ver was doorgeschoten.

Het viel mij bij de Olympische Spelen op hoe goed Tom Dumoulin er uit zag in vergelijking met het filmpje aan het begin van jaar toen hij zijn (tijdelijke?) stop bekend maakte.
Dat is toch gewoon mooi om te zien. Ik ga er vanuit dat dat nog gemeld kan worden.

Als je met je kop op tv komt, zijn er sowieso allerlei reacties te verwachten helaas. Als het niet over uiterlijk gaat, dan vindt men wel weer wat anders

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 aug 2021 16:24

Jans schreef: 11 aug 2021 15:30 . En die voorbeeldfunctie? Ik denk toch echt dat sporters eerst voor zichzelf aan de gang zijn. Annemiek lust tijdens pauzes van trainingen echt wel een stuk gebak. Of zal ze die alleen voor de foto aanschaffen?
Ik denk dat je onderschat wat voor invloed publieke figuren op jonge kinderen heeft. Tegenwoordig waarschijnlijk meer dan 20 jaar geleden, en vele malen meer dan 60 jaar geleden.

Als je ziet dat je er zo uit moet zien om succes te hebben, ga je dat zelf nastreven. Nee, niet ieder kind doet dat, niet iedere jonge sporter doet dat. Maar er zijn zat onderzoeken die aantonen dat genoeg mensen in de problemen komen (fysiek en/of mentaal) omdat ze een bepaald ideaalbeeld willen nastreven.
Of dat nu het barbiemodel is, de kardessian kont (vast verkeerd gespeld), de biceps van Epke of het voorkomen van de meest succesvolle damesrensters op dit moment....
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 11 aug 2021 16:34

Ik vraag me af of voetbalanalist Jan Boskamp ook opmerkingen over zijn uiterlijk krijgt.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 aug 2021 16:48

Mark, ik onderschat helemaal de publieke invloed niet, zie de borsten van modellen, en het achterwerk niet te vergeten. daar gaan jonge vrouwen graag voor op de operatietafel liggen. En (een bepaalde groep) mannen wil graag kijken naar die aangevulde onderdelen. Maar dat wil nog niet zeggen dat er er geoordeeld hoeft te worden over het gebrek aan borsten van topsportsters? Of te dunne armen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 aug 2021 18:48

Mwa, ik vind een deel van het herenpeloton ook eng mager. Mag ik dat dan wel ongestraft zeggen?
Less is bore

Plaats reactie