Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2018

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 25 aug 2018 12:13

Timo, het zou fijn zijn als jij eens een keer niet op de persoon maar op de inhoud zou spelen.

Als er één of twee renners vertrekken, dan zou het verhaal van jezelf financieel verbeteren kunnen kloppen. Maar als een ploeg, nou al een paar jaar op rij, zoveel renners kwijtraakt, dan kunnen we wel doen of er niks aan de hand is, maar dat is echt jezelf voor de gek houden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 25 aug 2018 12:30

Er zijn ook renners weg gegaan bij Sunweb omdat ze ergens anders flinke knaken konden verdienen en dat kon Sunweb niet betalen "Barguil". Maar de Nederlandse renners die genoemd werden waren gewoon niet goed genoeg meer of konden het niet waarmaken en dan ga je zoeken naar betere renners om rond Dumoulin rond te bouwen.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 aug 2018 12:54

Karl66 schreef: 25 aug 2018 12:13 Timo, het zou fijn zijn als jij eens een keer niet op de persoon maar op de inhoud zou spelen.

Als er één of twee renners vertrekken, dan zou het verhaal van jezelf financieel verbeteren kunnen kloppen. Maar als een ploeg, nou al een paar jaar op rij, zoveel renners kwijtraakt, dan kunnen we wel doen of er niks aan de hand is, maar dat is echt jezelf voor de gek houden.
Ook dat is weer een aanname zonder enige feitelijke basis. En dan heb ik het over de inhoud. Het verloop bij Sunweb is niet significant anders dan bij andere ploegen en ze hebben al aangekondigd dat ze binnenkort de nieuwe namen bekendmaken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 aug 2018 13:16

Sunweb 2017

Søren Kragh Andersen
Nikias Arndt
Warren Barguil - vertrokken naar Fortuneo
Phil Bauhaus
Roy Curvers
Bert De Backer - vertrokken naar Vital Concept
Tom Dumoulin
Johannes Fröhlinger
Simon Geschke
Chad Haga
Chris Hamilton
Lennard Hofstede
Lennard Kämna
Wilco Kelderman
Michael Matthews
Sam Oomen
Georg Preidler - vertrokken naar Groupama FDJ
Ramon Sinkeldam - vertrokken naar Groupama FDJ
Sindre Skjøstad Lunke - vertrokken naar Fortuneo
Tom Stamsnijder
Laurens ten Dam
Mike Teunissen
Albert Timmer
Zico Waeytens - vertrokken naar Veranda's Willems
Max Walscheid


Sunweb 2018

Søren Kragh Andersen
Nikias Arndt
Phil Bauhaus - vertrekt naar Bahrain-Merida
Roy Curvers - stopt met wielrennen
Tom Dumoulin
Johannes Fröhlinger
Simon Geschke - vertrekt naar CCC
Chad Haga
Chris Hamilton
Jai Hindley
Lennard Hofstede - vertrekt naar Bahrain-Merida
Lennard Kämna
Wilco Kelderman
Michael Matthews
Sam Oomen
Tom Stamsnijder
Michael Storer
Laurens ten Dam - vertrekt naar CCC
Mike Teunissen - vertrekt naar Lotto NL Jumbo
Edward Theuns
Albert Timmer
Martijn Tusveld
Louis Vervaeke
Max Walscheid
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 aug 2018 13:18

https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/a ... -wel-bezig
Tom Dumoulin verloor deze week twee trouwe knechten. Laurens ten Dam en Simon Geschke verlieten Sunweb voor CCC en zo verliest de Duiste formatie twee belangrijke knechten voor het hooggebergte. Zorgen maken ze zich bij Sunweb allerminst, stellen NOS wielerverslaggevers Guido Lippens en Danny Nelissen.

Lippens denk zelfs dat Sunweb er eerder blij dan rouwig om zal zijn.' Ik denk dat ze zelfs van de gevestigde namen, met andere woorden dure krachten, af wilden. Zo kunnen ze ruimte maken voor een renner die waarschijnlijk van hetzelfde niveau is als de knechten van Froome.' De wielercommentator ziet het verlies er nauwelijks van in. 'Ik heb veel respect voor Laurens ten Dam, maar je moet je toch afvragen wat Dumoulin nou echt aan hem heeft in het hooggebergte. De eerste cols overleeft hij wel, maar op de slotklim zit hij er meestal niet meer bij.'

Ad
Volgens Nelissen is vooral geld het probleem, omdat Team Sunweb goed kiest wie het haalt voor de eigen filosofie. Dat ziet ook Lippens: 'Ze hebben één of twee aankopen nodig die tot halverwege de slotklim mee kunnen met de besten, zoals ze die bij Sky hebben', vult Lippens aan. 'Wout Poels zou bijvoorbeeld fantastisch mee kunnen draaien in de ploeg.'
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dolk
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 apr 2006 23:27

dolk 25 aug 2018 13:34

Wout Poels past niet in de filosofie van Sunweb. Deze man presteert alleen in ploegen waar men het met de ethische regels niet zo nauw neemt (Vacansoleil en team Sky).
De dolk staat op scherp!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16275
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 aug 2018 13:39

Teunissen was dit voorjaar één van de kopmannen dus dat zal het probleem niet zijn geweest en heeft mooie uitslagen gereden.
Er waren meerdere ploegen geïnteresseerd in hem, oa Bahrein Merida. Waarschijnlijk had Sunweb geen budget om hem te behouden en vinden ze Matthews en Kragh Andersen wel genoeg al kopmannen in het voorjaar Ook die jonge jongens die ze geheeld hebben zijn meer van het klassieker type dan klimmers volgens mij. Begrijpelijk dat ze hem niet koste wat kost willen behouden.

Wout Poels bij Sunweb? Volgens mij zit daar nog wat oud zeer waar dokter Peter Janssen iets mee te maken heeft...
Campagnolo Ultra Dork

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 aug 2018 09:51

Ernie C. schreef: 25 aug 2018 13:39Wout Poels bij Sunweb? Volgens mij zit daar nog wat oud zeer waar dokter Peter Janssen iets mee te maken heeft...
Leg eens uit? De link tussen Janssen en Sunweg is mij ontgaan.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 26 aug 2018 12:42

Janssen is teamarts bij Skil Shimano geweest.

Maar Ernie bedoelt denk ik dat Janssen ook arts bij Vacansoleil geweest is. En dat ex-renners van die ploeg daarom niet welkom zijn, vanwege de antidoping regels van Sunweb.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 aug 2018 14:01

Ah, logisch. Ik redeneerde de verkeerde kant op want zag geen verleden van Janssen bij Sunweb. Poels binnenhalen is vanuit zijn verleden bij Vacansoleil is inderdaad niet logisch plus het risico dat hij zonder de "marginal gains" van Sky voor Dumoulin minder kan betekenen dan voor Froome.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 26 aug 2018 21:15

Skil Shimano was anders toch echt de voorloper van Sunweb. De sponsors zijn veranderd, maar het is dezelfde ploeg. Dus Janssen is een ex-ploegarts van het team.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 27 aug 2018 16:59


Plaats reactie