Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2017

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 18 jul 2017 19:16

Wojtek schreef: 17 jul 2017 15:29 Hij oogt zenuwachtig, onzeker en heeft denk ik betreft 'pijnlijden' op de fiets een lagere pijngrens dan bijvoorbeeld een Mollema. Eigenlijk heeft Gesink helaas altijd wel wat, kan natuurlijk pech zijn.
Ik weet dat feiten altijd lullig zijn tegen dit soort emoties, maar besef je je eigenlijk wel dat tot gisteren Gesink een veel betere erelijst had dan Mollema? Los van een stel top tien klasseringen in een grote ronde is Gesink ook veel beter in eendaagse wedstrijden en heeft al wat kleine rondjes gewonnen.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 18 jul 2017 19:17

Ja, want als hij dan op zijn plaat gaat doet het minder pijn. :?

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 18 jul 2017 21:11

Wojtek schreef: 18 jul 2017 19:06 Precies en om dan even weer op Gesink terug te komen, een andere ploeg en omgeving zou voor hem best wel eens goed uit kunnen pakken.
Welke ploeg heb je in gedachten?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 jul 2017 22:18

Ik heb vandaag regelmatig met een glimlach op mijn gezicht aan Lefevre gedacht :twisted: .

Lotto Jumbo was niet goed maar met een zieke Bennet en bijna alle sprinters die lossen op de eerste klim kun je daar verder ook weinig aan doen. Quick Step heeft pas echt een rampzalige etappe gereden vandaag.

Dat Bouhani op eigen kracht dat gat heeft dichtgereden lijkt mij trouwens wel vrij onwaarschijnlijk...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 jul 2017 22:33

Wojtek schreef: 18 jul 2017 18:07 TLJ heeft helaas de slag gemist. Kwam voor mij overigens niet als een verrassing. Heb het gevoel dat TLJ van top tot teen in de organisatie het heilige vuur mist (puur een waarneming zoals ik dat zie vanaf de buitenkant). Op dit forum is mij inmiddels uitgelegd door mensen die blijkbaar dicht op TLJ zitten dat het een € kwestie is en de resultaten met het huidige budget meer dan goed te noemen zijn. Benieuwd wat Campina extra in het laadje brengt en of ze dan wel de juiste renners en misschien toch ook staf kunnen contracteren.
Ik weet hoe de vlag er dit seizoen bijhangt maar vorig jaar had Lotto Jumbo nog een groter budget dan Giant Alpecin (Sunweb).

Het ligt ook zeker niet alleen aan het budget. Als je een duidelijke visie hebt die succes oplevert willen renners ook voor jouw ploeg rijden. De kans dat er in het peloton op dezelfde wijze over TLJ wordt gepraat als hier lijkt mij aannemelijk. Dan komen (of blijven) er alleen nog maar toppers als je daar ook flink voor betaald. Nu komen zo'n Boom en vd Broeck volgens mij alleen nog maar om de zakken te vullen en is presteren een bijzaak.
Campagnolo Ultra Dork

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 19 jul 2017 00:59

Sunweb schijnt een budget van ca. 18 miljoen te hebben tegenover 10 miljoen voor het wielergedeelte van TLJ. Dat verschil gaat Campina echt niet goed maken.

Vandaag was gewoon slecht van LTJ, maar voor de rest zitten ze er aldoor goed bij. Als er nog overwinning in zit in een sprintetappe of de tijdrit voor Roglic, dan hebben ze gewoon een goede TdF gereden. Zonder overwinning is het niet eens slecht maar wel zouteloos en dus kunnen ze niet tevreden zijn.

Wojtek, ik vind het wel knap dat jij de psyche van Gesink zo goed kan doorgronden en dat jij weet waar hij beter van gaat presteren. Sommige mensen worden gemotiveerd en gaan beter presteren door verandering en een nieuwe omgeving. Maar er zijn net zoveel mensen die juist vertrouwen en een vertrouwde omgeving daar voor nodig hebben.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 19 jul 2017 07:44

Rabo, Belkin en nu dus TLJ kunnen het al jaren niet goed doen in veler ogen. Volgens mij wordt dit team continue te negatief beoordeeld.
Ga niet alles opsommen, maar als je ziet wat voor een tegenslag zowel sportief als privé RG al heeft gehad de afgelopen jaren en dan telkens weer op niveau terug te komen, diepe buiging. Ik denk dat er maar weinigen zijn die hem dit na zouden kunnen doen.

TLJ ging voor een etappe deze tour met RG, Wat denk je wat het uitvallen van hem met de moraal van het team doet?Staan ze kort in het GC met Bennet, valt deze ziek uit.
Kan een ploegleiding allemaal niet te veel aan doen lijkt me.
Valt het kwartje net goed, lees RG wordt geen tweede maar wint de etappe en Bennet rijdt top 10, hebben ze een prima TdF gereden.

