Terecht, maar of het veel uit gaat maken......
Aan de andere kant, elk nadeel heeft z’n voordeel. Zonder dit akkefietje was Eekhof nog een onbekende voor het grote publiek, nu heeft deze talent volle belofte al bekendheid.
Wielerseizoen 2019
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37683
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hij gaat zijn titel niet terug krijgen, maar het zou fijn zijn als er een uitspraak komt over het moment van DISQ: niet na uren koers en na de huldiging.
Om over de willekeur maar niet te spreken.
Om over de willekeur maar niet te spreken.
Less is bore
Erg triest verhaal. Volledig gefocust om prof te worden en dan krijgt het leven plots een andere wending. Die jongen krijgt een zware tijd!Infinito GB schreef: ↑18 okt 2019 15:48 Helaas voor de jongen, maarEdo Maas zal waarschijnlijk blijvend verlamd blijven aan zijn benen na de aanrijding tijdens de ronde van Lombardije U23.
o'7o
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37683
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Meeste mensen gaan dood in bed; op bed liggen is statistisch gezien levensgevaarlijk.....
Less is bore
Hoeveel doden vielen er bij het voetballen dit jaar?
In België zitten we aan een 50 doden per miljoen inwoners per jaar in het verkeer.
In de beloften leeftijd stierven er 2 Vlaamse renners in wedstrijd dit jaar op een totaal van een 1.000 renners. Dat zijn er 2.000 per miljoen (toegegeven het is een slecht jaar).
Of ook: er zijn een 400 letsel ongevallen per 1 miljard kms in het verkeer; hoeveel in het wielrennen? Iemand die durft te berekenen? Durven we zeggen 1 per wedstrijd? Een wedstrijd is grofweg 200 renners die 200km ; dat zijn 40.000km of 1 op 40.000km of 25.000 letsel ongevallen per miljard km. Je mag zelf herrekenen als je vindt hoeveel armen en sleutelbenen er per wedstrijd worden gebroken.
En ja er zijn ook renners die sterven in hun bed. Je mag de statistiek uitrekenen...
Walter
In België zitten we aan een 50 doden per miljoen inwoners per jaar in het verkeer.
In de beloften leeftijd stierven er 2 Vlaamse renners in wedstrijd dit jaar op een totaal van een 1.000 renners. Dat zijn er 2.000 per miljoen (toegegeven het is een slecht jaar).
Of ook: er zijn een 400 letsel ongevallen per 1 miljard kms in het verkeer; hoeveel in het wielrennen? Iemand die durft te berekenen? Durven we zeggen 1 per wedstrijd? Een wedstrijd is grofweg 200 renners die 200km ; dat zijn 40.000km of 1 op 40.000km of 25.000 letsel ongevallen per miljard km. Je mag zelf herrekenen als je vindt hoeveel armen en sleutelbenen er per wedstrijd worden gebroken.
En ja er zijn ook renners die sterven in hun bed. Je mag de statistiek uitrekenen...
Walter
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 7988
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Er zijn jaarlijks veel meer arbeidsongevallen met dodelijke afloop dan er wielrenners sterven in koers.
Gemiddeld vallen er 1 à 2 "arbeidsdoden" per week. Dus dat rep en roer gaat nogal meevallen denk ik
Gemiddeld vallen er 1 à 2 "arbeidsdoden" per week. Dus dat rep en roer gaat nogal meevallen denk ik
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 7988
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ironisch genoeg in 2018 meer dan in het wielrennen, veel meer zelfs!
Die vergelijking gaat niet op want je vergelijkt totaal verschillende dingen en grootheden met elkaar en voegt die vervolgens samen..In België zitten we aan een 50 doden per miljoen inwoners per jaar in het verkeer.
In de beloften leeftijd stierven er 2 Vlaamse renners in wedstrijd dit jaar op een totaal van een 1.000 renners. Dat zijn er 2.000 per miljoen (toegegeven het is een slecht jaar).
In het verkeer sterven jaarlijks vele malen meer mensen dan in om het even welke wielerwedstrijd of categorie dan ook. In
België trouwens vele malen meer dan in Nederland 54 op 1.000.000 tegen 31 op 1.000.000. Dat verbaast me trouwens niet gezien de Belse infrastructuur en wegkwaliteit maar dat terzijde
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Slecht in statistiek?
De bouwsector is in België de dodelijkste sector; 10 doden per jaar voor 200.000 werknemers. Of 1 dode per 20.000 werknemers. In België zijn er een goede 150 profrenners. De laatste 2 jaar 1 dode per jaar tijdens wedstrijd. Of 1 dode per 150 (het echte getal is dichter bij 100); of iets meer dan 1.000 meer doden dan de dodelijkste privé sector.
Dat vind je meevallen? Ik werk in een bedrijf met 12.000 werknemers; waren we wielrenners vielen er een goede 100 doden per jaar. In werkelijkheid weet ik niet of er al iemand overleed op het werk (en als het is, vermoedelijk tijdens woon-werk verkeer).
Walter
De bouwsector is in België de dodelijkste sector; 10 doden per jaar voor 200.000 werknemers. Of 1 dode per 20.000 werknemers. In België zijn er een goede 150 profrenners. De laatste 2 jaar 1 dode per jaar tijdens wedstrijd. Of 1 dode per 150 (het echte getal is dichter bij 100); of iets meer dan 1.000 meer doden dan de dodelijkste privé sector.
Dat vind je meevallen? Ik werk in een bedrijf met 12.000 werknemers; waren we wielrenners vielen er een goede 100 doden per jaar. In werkelijkheid weet ik niet of er al iemand overleed op het werk (en als het is, vermoedelijk tijdens woon-werk verkeer).
Walter
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 7988
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ok, In de sector bouw vallen in België per jaar 10 doden. In de sector profrenner vallen er per jaar in België 2 doden.
In welke van de twee sectoren loop je statistisch gezien het grootste risico op een dodelijk arbeidsongeval?
In welke van de twee sectoren loop je statistisch gezien het grootste risico op een dodelijk arbeidsongeval?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind