Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Amateur wedstrijden?

luud
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 mei 2017 09:30

luud 23 jun 2017 10:35

scottpch schreef: 23 jun 2017 10:34 Ik spreek en rij wel eens met gasten die ook bij ONYVA op woensdagavond meerijden.
Is zo ong. een wedstrijd op de openbare weg, zoals ophetkantje al zei.
Niet echt geschikt dus om wedstrijdervaring op te doen....
Klinkt een beetje als zelfmoord. Gebeuren er nooit ongelukken?

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 23 jun 2017 10:40

Wat wil je eigenlijk? WIl je wedstrijden zoals rondjes om de kerk? Of wil je een getimede route rijden (cyclo)
Voor een wedstrijd zal je nog even door moeten trainen, daar ligt het gemiddelde tegen of vaak over de 40.

Maar mijn vermoeden is dat jij cylo's wil rijden, die zijn er overigens ook voldoende

luud
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 mei 2017 09:30

luud 23 jun 2017 11:01

japiecarbon schreef: 23 jun 2017 10:40 Wat wil je eigenlijk? WIl je wedstrijden zoals rondjes om de kerk? Of wil je een getimede route rijden (cyclo)
Voor een wedstrijd zal je nog even door moeten trainen, daar ligt het gemiddelde tegen of vaak over de 40.

Maar mijn vermoeden is dat jij cylo's wil rijden, die zijn er overigens ook voldoende
Ik op dit moment geen rondjes om de kerk nee. Cyclo lijkt me het leukste. Is een cyclo echt een race of is het wat rustiger? Ik zoek eigenlijk een toertoch zoals limburgs mooiste maar dan getimed.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 23 jun 2017 12:25

Bij toertochten wordt door sommigen uitgebreid gepauzeerd en rondgekeken om de omgeving te bewonderen. Verder is er geen sprake van een afgesloten parkoers, dus er moet regelmatig worden gestopt om voorrang te verlenen. Niet iets om te gaan klokken.

Wat misschien nog in de buurt komt, is de Henk Lubberding classic Die begint als een gezamenlijke toertocht en eindigt in een vrij rijden gedeelte van 35 km met klimmetjes. Bovendien wordt er met een tijd chip gereden en een klassement opgemaakt.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 23 jun 2017 12:52

Of de slag om norg.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 23 jun 2017 13:08

Cyclo is echt een wedstrijd, maar in veel gevallen, geldt dit alleen voor de 100-200 eersten en voor de rest wordt het toch wat meer een snelle toertocht. Zeker goed om mee te beginnen,Je tijd wordt opgenomen, dus dat is wel iets wat je zoekt. Nadeel is dat er geen (of misschien 1-2) binnen de genoemde 60km van Eindhoven zijn. Er zijn ook meer en meer cyclo's waar alleen de klimtijden worden opgenomen, omwille van het veiliger maken van de afdelingen. (Vind ik niet leuk, maar dat hoeft jou uiteraard niet te stopprn).
ONYVA is het vershil tussen groep 1,2, 3 en 4,5. Groep 4,5 is zeker wel te doen. 1,2 en 3 zijn over het algemeen mensen met veel ervaring op de fiets en dat gaat echt hard, maar door ervaring nog redelijk veilig voor op de openbare we, maar gem ruim boven 36 en soms boven 40.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Joskovic
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2017 11:40
Locatie: Eindhoven

Gebruikersavatar Joskovic 23 jun 2017 14:22

Google ook eens op cyclokalender. Daar zit wellicht iets van je gading bij. Eigenlijk is alle informatie al gegeven. Je moet alleen even voor jezelf bepalen wat je wil en hoe hoog je ambities liggen. Beter bij een iets sterker groepje aansluiten en de eerste keren gelost worden (vaak is het ook een kwestie van leren in het wiel blijven/durven rijden) dan bij een groepje aanmodderen wat nu al jouw tempo rijdt. Met alle respect, vaak zijn dit wat oudere mannen in een echte toerclub (hiermee wil ik niet zeggen dat oude mannen niet snel kunnen fietsen natuurlijk... ;) )

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 25 mar 2018 12:16

Ff een topic kick. Luud je bent nu 21 gok ik. Hopelijk al begonnen bij een club anders:
Google ff op tempo-Hoppenbrouwers, het snelle wiel en twc de Kempen. Die doen iets met wedstrijden.

Niet afwachten maar koersen....
Alle begin is moeilijk, maar de aanhouder wint.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 25 mar 2018 14:10

Joskovic schreef: 22 jun 2017 12:37 Zoek op ONYVA op facebook. Dit is een club enthousiaste fietsers die op (o.a.) woensdagavond in Eindhoven iedere week hetzelfde parcours rijden van 60km. We starten in 4-5 groepen gerangschikt van 44 gem tot aan 36 gem. In die zin is het getimed dat het parcours ook in Strava staat. Hartstikke tof en je fietst de longen uit je lijf. Word je gedropt, dan laat je je afzakken tot de volgende groep die een paar minuten achterop komt.
Klinkt als een geweldige cocktail voor het bevestigen van de reputatie van wielrenners :roll:

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 25 mar 2018 16:11

NuitKor schreef: 25 mar 2018 14:10
Joskovic schreef: 22 jun 2017 12:37 Zoek op ONYVA op facebook. Dit is een club enthousiaste fietsers die op (o.a.) woensdagavond in Eindhoven iedere week hetzelfde parcours rijden van 60km. We starten in 4-5 groepen gerangschikt van 44 gem tot aan 36 gem. In die zin is het getimed dat het parcours ook in Strava staat. Hartstikke tof en je fietst de longen uit je lijf. Word je gedropt, dan laat je je afzakken tot de volgende groep die een paar minuten achterop komt.
Klinkt als een geweldige cocktail voor het bevestigen van de reputatie van wielrenners :roll:
Net als de Wedrenners in Nijmegen.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 26 mar 2018 14:23

jwpcycle schreef: 25 mar 2018 16:11
NuitKor schreef: 25 mar 2018 14:10
Joskovic schreef: 22 jun 2017 12:37 Zoek op ONYVA op facebook. Dit is een club enthousiaste fietsers die op (o.a.) woensdagavond in Eindhoven iedere week hetzelfde parcours rijden van 60km. We starten in 4-5 groepen gerangschikt van 44 gem tot aan 36 gem. In die zin is het getimed dat het parcours ook in Strava staat. Hartstikke tof en je fietst de longen uit je lijf. Word je gedropt, dan laat je je afzakken tot de volgende groep die een paar minuten achterop komt.
Klinkt als een geweldige cocktail voor het bevestigen van de reputatie van wielrenners :roll:
Net als de Wedrenners in Nijmegen.
Inderdaad :(

Plaats reactie