Over de wielersport en zijn beoefenaars.

zucht.......herkennen jullie dit ook?

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 11 okt 2010 23:29

Sinds een paar weken kost het me erg veel moeite de racefiets in het weekend te pakken....Woon-werk gaat nog wel, maar op de een of andere manier is mijn fietsmotivatie naar een dieptepunt gezakt. Afgelopen weekend voor het eerst dit jaar de fiets niet aangeraakt.

Weer was super, motivatie kut....

Dit jaar verder ook geen doelen meer op het programma, dus dat helpt ook niet.
Ik merk dat ook geen zin in andere sporten heb. Meestal loop ik vaak wel even hard als ik weinig tijd en/of zin heb. Dat dus ook niet meer. Sinds 5 jaar is mijn motivatie niet zo laag geweest.

Ik ga me nu beraden over mijn wielerkalender volgend jaar....Wellicht dat dat soelaas biedt.

Het enige positieve is dat mijn kids me nu vaker zien! Mijn dochter vond het al vreemd dat ik zondagochtend niet in tenue beneden verscheen.

Iemand tips om de motivatie weer terug te krijgen?
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 okt 2010 23:36

niets vreemds aan.

Doe gewoon eens 2 tot 4 weken niets. Motivatie komt vanzelf wel. En als die niet komt, so what?
Je fietst toch voor je lol? Als er nu geen zin in hebt en ook geen doel hebt, dan gewoon even niet.
Live fast; die young. mijn blog

eelcoz

eelcoz 11 okt 2010 23:38

Je schrijft dat je afgelopen weekend voor het eerst dit jaar niet gefietst hebt. Op zich lijkt het me dan helemaal niet verkeerd om een weekendje niet te fietsen, het is belangrijk om eens af en toe een korte periode gas terug te nemen. Vooral mentaal gezien. Daarnaast schrijf je dat je geen doelen meer hebt dit jaar. Ik denk dat er hier wel meer mensen zijn die dan wat motivatieprobleempjes krijgen. Ik zou er dan ook niet gelijk te zwaar aan tillen.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 11 okt 2010 23:39

Niets vreemds. Vanaf half juni bijna niet op de fiets gezeten. Had ik even nodig.
Sinds afgelopen week weer volkomen gemotiveerd voor het nieuwe jaar. Kan niet wachten. Dat off-seizoen heeft me goed gedaan.

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 11 okt 2010 23:45

Het dubbele is dat ik me haast schuldig voel als ik dus niet fiets.....Ik zit er ook aan te denken maar ff een paar weekjes de fiets in de wilgen te hangen...
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 11 okt 2010 23:50

Bull schreef:Het dubbele is dat ik me haast schuldig voel als ik dus niet fiets.....Ik zit er ook aan te denken maar ff een paar weekjes de fiets in de wilgen te hangen...


Hoi,

Wellicht sla je nu zelf de spijker op zijn kop. Vroeger ook gehad met lange afstandlopen. Een dag niet gelopen en het begon te 'jeuken' dat ik die dag niet gelopen had. Soms toch gegaan en dan was het gevoel belabberd.

Gewoon die fiets idd even aan de kant zetten. Dat gevoel komt snel genoeg weer.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

sram60
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 22 feb 2010 20:46

sram60 12 okt 2010 00:07

Misschien onlogisch wat ik nu ga zeggen maar miss is het mogelijk om korte ritjes op een Tacx te maken als je er 1 hebt. Korte bergetappes dan komt er miss vanzelf een doel in je hoofd voor begin komend jaar? Maar een tijdje niets doen kan ook niet vekeerd zijn.
Edwin van de Velde

ultimatecf
Forum-lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 23 feb 2007 10:20

ultimatecf 12 okt 2010 00:22

Geeft niets, een paar weken gas terug nemen. Wel op je eetpatroon letten. Anders komen er een paar kilootjes bij. En dan over een paar weken (of drie of vier) aan het volgende seizoen gaan denken en doelen stellen. Dan komt de motivatie wel weer terug.

beaker
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2010 22:55

beaker 12 okt 2010 00:34

wat nieuw spul op je fiets zetten, werkt voor mij super motiverend!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 okt 2010 01:26

Bull schreef:Sinds een paar weken kost het me erg veel moeite de racefiets in het weekend te pakken....Woon-werk gaat nog wel, maar op de een of andere manier is mijn fietsmotivatie naar een dieptepunt gezakt. Afgelopen weekend voor het eerst dit jaar de fiets niet aangeraakt.

Weer was super, motivatie kut....

Dit jaar verder ook geen doelen meer op het programma, dus dat helpt ook niet.
Ik merk dat ook geen zin in andere sporten heb. Meestal loop ik vaak wel even hard als ik weinig tijd en/of zin heb. Dat dus ook niet meer. Sinds 5 jaar is mijn motivatie niet zo laag geweest.

Ik ga me nu beraden over mijn wielerkalender volgend jaar....Wellicht dat dat soelaas biedt.

Het enige positieve is dat mijn kids me nu vaker zien! Mijn dochter vond het al vreemd dat ik zondagochtend niet in tenue beneden verscheen.

Iemand tips om de motivatie weer terug te krijgen?



het "enige positieve" is wel belangrijk: hou je nu eens een paar weken bezig met je "kids" om dan weer met volle goesting je ritjes af te werken (twee vliegen in één klap: kids tevreden en jij weer goesting in het fietsen.
Bij mij gaat de goesting een heel jaar op en af, zeker na een reisje in Italie of dergelijke, waarbij ik mijn fiets dus meeneem, heb ik het steeds kwaad om terug in de thuisomgeving te fietsen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 12 okt 2010 02:11

Nou, dit is gewoon helemaal volgens het boekje! Einde van het seizoen, geen zin meer. Je leest overal dat je gewoon een tijdje niets moet doen, gewoon om de boel los te laten en zin te kweken voor het volgende seizoen. Voor sommigen is een maandje genoeg, maar eigenlijk duurt zo'n periode zo lang als nodig om weer zin te kweken om te fietsen. Je kunt de tijd ook vullen met iets anders, zwemmen, hardlopen, fitness, weet ik veel wat. Zoveel te doen.

En nee, ik herken het niet van mezelf. Sterker nog, in de winter trainde ik altijd zwaarder dan in de zomer (lichte trainingen op de Tacx zijn zwaarder dan zware trainingen voor mij...).

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 12 okt 2010 09:11

Vooral niet schuldig voelen, heerlijk genieten van andere dingen. Binnen een paar weken gaat het weer kriebelen....
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

Plaats reactie