Over de wielersport en zijn beoefenaars.

AGR Finale

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 12 apr 2018 23:33

Ik heb in de laatste +/-10 jaar sinds ik Strava heb 164 keer een "Rondje Bemelen" gefietst en rij dan bijna altijd langs de Puetgensweg. Slechts 1 van de 164 keer heb ik over die weg gereden, en dat was genoeg. Ik rij er niet over omdat ik het een onoverzichtelijke smalle weg vind, waar je eigenlijk niet met 2 personen naast elkaar kunt fietsen en met name op de laatste meters voordat je weer de Bemelerweg oprijdt.

Kan me eigenlijk niets anders voorstellen dan dat de AGR 2018 een compleet ander koersbeeld in de finale gaat geven.
Afbeelding

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1219
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 13 apr 2018 11:18

daniel1975 schreef: 12 apr 2018 14:22 Ik vind het alleen beetje ver gezocht om door hele smalle matige weggetje op te zoeken een kunstmatige finale te realiseren. De oude klassieke finale blijf ik dan nog steeds denk ik het mooiste vinden. Wie kon er na de Keut nog serieus versnellen en een gaatje slaan. Na de keut is er van een peloton toch geen sprake meer, maar is man tegen man of kleine groepjes.
Tja, tegenwoordig zoekt men in bepaalde wedstrijden zelfs onverharde weggetjes op. Alles voor zo veel mogelijk spektakel.
Brood en Spelen, weet je wel.
De AGR wil ook ten allen prijze een Waalse Pijl ontknoping vermijden met een soor massa sprint bergop.

paliri
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 31 jul 2012 22:25

paliri 13 apr 2018 18:12

Die Peutgensweg is idd smal. Ik fiets daar vaker, ben altijd bang dat me een tractor of auto tegenkomt. Als je daar langs komt doe dan effe knikken want daar is destijds een boer door een gek doodgeschoten op zijn tractor...

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 13 apr 2018 20:00

En je zou zeggen: "in de wedstrijd kom je geen traktor tegen". Maar als je de Volta Limburg Classic wedstrijd hebt gezien denk je daar wel anders over. Daar kwam een traktor zomaar vanaf de Luberg de Schweiberg opgereden terwijl de kopgroep daar in volle finale naar beneden kwam. De boer zag het gelukkig zelf en stopte halverwege de weg, maar er stond niemand om hem op te vangen.
Afbeelding

Plaats reactie