Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Spot de Canyon Ultimate CF SLX (profs) 2015

Der Schlucht
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35

Der Schlucht 16 mar 2015 20:18

Sinds ik dit jaar de trotse bezitter ben van een Canyon Ultimate CF SLX kan ik het niet laten om tijdens de koers bij iedere Katusha of Movistar fiets die voorbij komt te kijken of de renner voor een Aeroad of een CF SLX gekozen heeft. Dit seizoen is de tussenstand gevoelsmatig 99-1 in het voordeel van de Aeroad en de eerste die ik tot dusver op de CF SLX voorbij heb zien komen was Nairo Quintana gisteren tijdens de Koninginnerit van de Tireno.

Afbeelding

Zelf heb ik vanwege het gewicht voor de CF SLX gekozen, de profs zijn natuurlijk strikt aan de 6.8kg grens gebonden. Ik denk dat je een CF SLX moet verzwaren om aan dat gewicht te komen en dat je de meer aerodynamische Aeroad met gemak op dat gewicht kunt krijgen. Dat de stand ruim in het voordeel is van de Aeroad lijkt dan logisch, maar het is interessant om te zien wanneer de pro's voor de CF SLX kiezen. Bij deze het verzoek om indien je een prof op een CF SLX spot en er een plaatje van hebt deze hier in dit topic te plaatsen. Graag uitsluitend plaatjes van het jongste seizoen, daar de keuze tussen het nieuwe Aeroad model en de CF SLX pas sinds dit jaar binnen de teams echt een rol lijkt te spelen, vorig jaar reed Katusha voor mijn gevoel bijna alles op de Aeroad en Movistar alles op de CF SLX namelijk.

Niet echt een baanbrekend topic, maar hopelijk een leuke ontmoetingsplaats voor de liefhebbers van dit model en verzamelpunt van mooie plaatjes van de Canyon Ultimate CF SLX in actie.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Der Schlucht op 09 apr 2015 22:27, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 16 mar 2015 20:21

Tekst weg. IK wil niemand zijn topic verzieken en maakte enkel een in mijn optiek, valide punt. Have fun.
Laatst gewijzigd door Zorro op 16 mar 2015 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Der Schlucht
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35

Der Schlucht 16 mar 2015 20:45

Denk dat het bij de CF SLX rijders wel leeft en een leuk topic kan worden, mits niet te veel azijnzeikers er zich van alles van aan gaan lopen trekken. Het is bedoeld als positief topic te eer en glorie van een specifiek fietsmodel. In het leukste geval heb je een topic voor wat liefhebbers met mooie plaatjes en in een slecht scenario is er geen interesse en bloed het vanzelf dood en heeft ook niemand er last van.
Lekker leven en laten leven, indien je er niets mee hebt gewoon zorgvuldig links laten liggen en verder zou ik me er niet al te sappel over maken. Ik vind het eerlijk gezegd ergens wel aandoenlijk amusant, in de categorie vrijwillige en onbeëdigde stadswacht, dat iemand de tijd en moeite neemt om te reageren en anderen in het 'klein geluk' de eigen regeltjes meent op te moeten gaan lopen leggen.

Maar goed we dwalen af...

Afbeelding

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 951
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 16 mar 2015 20:56

@ Der Schlucht

Ben 't wel met je eens er zijn al te veel azijnzeikers op dit forum :-).

Laat maar vollopen dit topic
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 16 mar 2015 21:07

Volgens mij is het wat overdreven om te zeggen dat 99% op de Aeroad rijd. Als ik zo op de Facebook-pagina van Movistar kijk dan kom ik al snel dit tegen. Maar even wat positiefs, het blijven echt mooie fietsen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Der Schlucht
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35

Der Schlucht 16 mar 2015 21:37

Thanks en mooie plaatjes, 99% is inderdaad enigszins overdreven, maar waar ik in eerste instantie nog verbaast was bij iedere Moviestar coureur op een Aeroad, nu lijkt daar ook het grootste gedeelte van hen op dat model te rijden en bij de Katusha rijders is het in competitie echt zoeken naar een CF SLX. Geeft voor mij persoonlijk weer een extra dimensie aan het volgen van de koers, ben benieuwd of b.v een Rodriquez ook eens voor de CF SLX kiest, die rijdt volgens mij bijna altijd op een Aeroad.

Mooie uitgave overigens voor Russisch kampioen Aleksandr Porsev

Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12682
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 17 mar 2015 11:23

Rodriquez kiest voor de aeroad vanwege de drop, die is op een de CF SLX toch een centimeter of anderhalf minder.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37799
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mar 2015 13:43

Als ik die foto van Porsev zie is mijn eerste gedachte "die FM had nog een te klein maatje staan en die toen maar verkocht'.
Less is bore

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 17 mar 2015 15:07

daniel1975 schreef:Als ik die foto van Porsev zie is mijn eerste gedachte "die FM had nog een te klein maatje staan en die toen maar verkocht'.
Je vraagt je wel af of hij uberhaubt nog comfortabel in de drops kan rijden.

Der Schlucht
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35

Der Schlucht 17 mar 2015 16:37

wasbeer2006 schreef:Rodriquez kiest voor de aeroad vanwege de drop, die is op een de CF SLX toch een centimeter of anderhalf minder.
Benieuwd waar je deze info gevonden hebt, kan je die link anders delen hier? vind het in het algemeen wel een aannemelijke reden want als je b.v ziet hoe Valverde zijn setup bij de CF SLX is tov zijn setup bij de Aeroad is in 1 oogopslag vast te stellen dat je op een Aeroad makkelijker dieper kan komen te zitten. Op onderstaande link vond ik een oude fiets van Rodriquez, op de oude Aeroad had hij een drop van 9.3cm nu weet ik niet exact hoe dat bij die kleine maatjes werkt, maar 9.3cm drop op een CF SLX moet toch ook lukken?

Rodriquez oude Aeroad http://www.cyclingnews.com/features/pro ... -aeroad-cf
Afbeelding
Valverde zijn Aeroad (vergelijk maar met het plaatje van zijn CF SLX uit een eerdere post met nr.11)
Afbeelding

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 17 mar 2015 20:11

Het zal voornamelijk een stukje marketing zijn.
Toen de huidige SLX uitkwam werden de vorige Aeroad's ook massaal vervangen.
Luca Paolini, Alexander Kristoff en Alejandro Valverde reden vorig jaar het hele jaar op een SLX en nu niet meer.
Uitzondering is inderdaad Joachim Rodriguez welke volgens mij nooit op een Ultimate heeft gereden.
Ik heb vorig weekend met mijn SLX in Tecklenburg gereden, en 1 kilo verschil met mijn vorige Aeroad is goed te merken.Maar dit kan tussen de oren zitten.
Mijn favoriete van Paolini en Kristoff
Afbeelding
Afbeelding

Der Schlucht
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35

Der Schlucht 17 mar 2015 20:57

Mooie bakken inderdaad, van vorig seizoen, toen was de onderste nog de speciale uitgave voor de kasseien voor Kristoff, ben benieuwd waar me meeste renners dit jaar Roubaix en De Ronde op zullen rijden. Ik heb geen ervaring met de Aeroad, maar die lijkt me voor de steentjes toch behoorlijk stijf.

Hier voor de leuk Kristoff zijn PR 2013:
Afbeelding

Overigens ook benieuwd of Katusha en Movistar dit jaar ook weer een paar AL SlX-en naar Roubaix zullen sturen:
Afbeelding
http://www.cyclingnews.com/features/tec ... ke-preview

Plaats reactie