Er wordt altijd zo gemakkelijk gedaan over een zege, maar er gaan er ca. 200 van start, waarvan er maar één wint. Mollema rijdt weg en blijft continue een kleine voorsprong behouden, Nu wordt gesproken van een fantastische overwinning ( vind ik ook). Wordt hij teruggepakt en 8e in de etappe, roept iedereen van een kansloze actie. Kortom euforie en tegenslag liggen dicht bij elkaar.

Maar met alle teammanagers die het prima weten hoe het moet hier op het forum moet het voor alle WTploegen een koud kunstje zijn om allemaal top ploegleiders binnen te halen voor het komend seizoen. ;)


Ploeg in bonus dit seizoen lijkt me Sunweb. Giro gewonnen, nu al drie etappes in de TdF, goede kans op de bollentrui en ook nog een kleine kans op het groen. Ben benieuw wat die verder nog gaan laten zien om het groen dichterbij te halen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 19 jul 2017 08:30

Ernie C. schreef: 18 jul 2017 22:18 Ik heb vandaag regelmatig met een glimlach op mijn gezicht aan Lefevre gedacht :twisted: .

Lotto Jumbo was niet goed maar met een zieke Bennet en bijna alle sprinters die lossen op de eerste klim kun je daar verder ook weinig aan doen. Quick Step heeft pas echt een rampzalige etappe gereden vandaag.

Dat Bouhani op eigen kracht dat gat heeft dichtgereden lijkt mij trouwens wel vrij onwaarschijnlijk...
Inderdaad ipv het Bashen van TLJ (groenewegen kan niet klimmen en bennet was ziek, waarom en met wie moet je dan voorin zitten?) kun je beter QS analyseren. Die deden werkelijk alles fout gisteren. Kittel moet eraf, heeft teveel mensen bij zich, waardoor Martin op het laatst alles alleen moet doen en prompt een minuut aan zijn broek krijgt.

Bouhanni is idd onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk. Hij rijdt met tweeen een gat dicht van 2 minuten op een jagend peloton :shock:. Gelukkig zijn we in frankrijk, dus de beelden van deze prachtige prestatie zijn nergens te vinden.....

Naessen / Bardet hadden bij het dichtrijden van dat gaatje wel geluk dat op dat moment de waaier net even stilviel door een gebrekkige samenwerking (BMC renner verstoorde het treintje van Sky)
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

DarklyDreaming
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01

DarklyDreaming 19 jul 2017 09:12

Tracing_NL schreef: 19 jul 2017 08:30
Ernie C. schreef: 18 jul 2017 22:18
Dat Bouhani op eigen kracht dat gat heeft dichtgereden lijkt mij trouwens wel vrij onwaarschijnlijk...
Bouhanni is idd onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk. Hij rijdt met tweeen een gat dicht van 2 minuten op een jagend peloton :shock:. Gelukkig zijn we in frankrijk, dus de beelden van deze prachtige prestatie zijn nergens te vinden.....
https://twitter.com/OliverNaesen/status ... 7607927808

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 19 jul 2017 11:05

Heeft ook wel kracht gekost hoor. Toen de waaiers kwamen was hij direct helemaal weg.
Maak joe woar

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 19 jul 2017 11:16

Gelukkig wel, gun Bouhanni geen etappe zege.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 19 jul 2017 12:31

Heb net even etappe van gisteren bekeken, op 100 km sprong Bouhanni weg uit groep kittel achterstand 2,17, op 90 km was het nog 1.50, op 77 km nog 1,45 (dus 5 seconden in 13 km). vervolgens is hij uit beeld en op 60 km is het gat nog 30 seconden. op 56 km is hij erbij.
Uitgaande van een snelheid van het peloton van 55 per uur (lichte afdaling)? rijdt bouhanni (sprinter, geen tijdrijder) gedurende +/- 25 minuten 4 km/hr harder dan het peloton = 59 per uur.
Lijkt me niet. Goed, gelukkig kwam hij verder in de uitslag niet voor dus genoeg over deze mijnheer.

Belangrijker is de etappe van vandaag. Ik gok dat Matthews op de ornon probeert mee te zitten zodat hij 20 punten kan pakken in allemont. Barguil springt dan weg met groep waarin ook ten Dam en Mollema, en komt als eerste boven op de CdF zodat hij zeker is van de bollen. Daarna worden de vluchters stuk voor stuk opgeraapt en hebben we finish van alle kopstukken in Serre Chevalier waarbij barguil zijn tweede ritzege pakt.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Plaats reactie