Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Tour 2010 Topic!

nickst
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 06 jan 2010 21:18

nickst 26 jul 2010 15:06

meedoen met het klassement en de bolletjestrui.
niet zoals sommige renners die alleen voor de bolletjes gaan.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 jul 2010 15:09

En met betrekking tot het citeren van mijn bericht slaat dat op..... help even ik zie het niet
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5697
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 jul 2010 16:41

Timo 2.0 schreef:En met betrekking tot het citeren van mijn bericht slaat dat op..... help even ik zie het niet


je kan bergkoning worden en een goed klassement rijden, dat is mijn punt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 26 jul 2010 17:22

Ik vond zojuist dit artikel. Het laat zien dat als je kijkt naar gemiddelde klimsnelheden het bergklassement er heel anders uit zou zien (dit gaat over tour 2009):
http://www.kennislink.nl/publicaties/to ... ement-2009

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 jul 2010 17:27

fiedoo schreef:
Timo 2.0 schreef:En met betrekking tot het citeren van mijn bericht slaat dat op..... help even ik zie het niet


je kan bergkoning worden en een goed klassement rijden, dat is mijn punt.

Maar waarom citeer je mij dan?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 26 jul 2010 17:33

Timo 2.0 schreef:Als ik naar de afgelopen tien jaar kijk dan deden Jalabert (19e, 42e), Virenque (2x 15e), Rasmussen (18e), Soler (11de) en Pellizotti (37ste) het op dezelfde manier als Charteau (wel de trui maar geen enkele rol in het klassement).


Ik denk dat hij deze zinsnede bedoelt maar nu ga ik voor Fidoo spreken.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 jul 2010 17:43

Dan heeft hij het topic niet gevolgd en de rest van mijn bericht niet gelezen of niet begrepen. Ik geef voorbeelden van renners die de afgelopen tien jaar de bergtrui wonnen zonder rol in het algemeen klassement en geef aan dat dit er inderdaad erg veel zijn vergeleken met daarvoor, toen de bergtrui veel vaker naar klassementsrenners ging Dit allemaal naar aanleiding van dit bericht...
eelcoz schreef:
mrcoffee schreef: Wat ik niet begrijp is waarom het klaarblijkelijk onaantrekkelijk is voor klassementsrenners om zich te mengen in de strijd voor het punten- of bergklassement. Die leveren ook genoeg publiciteit en geld op. Zou eigenlijk gelijkwaardig of beter moeten zijn als een top 10 klassering maar dat is wss toch anders ;)

Wat het bergklassement betreft heb ik soms het idee dat dit iets van de laatste jaren is. Om eerlijk te zijn kan ik niet zo even de winnaars van de bergtrui van de afgelopen jaren opnoemen, maar in de jaren '90 had je bijv. renners als Chiappucci, Virenque en Rominger. Zij deden in het klassement ook om de bovenste plaatsen mee.
Is allemaal niet zo erg maar nu snap ik tenminste waarom mijn bericht in zo'n raar verband werd geciteerd ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 26 jul 2010 17:45

Dan zijn jullie het toch eens, of niet? ;)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 jul 2010 17:54

perik schreef:Dan zijn jullie het toch eens, of niet? ;)

Juist, vandaar dat ik zijn "'t kan ook anders" en daardoor zijn reactie eerst niet kon plaatsen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 26 jul 2010 23:26

eelcoz schreef:@simen: Wat betekent 'statische en dynamische spanning'? Heb werkelijk geen idee.


Statische spanning is het kleine tijdverschil tussen nummer 1 en 2.
Het leek en was achteraf genoeg voor AC om te winnen
Er veranderde heel weinig en toch stond ,zo bleek vooral na de tijdrit alles op springen bij AC.
Dus spanning genoeg in het klassement alleen niet zo zichtbaar voor ons en blijkbaar ook niet zichtbaar genoeg voor de concurrentie.

Het duidelijkste voorbeeld van dynamische spanning vind ik nog steeds het optreden van Landis in zijn laatste tour.
Vele minuten verliezen en weer terugnemen.
Voor de kijker spectaculair.
Waarbij vermeld dat de hulp die hij van de chemie kreeg achteraf voor een nogal redelijk grote kater zorgde bij de toeschouwers.

@Timo20 En Cassani ach die zal ook wel eeuwig herinnert worden met en aan het filmpje net als Cancellara.
Waarom?
Omdat net als veel anderen ook ik de waarheid maar moeilijk of helemaal niet uit de rijstebrij van de mediawaarheden kan halen.
Zo werkt het tegenwoordig nu eenmaal daar is geen ontkomen meer aan.
Zij is ook tegen

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5697
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 jul 2010 23:47

mrcoffee schreef:
Timo 2.0 schreef:Als ik naar de afgelopen tien jaar kijk dan deden Jalabert (19e, 42e), Virenque (2x 15e), Rasmussen (18e), Soler (11de) en Pellizotti (37ste) het op dezelfde manier als Charteau (wel de trui maar geen enkele rol in het klassement).


Ik denk dat hij deze zinsnede bedoelt maar nu ga ik voor Fidoo spreken.


Als ik het artikel nog eens lees van timo merk ik dat ik het inderdaad niet volledig begrepen had zoals hij het wschlk bedoelt.
grtz.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

karretje
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 mei 2006 19:05
Locatie: Den Haag

karretje 27 jul 2010 12:23

Mooie column van Thijs Zonneveld over het zwarte gat na de tour. Vrij herkenbaar... Hier

Plaats reactie