Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2014

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 28 sep 2014 22:10

@Havana, je heb ongeveer 2 km koers gemist (op 10 km van de finish ging het echt los). Ik vond de koers van de Nederlanders te triest voor woorden. Nooit iemand ergens aan kop zien rijden. Dumoulin trok een terechte conclusie na afloop, we hebben slecht gereden. Mollema zat er maar wat omheen te draaien.
De Belgen deden het zo slecht nog niet, als Van Avermaet nou eens een fatsoenlijke sprint zou rijden hadden ze gewoon een medaille gehad. Ik ben blij dat er een aanvaller gewonnen heeft, dat is tenminste het bewijs dat dat loont. Alleen jammer dat hij in de verkeerde (merken)ploeg zit...
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 29 sep 2014 00:33

Ernie C. schreef:Uiteindelijk is het WK altijd een saaie koers op de laatste ronden na
Helaas is dat meer regel dan uitzondering, Hoeveel koersen zijn interresant buiten de laatste 40 km? Sterker nog, de klassiekers werden dit jaar volgens mij beslist in de laatste kilometers, met het cadeautje van P-R als hoogtepunt van een saaie koers.

We hadden mazzel met die coupe van Nibali in de TdF over de kinderkopjes en we hebben een leuke Vuelta gezien, maar wielrennen is gewoon meestal erg saai om te zien.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37801
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 sep 2014 06:41

Achteraf nog makkelijker praten dan de kritieken vooraf, maar de bondcoach heeft misschien ook wel een aantal verkeerde beslissingen genomen vooraf... ;-)

En de dames hebben dit weekend gewoon hele dikke pech gehad. Vos niet in topvorm, annemiek weg, anna weg. Je twee achaduwkopvrouwen kwijt.
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 29 sep 2014 07:09

magoo schreef:Alleen jammer dat hij in de verkeerde (merken)ploeg zit...
Om nog maar te zwijgen over de verkeerde dokter.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 29 sep 2014 07:51

De goede dokter! :D

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 29 sep 2014 07:55

Hebben zij die het saai vonden wel gekeken? Er was vanaf 5 ronden voor het einde (dat is 90km) voortdurend beweging en aanvallen. Dat de beslissende move pas op 7km van de finish gebeurt is niet de renners hun schuld. Dat is eigen aan het niveau van het peloton (zit allemaal dicht bij mekaar), en aan het parcours (daarover hebben ze niets te zeggen). De Belgen hebben trouwens zeer goed gereden, behalve ivm het counteren van Kwiatkowski vóór de laatste klim. Dat gaat dus over een tactische fout net na een natte afdaling, op een stukje van 500 meter, zonder oortjes, zonder besef bij velen wie er is weggereden.
De voornaamste tactische fouten kwam echter van Gerrans, Breschel, Valverde en Gallopin. Tenzij ze niet graag witte wielertruien wassen en ze zilver mooier vinden staan op de schouw dan goud.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 sep 2014 11:00

Mwa, Valverde vind ik minder in dat rijtje horen, die heeft nog een ferme inspanning na de klim gedaan. De andere 3 hebben geen meter op kop gereden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mrcl
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 21 mar 2010 19:51

mrcl 30 sep 2014 14:51

dc schreef:
Ernie C. schreef:Uiteindelijk is het WK altijd een saaie koers op de laatste ronden na
Helaas is dat meer regel dan uitzondering, Hoeveel koersen zijn interresant buiten de laatste 40 km? Sterker nog, de klassiekers werden dit jaar volgens mij beslist in de laatste kilometers, met het cadeautje van P-R als hoogtepunt van een saaie koers.

We hadden mazzel met die coupe van Nibali in de TdF over de kinderkopjes en we hebben een leuke Vuelta gezien, maar wielrennen is gewoon meestal erg saai om te zien.
O.a. de Giro niet gevolgd?

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 30 sep 2014 18:49

De Giro was best aardig, sure. Maar dat verandert er niks aan dat wielrennen doorgaans saai is.

Ik hou ook van de sport, de verwikkelingen en de tactiek... maar echt sprankelende kijkvermaak is toch uiterst zeldzaaam. Maar goed, dat geldt voor de meeste sport :D

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 30 sep 2014 20:31

magoo schreef:@Havana, je heb ongeveer 2 km koers gemist (op 10 km van de finish ging het echt los). Ik vond de koers van de Nederlanders te triest voor woorden. Nooit iemand ergens aan kop zien rijden. Dumoulin trok een terechte conclusie na afloop, we hebben slecht gereden. Mollema zat er maar wat omheen te draaien.
De Belgen deden het zo slecht nog niet, als Van Avermaet nou eens een fatsoenlijke sprint zou rijden hadden ze gewoon een medaille gehad. Ik ben blij dat er een aanvaller gewonnen heeft, dat is tenminste het bewijs dat dat loont. Alleen jammer dat hij in de verkeerde (merken)ploeg zit...
Hé Magoo, heb jij nu ook al verstand van wielrennen?
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 30 sep 2014 20:40

timo2.0 schreef:
magoo schreef:Alleen jammer dat hij in de verkeerde (merken)ploeg zit...
Om nog maar te zwijgen over de verkeerde dokter.
Ah. En in welke ploeg had hij dan wel moeten zitten volgens jullie?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 okt 2014 07:44

Pelep schreef:
timo2.0 schreef:
magoo schreef:Alleen jammer dat hij in de verkeerde (merken)ploeg zit...
Om nog maar te zwijgen over de verkeerde dokter.
Ah. En in welke ploeg had hij dan wel moeten zitten volgens jullie?
om het even welke ploeg met een arts waarvan het dopingverleden minder extreem is dan bij dokter Ibarguren Taus.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie