Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 13 jul 2021 21:41

Volgens mij wilde het IOC niet schuiven met de datum, en dan begrijp ik VdP wel. Normaal gesproken hou ik hier ook niet zo van, maar in zijn geval met de Spelen kan er wel begrip voor opbrengen.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 13 jul 2021 22:46

Iedereen staat op de banken vanwege zijn spectaculaire manier van koersen, maar als je alles kunt geven omdat je toch weet dat je er na een week uitstapt
Wat een onzin. Alsof VDP niet dezelfde rijstijl zou hebben als hij 3 weken bleef.
Voor de rest staat de 15e in het klassement op een half uur omdat iedereen minuten pakt en zijn ritjes uitpikt. Je kan dat jammer vinden maar dat hoort er nu eenmaal bij anno 2021.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 jul 2021 01:19

Ach, we hebben vaker sprinters gezien die er halverwege mee ophielden en de gele trui wordt de eerste dagen wel vaker gedragen door een renner die hem veroverd na een ontsnapping en als hij hem eenmaal kwijt is helemaal wegzakt omdat hij geen klassementsrenner is. Bovendien staat nergens in het reglement dat je alleen mag starten als je het vaste voornemen hebt hem uit te rijden. Feitelijk wordt hem zijn eerlijkheid verweten: had hij de afgelopen jaren zijn olympische ambities stilgehouden dan had hij gewoon een blessure of oververmoeidheid kunnen veinzen en af kunnen stappen. Hij zou de eerste niet zijn en ook niet de laatste.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 14 jul 2021 06:28

Beetje zure reactie van Martin. Zegt meer over Martin dan VDP. Zal mogelijk deels veroorzaakt worden doordat alpecin wederom nr 1 staat bij Proteams en dus automatisch wildcards krijgt voor alle Worldtour wedstrijden. Ze rijden bij Alpecin beter en wat slimmer. Kun je ze moeilijk kwalijk nemen. De focus op de dagsuccessen en (massa) sprints levert ze gewoon veel punten op.
o'7o

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 14 jul 2021 08:05

Meneer ‘shirtje open’ Martin mag de schoenen van VDP nog niet poetsen. Zal wel ingefluisterd zijn door Madiot. De Fransen zitten er wat te emotioneel in.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 14 jul 2021 08:08

De stand van Alpecin in de Protour heeft geen invloed meer op Cofidis.
Die zitten weer in de Worldtour.

En volgens mij verdedigde Madiot vd Poel.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 14 jul 2021 08:14

Guillaume.... wie???? ;)

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 14 jul 2021 08:19

Jammer, het oorspronkelijke interview van L'equipe zit achter de betaalmuur....
Ik was wel even benieuwd wat de vraagstelling was, die tot een verhaal leidt waarin meneer Martin zich zo druk maakt over het doen en laten binnen een ploeg die niet de zijne is...

Hoe dan ook, het komt op mij "een beetje" gefrustreerd over ;)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 14 jul 2021 08:47

Ik heb de indruk dat er momenteel wel meerdere renners gefrustreerd rond rijden, vooral diegenen die al wat langer meerijden en last hebben om te volgen of zich te onderscheiden.

Daarbij is het gewoon niet chic om zelfs nog voor de eerste rustdag af te stappen (niet in Cipo zijn tijd en ook nu niet).
Al verdient MvdP wel wat extra krediet, hij heeft mooie koers gemaakt (lees de sponsor en fans blij gemaakt) en het IOC maakt het de renners ook niet makkelijk. Ze hadden toch makkelijk de fiets events een weekje later op de kalender kunnen zetten.
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 jul 2021 11:40

Volgens mij is het simpel.
MvdP heeft aaltijd gezegd voor de spelen te gaan.

Dat ie dan in de Tour start is een bijzaak zo simpel is dat.
Dit is gewoon een overeenkomst tussen de sponsoren.

Alpecin heeft meer baat bij de tour en Canyon bij het MTB'en.
Daar kijken heel veel racefans overheen!!!

Ik denk dat er velen schrikken als je de omzet cijfers van fabrikanten zou weten race/mtb.
Denk dat het offroad gebeuren vaak meer oplevert.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2021 11:44

Hij had tijdens de rustdag willen stoppen, maar het natte koude kloteweer van die laatste dag voor de rust heeft hem terecht doen besluiten eerder uit te stappen.
Less is bore

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 14 jul 2021 16:04

Guillaume heeft z’n handjes nog niet in de lucht mogen steken en is erachter gekomen dat de OS een nog belangrijker sport evenement is dan de Tour. Uit ellende iets teveel gaan snoepen uit dat potje met zure haring.

Mathieu moet lekker doen wat ie zelf wil, in het geel gereden en wellicht een medailles bij de OS, der zijn er die voor minder iedere dag opstaan.

Plaats reactie