Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2017

walliebal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:49

walliebal 17 jul 2017 09:23

Prima toch dat de sfeer bij Lotto Jumbo blijkbaar zo goed is? De top 10 gloort nog steeds voor Bennet. Caruso is hem "per ongeluk" voorbij gegaan, maar dat zal wel goed komen. Quintana lijkt me geen wederopstanding te zullen krijgen. Ik zie trouwens weinig mogelijkheden voor een ritzege deze week voor LJ-NL. Roglic en Roosen moeten het morgen en vooral vijdag maar weer proberen in een ontsnapping.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 17 jul 2017 09:44

Wojtek schreef: 17 jul 2017 07:52 Misschien heb je daar wel gelijk in, excuses voor alle RG fans. Gesink verlaat vaak vroegtijdig een grote ronde, persoonlijk zou ik me daarna wat meer op de achtergrond houden vooral op sociaal-media. Als ik dan zo'n Bram Tankink hoort bij TdJ dat de sfeer binnen de Lotto Jumbo ploeg fantastisch is dan kan ik dat niet begrijpen. Ze hebben nog niets gewonnen, hun sprinter is pas 1x goed in stelling gebracht, geen etappe zege, niet meedoen in het klassement maar de sfeer is geweldig. We hebben het wel over topsport.
Om kunnen gaan met teleurstellende resultaten en er alsnog het beste uit proberen te slepen en niet ten onder gaan in negativiteit vind ik juist getuigen van topsportmentaliteit.
Veni. Vidi. Fietsie.

copperzzz
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 14 aug 2013 21:11

copperzzz 17 jul 2017 09:51

Wat een etappe was het weer, de tour had een erg saai begin, maar het begint nu toch steeds spectaculairder te worden. Verwacht stiekem de komende week ook nog veel spektakel, Top 7 allemaal binnen 2 minuten.

Prachtige overwinning van Mollema, super spannend, zeker toen het gat terugliep tot bijna 10 sec. Heel knap dat hij toch het groepje dat samenwerkt voor blijft. Wat een wilskracht en doorzettingsvermogen, heerlijk om te zien.

drpaul
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 jul 2013 18:29

drpaul 17 jul 2017 09:55

Aantal opmerkingen nav eerdere posts:
- Froome en de uitjouwende Fransen: simpel, Bardet staat hoog en heeft kans op de zege. Was het niet Froome, maar Contador, of Gesink, of Grmay of een renner uit Maleisië geweest, dan nog werd er gejouwd (weliswaar minder dan bij Froome), Fransen zijn nu eenmaal chauvinistisch op een soms asociale manier. Kunnen ze niets aan doen, zit in hun bloed en in het onderwijssysteem....
- Sky en opkopen goede rijders: als renner A kopman kan zijn bij bijvoorbeeld Lotto-Jumbo, of Bora of Cannondale, of knecht van Froome bij Sky tegen een goed salaris, wie kun je het dan kwalijk nemen dat de renner voor Sky kiest. Sky, of de renner? Blijkbaar denken velen "liever als knecht horen bij de tourwinnaar en meer geld verdienen, dan voor mijn eigen kans gaan en 12e worden". Don't blame Sky (beetje maar) voor 100%.
- Gesink: 1 van de beste Nederlandse wielrenners in de afgelopen 10 jaar. Veel mooie successen, zoals 4e en 6e (?) in de Tour, top 10 in Vuelta, winst in Canadese WT-wedstrijd, en vorig jaar de mooie etappezege in de Vuelta. Nu weer een mooie 2e plek in 1 van de 2-3 ritten waar een aanval succesvol blijkt. Veel tegenslag gehad, zoals gebroken heup/femur, en nu wervelbreuk. Veel sporters zouden allang gestopt zijn ,hij niet. Is een echte bikkel, mensen die hem een watje noemen hebben geen verstand van sport en doorzettingsvermogen!
- Lotto-Jumbo: Tja, moet Tankink zeggen dat de sfeer ruk is, dat Roglic Bennett om de oren slaat met zijn schansspringskies, dat Wagner Groenewegen uitscheld in het Duits omdat hij Kittel niet kan verslaan? Gekeken naar andere teams doen ze het aardig, met podiumplaatsen in etappes en 11e in GC.
- Tour saai: Sprintetappes wel, maar daarvoor zijn het sprintetappes. Is altijd zo geweest. EN wordt het geen sprint, dan heeft het peloton het slecht gedaan. Heuvel- en bergetappes zeker niet, mooie aanval van Aru in de Vogezen, spanning in de rit naar Chambéry, mooie aanval van Contador en Landa in de rit naar Foix, prachtetappe gisteren, alles nog open in het klassement. Heb het wel eens saaier gezien.


