Wielerseizoen 2021

Over de wielersport en zijn beoefenaars.
TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 29 jan 2021 10:11

Ik heb nergens gezegd dat de UCI niet willekeurig is in het toepassen van de regels. Ik heb gezegd dat het ze niet uitmaakt naar wie toe ze willekeurig zijn (behalve naar Lance, daar zorgde vriend Hein wel voor)

De UCI zijn (bijna) politici, het enige wat telt, zijn hun eigen zakken (en positie) en al de rest kan gerust stikken.
Afbeelding

lugosi
Forum-lid

lugosi 29 jan 2021 10:51

MarkVeenstra schreef:
29 jan 2021 08:21
Maar feitelijk zou het niet uit moeten maken of je wint of 3e of 30e wordt toch?
.........................................
Neen, dat klopt, maar als je je punt wil maken gebruik je best correcte informatie.

Ten gronde; niet elke plakbidon is dezelfde. Je hebt er die een beetje plakken, sommige plakken kort en hard en soms plakken ze gedurende een minuut of meer. Allemaal dezelfde sanctie; nee toch?

Zo worden renners uit koers genomen (zie RVV enkele jaren geleden) als ze over stoepen rijden, maar niet iedereen.
Ik meen me te herinneren dat er hier erg veel begrip was voor VdP toen die daar in de Binck Bank tour in de rit naar Geraardsbergen veelvuldig gebruik van maakte....

Kortom er zijn regels, en die worden nooit op dezelfde manier toegepast, mensen zijn geneigd dit afhankelijk van hun positie tegenover renner/situatie anders te beoordelen. Er volgt dan een hele opsommingen van nuances etc. maar uiteindelijk is het een toepassing van de attributie-theorie.

marsvos
Forum-lid

marsvos 29 jan 2021 11:30

Onlang vertelde Eekhoff ergens in een podcast dat hij achter de NL auto voorbij een groepje reed, ik vind dat wel wat anders dan wanneer je door de auto's heen met een beetje voordeel weer bij het peleton aansluit.

barverme
Forum-lid

barverme 29 jan 2021 11:39

lugosi schreef:
29 jan 2021 10:51
MarkVeenstra schreef:
29 jan 2021 08:21
Maar feitelijk zou het niet uit moeten maken of je wint of 3e of 30e wordt toch?
.........................................
Neen, dat klopt, maar als je je punt wil maken gebruik je best correcte informatie.

Ten gronde; niet elke plakbidon is dezelfde. Je hebt er die een beetje plakken, sommige plakken kort en hard en soms plakken ze gedurende een minuut of meer. Allemaal dezelfde sanctie; nee toch?

Zo worden renners uit koers genomen (zie RVV enkele jaren geleden) als ze over stoepen rijden, maar niet iedereen.
Ik meen me te herinneren dat er hier erg veel begrip was voor VdP toen die daar in de Binck Bank tour in de rit naar Geraardsbergen veelvuldig gebruik van maakte....

Kortom er zijn regels, en die worden nooit op dezelfde manier toegepast, mensen zijn geneigd dit afhankelijk van hun positie tegenover renner/situatie anders te beoordelen. Er volgt dan een hele opsommingen van nuances etc. maar uiteindelijk is het een toepassing van de attributie-theorie.
En het is net door de niet-consequente toepassing van de regels door de UCI dat de renners het blijven doen. M.a.w. de UCI is er zelf de oorzaak van dat de regels worden overtreden. Als een renner weet dat een bepaald gedrag (bv. stayeren) altijd en overal zal worden bestraft, dan doet hij het niet.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 29 jan 2021 11:43

Zoals Eekhoff ook aangaf; dan is het gewoon einde wedstrijd. Dus dan doe je het wel en hoop je er mee weg te komen.

hayes
Forum-lid

Gebruikersavatar hayes 02 feb 2021 19:53

Ik vind het wel behoorlijk straf dat hij de zaak aanspant, goed wetende dat hij in de fout ging en dat ook gewoon toegeeft blijkbaar.
Dat is als een kind dat roept: ja, maar meester, hij heeft dat ook gedaan hoor!

amclassic-fan
Moderator

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 feb 2021 20:33

Het voelt bijna als een Godwin, maar dan heb je zeker nooit gekoerst? Iedere koers worden renners achter de auto terug gebracht. Hoe denk je dat een sprinter die op 10 km van de streep lek rijdt terug komt? Door een tijdritje te rijden aan 60 per uur?

Groep geloste inhalen door achter de auto te blijven rijden probeert iedere renner. Als de jury het niet ziet of niet wilt zien, heb je nog een kans om wat voor de koers te maken. Alternatief is op het juiste moment uit de mongolen waaier demarreren, zorgen dat je niemand mee krijgt en hopen dat de ploegleider er snel is op weer op de bumper te kruipen...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 02 feb 2021 20:41

Morgen "De ster van Beseges" op Canvas.
Vandaag is de morgen waar je gisteren zo bezorgd over was.

Enzzo
Forum-lid

Gebruikersavatar Enzzo 02 feb 2021 22:28

Daar kijk ik ook naar uit!
De rentree van Vanaevermaat. En hij maakt nog goeie kans ook qua parcours ;)
Ik twijfel dus ik ben

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 03 feb 2021 20:10

Explosieve finish en ook al weer de eerste valpartijen.

Enzzo
Forum-lid

Gebruikersavatar Enzzo 03 feb 2021 23:00

De eerste valpartij was vanwege een geparkeerde auto :(
Tweede was in het heetst van de strijd. Ze zijn blijkbaar erg gedreven ;)

Van Aevermaat 15e. Zat een beetje ingesloten
Ik twijfel dus ik ben

Enzzo
Forum-lid

Gebruikersavatar Enzzo 03 feb 2021 23:12

En Mollema kijkt al vooruit:
https://nos.nl/l/2367233
Ik twijfel dus ik ben

Plaats reactie