Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5697
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 okt 2020 21:22

lugosi schreef: 03 okt 2020 20:36 In sommige races wordt je ervoor uit koers gehaald. Wat voor zin heeft het als je geen uniforme regels hebt en toepast? Schaf het dan gewoon helemaal af.
:winkthumb: renners hebben het steeds over veiligheid maar ze maken het dikwijls zelf onveilig :(
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8385
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 okt 2020 22:29

Rvt schreef: 03 okt 2020 20:23 Vind het juist wel mooi..
Tot dat er weer iemand aangereden wordt.
Oh, die had dan maar niet op die plek moeten zijn.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8091
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 okt 2020 23:29

Hoe typerend: een geweldige coup, ritwinst en eindwinst en er moeten weer mensen gaan zagen over iets wat zij als een stoep zien maar wat in dit specifieke geval gewoon onderdeel van de route was.
Wat een gezeur zeg!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 04 okt 2020 07:08

Lijkt er op dat MvdP naar Roger De Vlaeminck heeft geluisterd. Die zat vorig jaar te zeiken dat het veldrijden saai werd doordat MvdP alles met overschot won. Volgens De Vlaeminck moest hij zorgen dat het spannender wordt. Bij zijn wegkoersen luistert hij naar zijn advies. Wat een geweldige afsluiting!
o'7o

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 okt 2020 08:15

Enzzo schreef: 03 okt 2020 23:29 Hoe typerend: een geweldige coup, ritwinst en eindwinst en er moeten weer mensen gaan zagen over iets wat zij als een stoep zien maar wat in dit specifieke geval gewoon onderdeel van de route was.
Wat een gezeur zeg!!
Dat was ik. Die zeur.
Ik weet heus hoe in Vlaanderen een stoep eruit ziet. In ons verfranst landje noemen we dat een trottoir.
Mij maakt het niet uit dat renners daar over rijden, maar volgende week zondag wordt je ervoor uit koers gehaald. Dat is mijn kritiek, niet op de trottoir maar op de selectieve toepassing van de regels.

Er is overigens geen verband met de spectaculaire coup van VdP gisteren, of vindt u dat er alleen in spectaculaire koersen over het trottoir mag gereden worden....

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 okt 2020 08:18

Douglas schreef: 04 okt 2020 07:08 Lijkt er op dat MvdP naar Roger De Vlaeminck heeft geluisterd. Die zat vorig jaar te zeiken dat het veldrijden saai werd doordat MvdP alles met overschot won. Volgens De Vlaeminck moest hij zorgen dat het spannender wordt. Bij zijn wegkoersen luistert hij naar zijn advies. Wat een geweldige afsluiting!
Roger heeft weer maar eens gelijk....

Het is natuurlijk vooral de manier van koersen van VdP die het verschil maakt (voor de neutrale kijker is het resultaat van minder belang). Gelukkig zien we bij de jonge generatie nog renners naast VdP die op een ongetemde manier durven koersen. De kijker kan er alleen maar baat bij hebben.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5697
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 04 okt 2020 08:56

en plots geen woord meer over wout van Aert? -) Hopelijk krijgen we die 2 mannen in topvorm aan de start in de klassiekers samen met een hopelijk herboren Sagan en de nieuwkomer Alaphilippe in de RVV.Ik verwacht toch ook een sterke Van Avermaet en misschien Naessens en Kragh Andersen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 04 okt 2020 09:35

lugosi schreef: 03 okt 2020 20:36 In sommige races wordt je ervoor uit koers gehaald. Wat voor zin heeft het als je geen uniforme regels hebt en toepast? Schaf het dan gewoon helemaal af.
Of gewoon het parkoers veranderen, waardeloze bochten met die bloembakken en nauwe doorgangen, waardoor je wel genoodzaakt bent om de stoep te nemen!

el_loco
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 04 okt 2020 09:37

Ik ben benieuwd of van Aert zijn topvorm zo lang weet vast te houden, zou me eerlijk gezegd verbazen. Zelfde geldt een beetje voor de andere mannen uit de Tour. Als vdPoel tactisch geen grote fouten maakt en geen pech heeft met valpartijen of materiaal zie ik niet 123 renners die het tegen hem kunnen opnemen. Kragh Andersen, Naessen en Pedersen waren goed gisteren maar duidelijk een niveau lager dan vdPoel.
Nu nog meer dan andere jaren is seizoensindeling belangrijk, je zag het aan Jumbo Visma. Die reden in augustus de hele boel op een hoop en nu komt de rest op stoom en zakken zij terug.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 okt 2020 10:31

fiedoo schreef: 04 okt 2020 08:56 en plots geen woord meer over wout van Aert? -) Hopelijk krijgen we die 2 mannen in topvorm aan de start in de klassiekers samen met een hopelijk herboren Sagan en de nieuwkomer Alaphilippe in de RVV.Ik verwacht toch ook een sterke Van Avermaet en misschien Naessens en Kragh Andersen.
Ik vrees dat, zoals el-loco hier al zei, het moeilijk wordt voor VanAert om het vormpeil even hoog te houden over een te lange periode, zeker gezien de voorbije tour.
Niet dat hij meteen slecht zal zijn, maar zal wel een tikkeltje tekort komen. Patrick Levefre merkte terecht op dat hij op het WK de eerste keer dit seizoen zag dat VanAert moest gaan zitten (op het beslissend moment). Het is een kwestie van keuzes maken.
Ik vrees dat hij de komende weken nog vaker zal moeten gaan zitten (zeker in de Ronde, waar VdP verschroeiend kan uithalen op die korte nijdige beklimmingen). Ik zie hem wel nog goed presteren in Roubaix (als dat doorgaat).

Ik geloof dit seizoen niet meer in een herboren Sagan, misschien volgend seizoen.

VanAvermaet is goed, als altijd, maar mist een half procentje op het beslissend moment. Ik denk dat hij op een punt in z'n carrière gekomen is dat dat achter hem ligt. Hij mag me natuurlijk altijd verbazen.

Naesen heeft me gisteren erg ontgoocheld, in de tour ook al eigenlijk. Ik zie hem de komende weken niet meedoen voor winst.

Kragh Andersen is een kanjer maar hij heeft er dit seizoen ook al wat opzitten. Afwachten dus.

Alaphilippe zal zeker nog meedoen voor winst in alle koersen waar hij zijn explosief vermogen kan uitspelen (zoals de Ronde, Brabantse Pijl,...)

Alles bij mekaar zullen de komende weken mijn inziens toch de weken van VdP worden. Hij heeft goed ingedeeld en naar deze belangrijke periode toegewerkt en dat zal de rest geweten hebben. Het is een kwestie van keuzes maken.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 04 okt 2020 14:20

Sagan ga je niet zien in de klassiekers, die zit in Italië.

Ik hoop in ieder geval ook dat Wout zijn topvorm nog kan halen de komende weken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8091
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 okt 2020 16:50

Wat een fantastische koers in LBL zeg!! En wat een kopgroep!

VdP zal niet meer terug komen maar wat die allemaal presteert de laatste dagen is echt grandioos!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie