Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2015/2016

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5761
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 01 feb 2016 19:56

Eventjes een vraagje van een 'leek' vwb de regels bij veldrijden;
Worden de fietsen bij zo'n WK niet van te voren 'gekeurd'?
Ik kan me voorstellen dat er alleen 'gekeurde' fietsen de materiaalzone in mogen.
Of is het gewoon een open gebied waar iedereen alles in mee mag nemen?

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 01 feb 2016 20:55

Vraag me meer af wat het binnen de familie VdD op termijn aanricht?
Zou mezelf als ouder toch eerst eens afvragen wat betrapt worden betekend voor mijn kind vooraleer ik aan dergelijke bedriegerij begon. Het kind heeft zodra ze werkelijk begrijpt wat hier aangericht is in haar leven wel wat uitleg nodig van de familie en het team.
En andersom of ik het als ouder zou goedkeuren dat dochterlief de boel bedriegt net nu ze doorbreekt als renster?

http://www.trouw.nl/tr/nl/13948/Marijn- ... sche.dhtml
Zij is ook tegen

marcels
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 12 feb 2008 11:46
Locatie: Leende

marcels 01 feb 2016 21:32

lugosi schreef:Blijkbaar maakt het allemaal niet veel uit.
Dat ze er niet op gereden heeft maakt niet uit.
Dat ze het niet wist maakt niet uit.
Dat het haar fiets niet was maakt ook niet uit.
Dat ze schuldig is maakt ook niets uit.
Dit alles dixit UCI in een recente mededeling.
Het enige dat uitmaakt is dat er een fiets met mechanisch hulpmiddel bij haar is aangetroffen.

Blijkbaar wil uci een voorbeeld stellen en dan maakt er niks nog iets uit.
Behalve een goed advocaat, het is zeker niet de eerste keer dat wereldvreemde beslissingen van uci bij de rechter van tafel geveegd worden.
Waarom zou dat moeten uitmaken op dit moment ? Het is geen clenbuterol of andere substantie die met een test is aangetoond. Fiets is opengemaakt -> zat een motor in.... Die fiets werd gevonden in haar kamp, vanaf dat moment is het aan haar om te bewijzen dat die er gekomen is zonder haar medeweten.

En als dat echt zo zou zijn, was die "vriend" dan niet al naar voren gekomen ? Of had er dan iemand anders binnen haar entourage niet al aangegeven dat er een fout is gemaakt ? Misschien komt dat nog, maar dat is toch echt aan haar kamp om met bewijs daarvan te komen.

En als het geen "vriend" geweest is dan kan ik mij echt niet voorstellen dat ze er zelf niet van geweten heeft. Wat hadden ze willen doen, vanaf de zijlijn zomaar die motor op afstand aanzetten. Technisch zal het vast kunnen, maar als renster sta je dan toch echt wel even vreemd te kijken lijkt mij, daar ga je niet mee experimenteren op een WK

Maar goed, ze heeft het recht om het te weerleggen en om aan te tonen dat ze er inderdaad niet van wist of het haar fiets niet was.

marcels
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 12 feb 2008 11:46
Locatie: Leende

marcels 01 feb 2016 21:41

En misschien gaat ze dat dan ook wel doen, hij zal het bonnetje van die motor vast nog wel hebben.

http://nos.nl/artikel/2084357-vriend-va ... fiets.html

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 01 feb 2016 21:50

marcels schreef:En misschien gaat ze dat dan ook wel doen, hij zal het bonnetje van die motor vast nog wel hebben.

http://nos.nl/artikel/2084357-vriend-va ... fiets.html
:mrgreen:

En zelfs al heeft die nog het bonnetje, wat dan nog. Met wat slechte wil kan je zoiets vooraf plannen ook, kwestie van een verhaal te hebben als het foutloopt.

Geen levenslange schorsing, maar een normale dopingschorsing lijkt me normaal. En erna ziet ze wel.

Benito
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 mei 2015 11:08

Benito 01 feb 2016 21:53

Onafhankelijk van wie de motor heeft laten plaatsen, de fiets stond kennelijk tussen haar andere fietsen in de materiaalpost, dat op zich is volgens de regelementen al reden genoeg voor een schorsing.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37845
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 feb 2016 21:58

Tis sowiso de meest idiote situatie die je kunt bedenken. Een fiets komt daar echt niet zomaar terecht.
Maar most of all: wat is de rol van papa....? Niet de meest aansprekende persoon qua 1e indruk.
Less is bore

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 01 feb 2016 22:06

Ook dat is mosterd na de maaltijd aangezien iedereen anders straks beschikt over fietsen van "vrienden"
Game over dus, fiets stond in de materiaalzone en was prima bruikbaar.....

i-mac

i-mac 01 feb 2016 22:06

:mrgreen:


Afbeelding

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 01 feb 2016 22:09


Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 01 feb 2016 22:15

is het fietsen aan het her-ontdekken

Erik
Forum-lid
Berichten: 2107
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 01 feb 2016 22:49

simen schreef:Vraag me meer af wat het binnen de familie VdD op termijn aanricht?
Zou mezelf als ouder toch eerst eens afvragen wat betrapt worden betekend voor mijn kind vooraleer ik aan dergelijke bedriegerij begon. Het kind heeft zodra ze werkelijk begrijpt wat hier aangericht is in haar leven wel wat uitleg nodig van de familie en het team.
En andersom of ik het als ouder zou goedkeuren dat dochterlief de boel bedriegt net nu ze doorbreekt als renster?

http://www.trouw.nl/tr/nl/13948/Marijn- ... sche.dhtml
Marijn de Vries heeft hier groot gelijk. Als ik hier bij de Jeugdtour zie hoe bloedjefanatiek ouders zijn, dan snap ik wel waar dit soort zaken (ook 'gewone' doping) bij jonge renners vandaan komen. Zit hem voor een groot deel in de opvoeding en de frustraties van ouders die ze projecteren op hun kinderen.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Plaats reactie