Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2020 (start niet meer in Utrecht)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 08 nov 2020 20:03

Valverde was in zijn jongere jaren toch echt nog wel een stukje rapper dan Roglic en ook meer klimmer nog wel. Hij is nu toch al 40 en toch nog 10e in de einduitslag deze vuelta. Dit jaar voor het eerst in lange tijd geen overwinning. Op de tijdrit heeft roglic dan wel een ruime voorsprong
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 08 nov 2020 20:22

.
[/quote]

Ik vind de boni's juist geweldig, omdat ze meetellen. Dat maakt een wedstrijd in een wedstrijd. Ze gelden toch voor alle renners?
Spannend!
[/quote]

Mee eens.
Alle klassementsrenners en :ploegleiders wisten voor het begin van de vuelta, dat ze een risico lopen als ze met Roglic naar de finish gaan. Ze hadden daarop kunnen anticiperen, door vroege vluchters, door TJV proberen te ontmantelen, door koerstactiek,....

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 08 nov 2020 22:53

Hier ook een stem voor bonificatie seconden. Het ergste is als de leider in de koers de etappes weg gaat geven. Met bonis ondervang je dat voor een deel. Koersen doe je om te winnen, niet om 5e te worden. En koersen moet dus altijd beloond worden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 09 nov 2020 09:19

Er zijn er zat die wél koersen, maar niet beloond worden, omdat winnen altijd beloond wordt...

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 09 nov 2020 09:52

Ik ben opzich wel een beetje fan van Roglic, met name als persoon (bijtertje, iemand die niet snel opgeeft, liever z'n benen laat spreken dan z'n mond). Maar feit is dat het niet de meest sprankelende renner is natuurlijk. Zou hem eerder vergelijken met Geraint Thomas die niet eerder dan de laatste 200m op kop komt dan een Valverde die waarschijnlijk in de buik van z'n moeder al verschillende aanvallen plaatste.

Als Roglic geen eindschot had en niet bij Jumbo Visma reed, dan wisten we waarschijnlijk amper wie het was. Wat dat betreft is Carapaz een vele malen leukere renner om naar te kijken.

Neemt niet weg dat ik het Roglic van harte gun en hem ook een topper vind. Door hem is de laatste kilometer in ieder geval altijd wel de moeite waard om te kijken, maar ik zou hem gewoon zo graag een keer vol in de aanval zien gaan op een overwacht moment, i.p.v. de afvalrace tactiek en pas aanvallen als je concurrent het even moeilijk heeft. Roglic zal geen renner zijn waar je over 40 jaar je kleinkinderen verhalen over verteld (dan eerder nog Pogacar of Froome die echt domineerde).

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16244
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 nov 2020 12:46

Behalve natuurlijk als vanwege de covid59 pandemie de Vuelta en het vierschansentoernooi tegelijk worden georganiseerd.
Campagnolo Ultra Dork

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 09 nov 2020 13:39

Leuk man, fietsend naar boven, ski springend naar beneden.
Als dan de Zomer en Winterspelen ook nog eens samenvallen zie ik wel een nieuwe olympische sport opkomen. We kennen al de Noordse combinatie, dan de Franse, Spaanse en Italiaanse combinatie er ook maar bij. :-)
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 09 nov 2020 19:32

Ernie C. schreef: 09 nov 2020 12:46 Behalve natuurlijk als vanwege de covid59 pandemie de Vuelta en het vierschansentoernooi tegelijk worden georganiseerd.
Ja, of je kleinzoon besluit schansspringer te worden. Dan moet je hem natuurlijk uit gaan leggen dat er vroeger een Sloveen was die ook pas op latere leeftijd verstandig en zeer succesvol werd.

Als in '59 er nog sneeuw bestaat ten minste.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 nov 2020 19:16

ypuh schreef: 09 nov 2020 09:52 Ik ben opzich wel een beetje fan van Roglic, met name als persoon (bijtertje, iemand die niet snel opgeeft, liever z'n benen laat spreken dan z'n mond). Maar feit is dat het niet de meest sprankelende renner is natuurlijk. Zou hem eerder vergelijken met Geraint Thomas die niet eerder dan de laatste 200m op kop komt dan een Valverde die waarschijnlijk in de buik van z'n moeder al verschillende aanvallen plaatste.