Ach, er is altijd wel wat te zeuren, op naar week 3.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 17 jul 2017 10:01

Stef Clement werd eerder wel teruggefloten door de pr-man van TLJ vanwege te negatief.

lb117
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 aug 2016 16:52

lb117 17 jul 2017 10:19

drpaul schreef: 17 jul 2017 09:55 Aantal opmerkingen nav eerdere posts:
- Froome en de uitjouwende Fransen: simpel, Bardet staat hoog en heeft kans op de zege. Was het niet Froome, maar Contador, of Gesink, of Grmay of een renner uit Maleisië geweest, dan nog werd er gejouwd (weliswaar minder dan bij Froome), Fransen zijn nu eenmaal chauvinistisch op een soms asociale manier. Kunnen ze niets aan doen, zit in hun bloed en in het onderwijssysteem....
- Sky en opkopen goede rijders: als renner A kopman kan zijn bij bijvoorbeeld Lotto-Jumbo, of Bora of Cannondale, of knecht van Froome bij Sky tegen een goed salaris, wie kun je het dan kwalijk nemen dat de renner voor Sky kiest. Sky, of de renner? Blijkbaar denken velen "liever als knecht horen bij de tourwinnaar en meer geld verdienen, dan voor mijn eigen kans gaan en 12e worden". Don't blame Sky (beetje maar) voor 100%.
- Gesink: 1 van de beste Nederlandse wielrenners in de afgelopen 10 jaar. Veel mooie successen, zoals 4e en 6e (?) in de Tour, top 10 in Vuelta, winst in Canadese WT-wedstrijd, en vorig jaar de mooie etappezege in de Vuelta. Nu weer een mooie 2e plek in 1 van de 2-3 ritten waar een aanval succesvol blijkt. Veel tegenslag gehad, zoals gebroken heup/femur, en nu wervelbreuk. Veel sporters zouden allang gestopt zijn ,hij niet. Is een echte bikkel, mensen die hem een watje noemen hebben geen verstand van sport en doorzettingsvermogen!
- Lotto-Jumbo: Tja, moet Tankink zeggen dat de sfeer ruk is, dat Roglic Bennett om de oren slaat met zijn schansspringskies, dat Wagner Groenewegen uitscheld in het Duits omdat hij Kittel niet kan verslaan? Gekeken naar andere teams doen ze het aardig, met podiumplaatsen in etappes en 11e in GC.
- Tour saai: Sprintetappes wel, maar daarvoor zijn het sprintetappes. Is altijd zo geweest. EN wordt het geen sprint, dan heeft het peloton het slecht gedaan. Heuvel- en bergetappes zeker niet, mooie aanval van Aru in de Vogezen, spanning in de rit naar Chambéry, mooie aanval van Contador en Landa in de rit naar Foix, prachtetappe gisteren, alles nog open in het klassement. Heb het wel eens saaier gezien.


Ach, er is altijd wel wat te zeuren, op naar week 3.
Amen!

ThijsvdnBerg
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 11 feb 2014 13:19

ThijsvdnBerg 17 jul 2017 10:49

Klaag klaag zuur zuur,
wees blij dat je geen Belg bent :lol:

Deze zaaaaie tour begint dan toch nog leuk te worden!

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 17 jul 2017 11:48

Als TLJ al zo schandalig slecht presteert volgens sommigen, dan vraag me echt af wat ze van ploegen als BMC, Lotto Soudal of Katusha vinden? Die hebben aardig grotere budgetten dan TLJ maar presteren toch een stuk minder tot nu toe in de TdF.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 jul 2017 12:08

Ik vind deze tour TLJ nog wel meevallen idd. Regelmatig voorin te zien, goede dag van RG, jonge Dylan die altijd voorin zit. Alleen vind ik nog steeds dat hun communicatie gewoon zeer slecht is. Hetzelfde verhaal vertellen met iets meer passie en drive komt al heel anders over. De toon is nu altijd zo zalvend en mak.
Less is bore

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 17 jul 2017 12:16

Misschien is dat het probleem ook wel Daniël. Misschien kan Stef die rol in de toekomst op zich nemen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 17 jul 2017 12:32

daniel1975 schreef: 17 jul 2017 12:08 Ik vind deze tour TLJ nog wel meevallen idd. Regelmatig voorin te zien, goede dag van RG, jonge Dylan die altijd voorin zit. Alleen vind ik nog steeds dat hun communicatie gewoon zeer slecht is. Hetzelfde verhaal vertellen met iets meer passie en drive komt al heel anders over. De toon is nu altijd zo zalvend en mak.

-RG is al tweede geworden.
-Dylan laat zien dat hij de beste sprinter is na Kittel en is pas 23.
-Roglic laat zich goed zien in de aanval zoals gisteren.
-Bennet staat 11e algemeen en durft te rijden.

Idd de pr is altijd zo kalm maar de resultaten zijn tot nu toe zeker niet slecht. Katusha en UAE en Bahrein hebben een veel groter budget maar presteren veel slechter.
Maak joe woar

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 17 jul 2017 12:43

Sinds wanneer tellen podiumplaatsen tijdens een etappe? Tijdens de Olympische Spelen oké naar in een ronde, dat is nieuw voor mij. Zelfde voor de elfde plaats in het algemeen klassement. Betreft Dylan heb ik tijdens deze tour nog geen moment het gevoel gehad dat hij een sprint had kunnen winnen. Lotto Jumbo is Nederlands beste wielerploeg die moeten ambitie tonen en mag je best kritisch benaderen tijdens de belangrijkste wielerronde.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie