Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2013

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 18 jul 2013 16:46

Nou, beetje deceptie deze etappe voor wat betreft de top 3 dan. Toch aan het sparen voor morgen? We zullen zien.

Tja, Mollema en Ten Dam zakken er dan toch definitief door in de laatste week al overstegen ze natuurlijk de verwachtingen heel erg de eerste twee weken. Als ze allebei top 10 kunnen rijden is dat toch wel het hoogst haalbare. Evengoed chapeau maar als dit podium gaat worden dan eet ik mijn fiets op.

Oei, Ten Dam krijgt voor de tweede keer 8 tellen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 18 jul 2013 16:53

Zooooooo Porte stelt even orde op zaken en nu Froome!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 18 jul 2013 17:06

Wat zou ik me kapot irriteren aan die toeschouwers die tot op de laatste seconde voor je fiets blijven staan zeg, damn.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 18 jul 2013 17:10

Stoffa schreef:Wat zou ik me kapot irriteren aan die toeschouwers die tot op de laatste seconde voor je fiets blijven staan zeg, damn.
Gewoon 14 km hek neerzetten ;) my god! Froome zonder eten!,,,
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 18 jul 2013 17:19

prachtige etappe! mooi voor die Fransozen

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 18 jul 2013 17:27

Wat een spectakel! Ik vind het prachtig, jammer voor de medelanders maar toch genoten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 jul 2013 17:41

De klim naar Alpe d'Huez was gevaarlijk dan de afdaling.. Renners die 'publiek' van zich af moeten slaan. Misschien moeten ze het de volgende keer net als in Italië een lading militairen/agenten neer zetten om de orde te handhaven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 18 jul 2013 17:46

Finale was dan toch weer billenknijpend spannend met van Garderen en Riblon. Ongelofelijk dat Froome zo leek een hongerklop te kreeg. Ja, Porte nam het aan en zou officieel dus de 20 seconden straf moeten krijgen maar Porte gaf het direct aan Froome. Beide 20 seonden dan.

Wat ik niet kan begrijpen is dat Froome of welke andere top 10 renner nooit iets van een gelletje in de trui houdt, just in case. Dat Froome die hongerklop raakt is natuurlijk vreemd. Ging het toch te hard en kon hij moeilijk eten? Wat gelletjes hadden ze voor de zone kunnen regelen en er twee in de zakken kunnen steken of kwamen de auto's er niet bij.

Tja, voor Mollema en Ten Dam zal het erg moeilijk worden om zelfs top 10 te houden. Morgen weten we wellicht meer maar sinds Ventoux gaat het alleen maar slechter zonder een wat betere dag ertussen. Ik vrees het ergste voor de komende twee dagen.

Morgen: Afbeelding

Zaterdag: Afbeelding
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 18 jul 2013 17:53

amclassic-fan schreef:De klim naar Alpe d'Huez was gevaarlijk dan de afdaling.. Renners die 'publiek' van zich af moeten slaan. Misschien moeten ze het de volgende keer net als in Italië een lading militairen/agenten neer zetten om de orde te handhaven.
Idd. Wat ik al eerder zei: 'Liever die afdaling dan die mee sprintende gekken, mensen die laag in een binnenbocht toch even een fototje willen schieten en dan die vlaggen.'

Ik begrijp die gekken niet. Ze hebben ook geen idee dat die renners op het tandvlees zitten en daardoor niet meer zo accuraat kunnen reageren op die capriolen van wat idioten die zo nodig in beeld moeten komen. Maar goed dat ik er niet stond want ik had zo'n idioot echt een ram verkocht.

Echt K^% volk dat zichzelf belangrijker vindt dan de veiligheid van renners.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jul 2013 17:55

De tour duurt een week te lang voor de mannen.
Maar respect voor hun karakter, blijven rijden tot de finish.
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 18 jul 2013 18:00

Gesink en poels worden daarentegen alleen maar weer beter. Hoogerland heeft het deze tour gewoon niet in de benen. Boom hield het op zich ook goed vol vandaag. Hij verloor op zich maar weinig op de veel betere klimmers in de kopgroep, kon daarna ook nog laurens helpen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 18 jul 2013 18:02

Wat een prachtige etappe zeg. Heel mooie winnaar. Deceptie natuurlijk voor Ten Dam en Mollema; het is erger geworden dan ik had gedacht.

Inderdaad raar dat renners die pak-em-beet 150 gram aan voedsel niet in hun jersey hebben, om 1 seconde eerder boven te zijn, en dan ruim een minuut verliezen wegens suikergebrek... Maar goed, Froome kon in het dal blijkbaar geen eten aannemen; althans zo verklaarde hij. En Ten Dam zei zich de hele dag te hebben volgepropt; dus voor hem ligt het daar niet aan.

Goede dag voor de Belkin knechten Nordhaug, Boom en Gesink. Echt goed.

Plaats reactie