Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 02 jul 2017 13:05

Zorro schreef: 30 jun 2017 14:30
Wojtek schreef: 30 jun 2017 13:29 Weet iemand de naam van de documentaire dat Lance traint op snickers en coca cola? Kan het nergens vinden.
Andere mogelijkheid die me zo bij staat is als Armstrong in zijn eentje voor the WK 1993 180km wegbolt en hij idd iets over Cola en Snickers laat vallen.
Eigenlijk dacht ik aan onderstaande video. Ik wist dat ik het gezien had maar waar precies kon ik me niet voor de geest halen maar ik moet en zal het dan vinden :twisted: Hehe, gevonden :D

https://youtu.be/KrzKxEslFsE?t=10m21s
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 14 dec 2017 15:45

Alle verhoogde waardes van Froome ten spijt, zag ik nog een artikel langskomen over de doping zondaar.
Lance Armstrong is uitgenodigd als eregast tijdens de komende Ronde van Vlaanderen.
Persoonlijk vind ik dit terecht eigenlijk, de man is voldoende gestraft voor zijn daden.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 14 dec 2017 16:05

Gestraft? Die is toch nooit gestraft? Buiten wat symbolische straffen...
Je hebt gelijk mijn koersende zoon moet zien dat doping gebruiken niet zo erg is....

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 14 dec 2017 16:27

walter- schreef: 14 dec 2017 16:05 Je hebt gelijk mijn koersende zoon moet zien dat doping gebruiken niet zo erg is....
Wat ik me dan afvraag, wat is er zo uniek aan het wielrennen dat (de zorgen over) dopinggebruik zo wijdverbreid zijn/is. Ik kan me niet voorstellen dat een gemiddelde ouder die zijn/haar kind ziet voetballen, korfballen, etc. zich zorgen maakt over of zijn/haar kind aan de doping gaat.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 14 dec 2017 17:06

Voor mij zijn er 2 zaken:
- er blijft een omerta in het wielrennen. Er zijn heel wat renners die toegegeven hebben dat ze doping gebruikten. En verre van allemaal hebben ze verteld wie hen bevoorraadde. Dus ik ga er van uit dat die mensen nog altijd in het wielrennen rondhangen en in staat zijn opnieuw te beginnen. Er valt immers geld mee te verdienen. Bv een persoon als LA terug naar voor brengen maakt dat alleen maar meer aanvaardbaar (het is toch niet zo erg...). Er moet maar een productje zijn dat nog niet opspoorbaar is en het spel kan terug beginnen...
- ik hoor bij de jeugd -16 jarigen -verhalen van drinkbussen met pijnstillers. Renners die in thuisland beter rijden omdat daar niet gecontroleerd wordt (dat laatste zijn verhalen...). Om maar te zeggen dat het gebruik van substanties een onderwerp blijft.
Verschil tov andere sporten is dat het effect van doping groot kan zijn (zoals bij andere duursporten). Als je bereid bent vals te spelen kan dat een groot voordeel opleveren.

De 'angst' is ook niet zozeer dat mijn zoon aan de doping gaat, maar dat je in een milieu terecht komt waar je enerzijds moet opboksen tegen valsspelers en waar je idd in aanraking kan komen met mensen die je de verboden vrucht voorhouden.

Langs de andere kant zie ik vooral dat die zoon er veel plezier aan beleeft en dat dat perfect kan zonder doping (en hij is een goede want heeft inspannings-astma ;-)). En ik zie dat dat plezier het belangrijkste is -boven resultaten..

Walter

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 14 dec 2017 19:02

Niet gestraft? Hoeveel geld heeft LA ondertussen moeten inleveren? 7 TdFs verloren. Andere gebruikers verloren hun baantje als commentator...

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 14 dec 2017 19:14

Ja hoeveel? Bij mijn weten niets. Er zijn bij mijn weten enkel processen. Voor zover ik weet heeft hij -nog - niets betaald.
7 tdf verloren: dus ik breek bij jouw thuis in ; ik steel je tv die niet van mij is. En dat ik die moet terug geven vind je onderdeel van de straf als ik gepakt wordt? Ik ga er goedkoop vanaf komen zo.... Mijnheer de rechter; ik heb de tv teruggegeven. Is nu alles in orde?
Die tdf afnemen is uiteindelijk ook maar symbolisch.
Bij mijn weten heeft hij nog geen schadevergoeding betaald aan renners die hij bedrogen heeft. Als ik bij mijn inbraak ook nog je raam stuk maak, verwacht je geen vergoeding daarvoor?

Walter

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 14 dec 2017 19:55

Het is ondertussen algemeen bekend dat in de glorie tijd van LA iedere wielrenner die iets van betekenis reed aan de doping zat. Wie heeft hij dan van de mede renners bedrogen?
En waarom mogen de andere doping zondaars dan wel weer ten tonele verschijnen met wedstrijden? Dat is ook met 2 maten meten.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 14 dec 2017 20:22

Er zijn zeker renners die niets namen. Er zijn genoeg voorbeelden van niet gedogedopeerde renners (bekenste https://en.m.wikipedia.org/wiki/Christophe_Bassons) . Het is niet omdat idd vele van best presterende renners zich dopeerden dat opeens iedereen vals speelde. En zijn een paar honderden profrenners....

Dus nogmaals; we halen met 10 man je huis leeg; diegene die het meeste meeneemt moet niet zoveel gestraft worden want er waren er nog? Zeer bizarre moraal niet?
We stelen op het werk want iedereen doet het, we rijden te snel want iedereen doet het, we frauderen want iedereen doet het... niet echt mijn idee van een gezonde samenleving. Ook niet in de sport.
En nogmaals hij is nog nooit echt gestraft; hoogstens iets teruggeven wat hij onrechtmatig genomen heeft. In de echt wereld zou een LA naar je werkgever gaan en zorgen dat je ontslagen wordt als je niet met zijn fraude eens bent Zo een persoon steun je dan? Als hij teruggeeft wat hij onrechtmatig gekregen heeft is het ok voor jou ?

En ik vind het zeker niet goed dat andere renners met doping verleden zich met wielrennen bezighouden. Ik zie niet graag museeuw bij iets rond wielrennen verschijnen.

Maar LA zijn fraude was veel zwaarder dan de anderen. Als je dus gaat meten weegt hij idd veel zwaarder dan de anderen... en blijft dan best ook veel verder weg van het wielrennen.

Tenzij je vindt dat doping of frauderen niet zo erg is.

Walter

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 dec 2017 21:51

scottwilko schreef: 14 dec 2017 19:55 Het is ondertussen algemeen bekend dat in de glorie tijd van LA iedere wielrenner die iets van betekenis reed aan de doping zat. Wie heeft hij dan van de mede renners bedrogen?
En waarom mogen de andere doping zondaars dan wel weer ten tonele verschijnen met wedstrijden? Dat is ook met 2 maten meten.
voor mij moet hij nergens wegblijven maar hem als special guest gaan uitnodigen is er toch ver over vind ik. Eigenlijk zou hij de eer aan zich zelf moeten houden en op grote wielerevenementen wegblijven.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 dec 2017 22:52

Of hij genoeg gestraft is vind ik niet zo van belang in dit geval. Ik vraag mij vooral af wat het commerciële nut is. Zouden er echt voldoende mensen (VIP's) zitten te wachten op een figuur die de wielersport zoveel schade heeft toegebracht? En wat zouden de sponsors hier van vinden?
Als ze dit allemaal normaal vinden zegt dat vooral veel over de (vermogende) Vlaamse wielerliefhebber.
Campagnolo Ultra Dork

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 14 dec 2017 23:18

Tja... als een groep mensen wordt aangehouden omdat ze 30 km te hard rijden op de snelweg, moet diegene met de Ferrari dan de rest van zijn leven zijn rijbewijs kwijt raken, waarbij de andere na een jaar hun rijbewijs weer terug krijgen?

Gaan jullie waarschijnlijk zeggen dat hij wel 50 km te hard reed etc etc.

Plaats reactie