Als Roglic geen eindschot had en niet bij Jumbo Visma reed, dan wisten we waarschijnlijk amper wie het was. Wat dat betreft is Carapaz een vele malen leukere renner om naar te kijken.

Neemt niet weg dat ik het Roglic van harte gun en hem ook een topper vind. Door hem is de laatste kilometer in ieder geval altijd wel de moeite waard om te kijken, maar ik zou hem gewoon zo graag een keer vol in de aanval zien gaan op een overwacht moment, i.p.v. de afvalrace tactiek en pas aanvallen als je concurrent het even moeilijk heeft. Roglic zal geen renner zijn waar je over 40 jaar je kleinkinderen verhalen over verteld (dan eerder nog Pogacar of Froome die echt domineerde).
van sommige renners wordt je nooit wild, hoe goed ze ook zijn: indurain, olano, zoetemelk; froome, roglic......anderen daarentegen zoals merckx, contador, nibali, hinault, boonen, zelfs de renners met de mindere erelijst zoals van impe, pantani, ocana, kuiper, of de "nieuwkomers van aert en vdpoel hebben iets die de massa begeestert. Zelfs een frank vandenbroucke (renner ;-) ) met een beperkte erelijst begeesterde mede door zijn dramatiek in zijn leven.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 nov 2020 22:11

impe, pantani, ocaña, kuiper,
Wellicht niet de erelijsten van Merckx maar ieder zijn lijst toch bijzonder indrukwekkend hoor!

Net als die van Roglic trouwens! En die kan nog wat jaartjes mee.
Dit jaar één van de eerste terechte groene trui winnaars in de Vuelta!
En dan ook nog eens de beste allrounder-zoals een ronderenner betaamt- en ook nog eens een paar etappezeges waaronder een tijdrit. Hoezo saai?!! Hoezo geen uitstraling?!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 10 nov 2020 22:30

Volgens zijn eigen zeggen, benaderde hij elke dag als een klassieker. Dat geeft toch een net iets meer aanvallende instelling dan in de Tour. Nou was hij voor de Tour gevallen, dus die twee wedstrijden zijn alleen daarom al moeilijk met elkaar te vergelijken.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 10 nov 2020 22:42

Enzzo schreef: 10 nov 2020 22:11
impe, pantani, ocaña, kuiper,
Wellicht niet de erelijsten van Merckx maar ieder zijn lijst toch bijzonder indrukwekkend hoor!

Net als die van Roglic trouwens! En die kan nog wat jaartjes mee.
Dit jaar één van de eerste terechte groene trui winnaars in de Vuelta!
En dan ook nog eens de beste allrounder-zoals een ronderenner betaamt- en ook nog eens een paar etappezeges waaronder een tijdrit. Hoezo saai?!! Hoezo geen uitstraling?!
Hoeveel meter heb je hem op kop zien rijden? En hij is tot 2 of 3x toe zelfs 'gelost'.

Begrijp me niet verkeerd, alleen maar mooi en hij speelt het slim. Zijn sprints zijn fantastisch en elke laatste kilometer is het knallen, maar om Roglic te zien hoefde je deze Vuelta de TV niet voor 16.30u aan te zetten om alles mee te krijgen.

Het is niet zo erg als dat ik hier beschrijf, ik heb genoten deze Vuelta en prachtige koers gezien, maar Kruijswijk (die nooit een grote rond zal winnen) zal ik over een aantal jaar nog zijn aanval op de Croix de Fer herinneren en van Roglic weet ik nu al amper nog een memorabel moment (behalve hoe hij op z'n fiets zat in de afsluitende tijdrit, met dat helmpje).

Hoe kan je zo goed zijn, zoveel winnen, zo'n sterke renner zijn en nog steeds zo weinig indruk achter laten? En dan ben ik zelfs nog een beetje 'fan' en fanatieke volger.

Plaats reactie