Wielerseizoen 2021
Ik heb nergens gezegd dat de UCI niet willekeurig is in het toepassen van de regels. Ik heb gezegd dat het ze niet uitmaakt naar wie toe ze willekeurig zijn (behalve naar Lance, daar zorgde vriend Hein wel voor)
De UCI zijn (bijna) politici, het enige wat telt, zijn hun eigen zakken (en positie) en al de rest kan gerust stikken.
De UCI zijn (bijna) politici, het enige wat telt, zijn hun eigen zakken (en positie) en al de rest kan gerust stikken.

Neen, dat klopt, maar als je je punt wil maken gebruik je best correcte informatie.MarkVeenstra schreef: ↑29 jan 2021 08:21 Maar feitelijk zou het niet uit moeten maken of je wint of 3e of 30e wordt toch?
.........................................
Ten gronde; niet elke plakbidon is dezelfde. Je hebt er die een beetje plakken, sommige plakken kort en hard en soms plakken ze gedurende een minuut of meer. Allemaal dezelfde sanctie; nee toch?
Zo worden renners uit koers genomen (zie RVV enkele jaren geleden) als ze over stoepen rijden, maar niet iedereen.
Ik meen me te herinneren dat er hier erg veel begrip was voor VdP toen die daar in de Binck Bank tour in de rit naar Geraardsbergen veelvuldig gebruik van maakte....
Kortom er zijn regels, en die worden nooit op dezelfde manier toegepast, mensen zijn geneigd dit afhankelijk van hun positie tegenover renner/situatie anders te beoordelen. Er volgt dan een hele opsommingen van nuances etc. maar uiteindelijk is het een toepassing van de attributie-theorie.
En het is net door de niet-consequente toepassing van de regels door de UCI dat de renners het blijven doen. M.a.w. de UCI is er zelf de oorzaak van dat de regels worden overtreden. Als een renner weet dat een bepaald gedrag (bv. stayeren) altijd en overal zal worden bestraft, dan doet hij het niet.lugosi schreef: ↑29 jan 2021 10:51Neen, dat klopt, maar als je je punt wil maken gebruik je best correcte informatie.MarkVeenstra schreef: ↑29 jan 2021 08:21 Maar feitelijk zou het niet uit moeten maken of je wint of 3e of 30e wordt toch?
.........................................
Ten gronde; niet elke plakbidon is dezelfde. Je hebt er die een beetje plakken, sommige plakken kort en hard en soms plakken ze gedurende een minuut of meer. Allemaal dezelfde sanctie; nee toch?
Zo worden renners uit koers genomen (zie RVV enkele jaren geleden) als ze over stoepen rijden, maar niet iedereen.
Ik meen me te herinneren dat er hier erg veel begrip was voor VdP toen die daar in de Binck Bank tour in de rit naar Geraardsbergen veelvuldig gebruik van maakte....
Kortom er zijn regels, en die worden nooit op dezelfde manier toegepast, mensen zijn geneigd dit afhankelijk van hun positie tegenover renner/situatie anders te beoordelen. Er volgt dan een hele opsommingen van nuances etc. maar uiteindelijk is het een toepassing van de attributie-theorie.
Zoals Eekhoff ook aangaf; dan is het gewoon einde wedstrijd. Dus dan doe je het wel en hoop je er mee weg te komen.
Ik vind het wel behoorlijk straf dat hij de zaak aanspant, goed wetende dat hij in de fout ging en dat ook gewoon toegeeft blijkbaar.
Dat is als een kind dat roept: ja, maar meester, hij heeft dat ook gedaan hoor!
Dat is als een kind dat roept: ja, maar meester, hij heeft dat ook gedaan hoor!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het voelt bijna als een Godwin, maar dan heb je zeker nooit gekoerst? Iedere koers worden renners achter de auto terug gebracht. Hoe denk je dat een sprinter die op 10 km van de streep lek rijdt terug komt? Door een tijdritje te rijden aan 60 per uur?
Groep geloste inhalen door achter de auto te blijven rijden probeert iedere renner. Als de jury het niet ziet of niet wilt zien, heb je nog een kans om wat voor de koers te maken. Alternatief is op het juiste moment uit de mongolen waaier demarreren, zorgen dat je niemand mee krijgt en hopen dat de ploegleider er snel is op weer op de bumper te kruipen...
Groep geloste inhalen door achter de auto te blijven rijden probeert iedere renner. Als de jury het niet ziet of niet wilt zien, heb je nog een kans om wat voor de koers te maken. Alternatief is op het juiste moment uit de mongolen waaier demarreren, zorgen dat je niemand mee krijgt en hopen dat de ploegleider er snel is op weer op de bumper te kruipen...
Explosieve finish en ook al weer de eerste valpartijen.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8686
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
De eerste valpartij was vanwege een geparkeerde auto 
Tweede was in het heetst van de strijd. Ze zijn blijkbaar erg gedreven
Van Aevermaat 15e. Zat een beetje ingesloten

Tweede was in het heetst van de strijd. Ze zijn blijkbaar erg gedreven

Van Aevermaat 15e. Zat een beetje ingesloten
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8686
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
En Mollema kijkt al vooruit:
https://nos.nl/l/2367233
https://nos.nl/l/2367233
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind